וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד ושר החוץ האיראני נפגשו בדמשק: "לחץ המערב לא ירתיע אותנו"

2.9.2018 / 20:53

זריף נפגש עם נשיא סוריה ובכירים אחרים במשטר לקראת המתקפה באידליב ואמר כי יש "לטהר" את המחוז מהמורדים. בטהראן אמרו כי ימשיכו לתמוך בכוחות של אסד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, נפגש היום (שני) עם נשיא סוריה בשאר אסד ועם בכירים סורים אחרים לקראת המתקפה המתוכננת של המשטר במחוז אידליב. ביקורו הגיע אחרי זה של ההגנה אמיר חתאמי, שחתם בשבוע שעבר על הסכם לשיתוף פעולה צבאי בין שתי בעלות הברית.

"שני הצדדים הדגישו כי הלחץ מצד כמה מדינות מערביות על סוריה ועל טהראן ולא ירתיע אותן מהמשיך ההגנה על עקרונותיהן", נמסר מלשכתו של אסד. זריף אמר כי יש "לטהר" את אידליב, שבצפון-מערב סוריה, מהמורדים.

זריף נועד גם עם ראש ממשלת סוריה, עימאד חמיס, ועם שר החוץ של סוריה, ווליד אל-מועם, שביקש מאיראן להמשיך את תמיכתה. "יש לשמור על אחדותה הטריטוריאלית של סוריה ועל כל הסיעות והקבוצות להתחיל בסבב פיוס כגוש אחד, ועל העקורים לשוב למשפחותיהם", אמר זריף, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות פארס.

דובר משרד החוץ בטהראן, בהרם קאסמי, אמר כי הרפובליקה האסלאמית תמשיך לתמוך בכוחות המשטר.

נשיא סוריה אסד ושר החוץ של איראן זריף בדמשק, 3 בספטמבר 2018. רויטרס
מהדקים את הברית. זריף ואסד, היום/רויטרס

ביום שישי תכנס טהראן פסגה משולשת עם רוסיה ועם טורקיה, שבה ידונו שלוש המדינות על המצב באידליב. טורקיה, שתומכת במורדים, התקרבה בשנים האחרונות לרוסיה ולאיראן, התומכות במשטר אסד, והיא מחזיקה בכוחות באידליב.

הברית בין טהראן לדמשק מדאיגה את ישראל, שמבהירה כי לא תאפשר לאיראן להתבסס מעבר לגבול.

אתמול דווח על תקיפה ישראלית בשדה התעופה אל-מזה שבדמשק, שמשמש להעברת כלי נשק איראניים למשטר ולחזבאללה.עם זאת, בתקשורת הרשמית שללו את הדיווחים ואמרו כי קצר חשמלי גרם לפיצוץ מחסני תחמושת ולפיצוצי ענק.

(עדכון ראשון: 9:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully