וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן הבריחה נשק לחיזבאללה בטיסות מסחריות ללבנון

מקורות ביון אמרו ל"פוקס ניוז" כי שתי טיסות יצאו לאחרונה מטהראן לביירות בנתיבים לא שגרתיים, והכילו נשק ורכיבים עבור מפעלי נשק איראנים השוכנים בלבנון. "האיראנים מחפשים דרכים להברחת נשק כך שהמערב לא יתחקה אחריהם"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

איראן הבריחה ללבנון נשק ציוד שיועד לחיזבאללה ולמפעלי נשק איראנים שפעלו בשטחה, באמצעות טיסות מסחריות של חברת תעופה איראנית - כך חשפה הלילה (שני) רשת פוקס ניוז. מקורות ביון מערביים ששוחחו עם הרשת דיווחו על שתי טיסות חריגות של חברת Qeshm Fars Air מטהראן אל נמלהתעופה הבינלאומי בביירות במהלך החודשיים האחרונים, שנעו במסלולים יוצאי דופן.

עוד בוואלה! NEWS:
דין עיראק כדין סוריה: המסר של ליברמן מול היעד החדש-ישן של האיראנים
תקלה בשרתי פייסבוק השביתה את ווטסאפ ואינסטגרם
אסד ושר החוץ האיראני נפגשו בדמשק: "לחץ המערב לא ירתיע אותנו"

מסלול נסיעת מטוס שעל פי החשד הבריח נשק מאיראן ללבנון. (FlightRadar24/Google Maps), מערכת וואלה! NEWS
מסלול הטיסה הראשונה/מערכת וואלה! NEWS, (FlightRadar24/Google Maps)

בפעם הראשונה היה זה מטוס מדגם בואינג 747 שיצא לדרכו ב-9 ביולי מבסיס חיל האוויר האיראני בטהראן, עצר לחניית ביניים בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק, ומשם המשיך "במסלול לא אופייני" דווקא דרך צפון לבנון, ולא כנהוג בטיסות הנוסעות בקו הזה. על פי המקורות, המטוס כלל רכיבים ספציפיים לייצור נשק במפעלים איראניים הפועלים בתוך לבנון.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס בוגרי משמרות המהפכה, 30 ביוני 2018. אתרו הרשמי של חמינאי, אתר רשמי
חמינאי בטקס של משמרות המהפכה/אתר רשמי, אתרו הרשמי של חמינאי

הטיסה החשודה השנייה יצאה לדרכה לפני כחודש, ב-2 באוגוסט, מנמלהתעופה הבינלאומי בטהראן והגיעה אף היא ליעדה בבירות, אך הפעם נעה הטיסה בנתיב בלתי-שגרתי בצפון סוריה. על פי מקור מודיעיני עלום שם ששוחח עם הרשת, מדובר בניסיון להסוות את פעולות ההברחה. "האיראנים מנסים למצוא דרכים חדשות כדי להבריח נשקים לבעלי בריתם במזרח התיכון, שיבחנו את יכולות המערב להתחקות אחריהן", אמר המקור.

חברת התעופה המדוברת שבה לפעול במרץ 2017 לאחר הפסקה בת ארבע שנים, תחת הנהלה חדשה שמכהנים בה שלושה נציגים של משמרות המהפכה.

מסלול טיסה שהבריחה על פי החשד נשק מאיראן ללבנון. (FlightRadar24/Google Maps), מערכת וואלה! NEWS
מסלול הטיסה השנייה/מערכת וואלה! NEWS, (FlightRadar24/Google Maps)

בשבוע שעבר דיווחו גורמי מודיעין כי איראן העבירה טילים בליסטיים למיליציות שיעיות בעיראק ומפתחת שם את היכולת לייצר עוד טילים. על פי הדיווח, איראן העבירה טילים בטווח של 200 עד 700 ק"מ לבעלי בריתה בבגדאד בחודשים האחרונים, ובהם טילים מסוג זלזאל, פתאח-110 וזולפקיר. מכך עולה כי תל אביב נמצאת בטווח הפגיעה שלהם אם ייפרסו בדרום עיראק או במערבה.

בעקבות הדיווח אמר אתמול שר הביטחון אביגדור ליברמן בוועידת המשפיעים של "חברת החדשות" כי ישראל עשויה לתקוף מטרות איראניות גם בעיראק. "אנחנו עוקבים אחרי כל דבר שקורה בסוריה וביחס לאיומים האיראניים, אנחנו לא מגבילים את עצמנו לשטח סוריה. זה צריך להיות ברור", אמר ליברמן. כשנשאל ספציפית על עיראק השיב: "אני אומר שאנחנו נתמודד עם כל איום איראני, לא משנה מאין הוא מגיע. החופש של ישראל הוא מוחלט. אנחנו נשמור על חופש הפעולה הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully