וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן מצעד צבאי: 24 הרוגים בפיגוע ירי בדרום איראן

ארבעה חמושים פתחו באש מאחורי במה במצעד לציון המלחמה עם עיראק בעיר אהוואז ופצעו עוד 30 איש באחד הפיגועים הקשים ביותר במדינה. ארגון בדלני ערבי הפועל במחוז קיבל אחריות, אך זריף רמז לאחריות מדינות זרות: "נגיב במהירות ובנחישות". פוטין שוחח עם רוחאני

צילום: צלמי וואלה

לפחות 24 בני אדם נהרגו היום (שבת) במתקפת ירי במצעד צבאי בדרום-מערב איראן - כך דיווחו כלי התקשורת במדינה. בטלוויזיה הממלכתית דווח כי עוד 60 איש נפצעו במצעד לציון תחילת המלחמה עם עיראק שהתקיים בעיר אהוואז שבמחוז חוזיסתאן ובמקומות אחרים ברחבי איראן. בין ההרוגים אנשי משמרות המהפכה וכן נשים וילדים.

הרשויות הטילו את האחריות על הבדלנים הפועלים באזור שבו מיעוט ערבי סוני ורמזו כי אלו קיבלו תמיכה ממדינות זרות, בהן ערב הסעודית. הארגון הבדלני המקומי "ההתנגדות הלאומית של אהוואז" קיבל אחריות על הפיגוע הקשה ביותר במדינה מאז יוני אשתקד. בעיר אירעו בחודשים האחרונים הפגנות נגד השלטונות בשל המשבר הכלכלי.

בסוכנות הידיעות איסנ"א דווח כי ארבעה חמושים הוציאו לפועל את המתקפה. לפי בכיר במשמרות המהפכה, כולם נהרגו. "הירי החל מאחורי הבמה בזמן המצעד", אמר אחד הכתבים במקום לטלוויזיה הממלכתית. בסוכנות הידיעות מהר דווח כי לאחר מכן היו יריות במהלך מרדף אחרי חלק מהחמושים שהצליחו להימלט.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: איראן הבריחה נשק לחיזבאללה בטיסות מסחריות ללבנון
האיחוד מנסה להציל את הסכם הגרעין: יעביר 18 מיליון אירו לאיראן
דיווח: איראן סברה שישראל לא תתקוף בלטקיה בשל נוכחות רוסיה

חיילים אחרי הפיגוע במצעד הצבאי באהוואז - איראן 22 בספטמבר 2018. AP, AP
החמושים פתחו באש מאחורי הבמה. חיילים אחרי הפיגוע במצעד/AP, AP

בסרטונים ששותפו בכלי התקשורת באיראנים נראים חיילים זוחלים על הקרקע בזמן חילופי האש. אחד החיילים הרים כלי נשק והתרומם על רגליו בעוד שנשים וילדים נמלטו על חייהם.

בסרטון אחר ניכר בלבול בקרב הכוחות במקום. "מאיפה הם הגיעו?", שאל אחד החיילים בתיעוד שפורסם באתר הטלוויזיה הממלכתית. אחר השיב לו: "מאחורינו".

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף האשים מדינות "תומכות טרור אזוריות ואת האדונים האמריקנים שלהן" באחריות לשפיכות הדם, מונח המשמש את המשטר לתאר אויביו, בראשם ערב הסעודית וישראל. הוא הבטיח כי טהראן תגיב במהירות ובנחישות למתקפה באהוואז.

הקרמלין מסר כי הנשיא ולדימיר פוטין שוחח בעקבות הפיגוע עם נשיא איראן חסן רוחאני והביע את תנחומיו. עוד נמסר כי הוא הציע להגביר את שיתוף הפעולה בין המדינות, המגבות את משטרו של בשאר אסד בסוריה, כדי להיאבק בטרור.

עוד באותו נושא

12 הרוגים במתקפה המשולבת בטהראן; דאעש פרסם תיעוד מהפרלמנט

לכתבה המלאה
חיילים אחרי הפיגוע במצעד הצבאי באהוואז - איראן 22 בספטמבר 2018. AP, AP
תוואי המצעד אחרי הפיגוע/AP, AP

המתקפה אירעה בזמן של מתיחות אזורית בעקבות פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין. אתמול הזהיר שר החוץ מייק פומפאו את טהראן כי כל פגיעה בכוחות ובנציגויות האמריקניות בעיראק תזכה לתגובה מצד וושינגטון.

לפני הדיווחים הראשונים על הפיגוע, תקף רוחאני את ארצות הברית במהלך המצעד שהתקיים בטהראן. הוא אמר כי טראמפ ייכשל מול איראן כמו הרודן העיראקי לשעבר סדאם חוסיין. רוחאני אף התחייב כי טהראן לא תזנח את תכנית הטילים שלה.

"אמריקה תסבול מאותו גורל כמו סדאם חוסיין", אמר רוחאני בנאום שנשא בשידור חי בטלוויזיה. "איראן לא תנטוש את אמצעי ההגנה שלה... כולל הטילים שגורמים לאמריקה לכעוס כל כך", אמר רוחאני. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי כ-600 כלי שיט השתתפו בתרגיל ימי במפרץ, יום אחרי שאיראן ערכה תרגיל אווירי, ונשבעה כי תכה באויבי המדינה

זריף: תומכות הטרור האזוריות ואדוניהן האמריקנים אשמים

זו אחת המתקפות הקטלניות ביותר נגד משמרות המהפכה אי-פעם והקשה ביותר באיראן מאז הפיגועים של דאעש בטהראן ביוני שעבר, שבהם נהרגו 18 בני אדם. הרפובליקה האסלאמית השיעית נהנית מיציבות ביטחונית בהשוואה ליתר מדינות המזרח התיכון שחוו מהפכות ומלחמות מאז תחילת אירועי "האביב הערבי" ב-2011.

(עדכון ראשון 09:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully