וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירי של מעל ל-20 טילים סורים ללא בקרה": הדוח שהציג צה"ל לרוסים

גורם צבאי התייחס להפלת המטוס הרוסי על ידי צבא אסד ואמר כי מנגנון התיאום בין ישראל לרוסיה חזר לפעול וכי הרוסים עודכנו על הפעילות בלטקיה "הרבה יותר מדקה" לפי שבוצעה. לדבריו, המשלחת הצבאית הציגה לרוסים שיחה מוקלטת על הפעילות "כל הנתונים הועברו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

גורם צבאי, התייחס היום (שישי) לפגישה שהתקיימה בין המשלחת הצבאית הישראלית לבין המשלחת הרוסית במוסקבה ברקע להפלת המטוס הרוסי על ידי נ"מ סורי לאחר תקיפת צה"ל את מחסני הנשק בלטקיה. לדבריו, מנגנון התיאום בין ישראל לרוסיה פעל בהצלחה והמטוס הרוסי הופל בשל "הפעלה שגויה של נ"מ סורי" על ידי צבא אסד.

עוד הבהיר הגורם כי הרוסים עודכנו הרבה יותר מדקה לפני פעילות צה"ל בלטקיה וזאת "לפי המנגנון הרגיל" בין המדינות. "לא נקבע שום שינוי במנגנון התאום. שני הצדדים יבחנו כיצד לשפר את מנגנון התאום". מפקד חיל האוויר דיבר בהרחבה אודות האירוע עצמו שהביא לנפילת המטוס הרוסי ואמר למשלחת הרוסית כי "באירוע הזה מבוצעת אש על ידי למעלה מעשרים פריטים (למעלה מעשרים טילי S-200, א"ב). במשך זמן... שרובו שוגר כשהמטוסים הישראלים נמצאים כבר בשטח ישראל. האש פגעה במטוס הרוסי כשהמטוסים שלנו כבר בשלבי נחיתה בישראל".

משלחת צה"ל בראשות מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ואיתו ראש חטיבת קשרי החוץ, תת-אלוף ארז מייזל, וקצינים מחיל-האוויר, אגף המודיעין וחטיבת המבצעים בפגישה עם מפקד חיל-האוויר הרוסי, בכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה ושל חיל-האוויר הרוסי. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
המשלחת הצבאית הישראלית בפגישה עם המשלחת הרוסית/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

לדבריו, הפגישה המרכזית בראשות מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין, התקיימה שלוש שעות במשרד ההגנה הרוסי מול מספר רב של קצינים רוסים בראשם מפקד חיל האוויר הרוסי וכי "מה שהוצג בפני הרוסים תואם באופן מלא בין הדרג הצבאי למדיני".

מפקד חיל האוויר הציג למשלחת הצבאית הרוסית דוגמאות ומידע מודיעיני הכולל נתונים ומסמכים נוספים במטרה להוכיח את ההתבססות האיראנית בסוריה וניצול השטח הסורי להעברת אמל"ח אסטרטגי לחיזבאללה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
משלחת צה?ל בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין לפניפגישתם עם מפקד חיל האוויר הרוסי ובכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
המשלחת הצבאית הישראלית בפגישה עם המשלחת הרוסית/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

הפגישה נפתחה בהבעת צער של מפקד חיל האוויר בשם צה"ל ומדינת ישראל על מותם של החיילים הרוסים לאחר שטיל סורי פגע במטוס הרוסי ולאחר מכן פתח במצגת על הצגת הנתונים והעובדות על הזירה. העתקים מהמצגת ניתנו לרוסים בתום המפגש. "לא הסתרנו אף פרט כל הנתונים הועברו כולל תצלומי מסך תמונות אוויריות הקלטה של הקו החם. כל התזמונים, המראות, נחיתות, הצלחנו להעביר מסר באופן ראוי", אמר הגורם.

המשלחת שחזרה לפנות בוקר לישראל כללה קצינים מחיל האוויר ראש חטיבת קשרי החוץ של צה"ל תא"ל ארז מייזל, ראש זירה רלוונטי מאגף המודיעין, קצינים מאגף התכנון וראש מחלקת מבצעים מאגף המבצעים במטה הכללי. "זה אירוע רגיש מאוד. מעורבים פה מדינות אנשי צבא ומדינאים".

הבוקר קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות עם הצמרת הביטחונית שבה שמע דיווח מפורט ממפקד חיל האוויר על השיחות במוסקבה. הוא הורה להמשיך במגעים מול רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully