וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה על היחסים עם ישראל אחרי הפלת המטוס: "מוקדם מדי לדעת"

אחרי ביקורו של מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין במוסקבה, התייחס דובר הקרמלין למתיחות עם ישראל בעקבות הפלת המטוס הרוסי בסוריה. "מוקדם מדי להעריך, צריך להמתין", אמר. מוקדם יותר הורה נתניהו להמשיך במגעים עם רוסיה

רויטרס

אחרי ביקורו של מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין במוסקבה והמתיחות שנוצרה בעקבות הפלת המטוס הרוסי, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר היום (שישי) כי "מוקדם מדי להעריך מה תהיה החלטת הדרג המדיני לגבי היחסים עם ישראל". עוד נמסר מהקרמלין כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "מכיר את המידע שהוצג, אך מדובר בפרטים טכניים, ולכן צריך להמתין".

אתמול קיימה משלחת צה"ל בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, כמה מפגשים עם מפקד חיל האוויר הרוסי ובכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה וכן בכירים בחיל האוויר הרוסי. זאת בניסיון לפתור את המשבר שנוצר בין המדינות.

עוד בוואלה! NEWS:
לוחם צה"ל נפצע קל מפגיעת רסיס בגבול עזה; צעיר פלסטיני נהרג
ברזיל: "איש כספים מרכזי" של חיזבאללה נעצר בדרום המדינה
אחרי החגים זה "נטו נתניהו": מי יעצור את רכבת הבחירות?

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מוסקבה, רוסיה. מרץ 2017. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשנה שעברה/רויטרס

בפגישות שהתקיימו בהמשך לסיכום בין פוטין לבין ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הציגו הקצינים הישראלים לרוסים את תמונת המצב של האירוע בו הופל מטוס רוסי בידי נ"מ סורי וכן את המידע המקדים ועיקרי ממצאי תחקיר צה"ל בנושא. בנוסף לכך, הוצגו הניסיונות האיראניים להתבססות בסוריה והעברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחיזבאללה.

מדובר צה"ל נמסר כי "המפגשים התקיימו ברוח טובה והתקיים שיח מקצועי, פתוח ושקוף בנושאים השונים והודגשה חשיבות האינטרסים של שתי המדינות והמשך מימוש מנגנוני מניעת החיכוך". עם זאת, ברשת "אל-מיאדין" דווח כי רוסיה דחתה את הדוח שהגישה המשלחת הישראלית.

גורם צבאי אמר היום כי בביקור במוסקבה טען נורקין כי התקרית נגרמה בשל "הפעלה שגויה של נ"מ סורי". הוא גם הבהיר כי הרוסים עודכנו הרבה יותר מדקה לפני פעילות צה"ל בלטקיה, וזאת "לפי המנגנון הרגיל" בין המדינות. "לא נקבע שום שינוי במנגנון התאום. שני הצדדים יבחנו כיצד לשפר את מנגנון התיאום".

עוד באותו נושא

"ירי של מעל ל-20 טילים סורים ללא בקרה": הדוח שהציג צה"ל לרוסים

לכתבה המלאה
משלחת צה"ל בראשות מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ואיתו ראש חטיבת קשרי החוץ, תת-אלוף ארז מייזל, וקצינים מחיל-האוויר, אגף המודיעין וחטיבת המבצעים בפגישה עם מפקד חיל-האוויר הרוסי, בכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה ושל חיל-האוויר הרוסי. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
פגישת המשלחת הישראלית עם הבכירים הרוסים במוסקבה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

הבוקר הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך במגעים עם רוסיה, לאחר התייעצות עם הצמרת הביטחונית שבה שמע דיווח מפורט ממפקד חיל האוויר על השיחות במוסקבה.

ביום שלישי שוחח נתניהו עם פוטין והביע צער בעקבות הפלת המטוס הרוסי במהלך תקיפת מחסני נשק בלטקיה, שהביאה למותם של 15 החיילים הרוסים. מוסקבה האשימה את חיל האוויר באחריות לכך, לאחר שלטענתה מטוסי הקרב שתקפו השתמשו במטוס האיליושן 20 כדי להתחמק מטילי הנ"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully