וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן סברה שישראל לא תתקוף בלטקיה בשל נוכחות רוסיה

20.9.2018 / 9:36

גורמים ישראליים אמרו לא-שרק אל-אווסט כי בטהראן הגבירו את העברת משלוחי הנשק למחוז שלחופי סוריה בשל הבסיס הרוסי הגדול באזור. בתקיפה, שגרמה למשבר עם מוסקבה, הושמדו מערכות לייצור נשק שהיו אמורות לעבור לחיזבאללה

צלמים זמניים מורשים

איראן סברה שישראל לא תתקוף מטרות שלה בלטקיה בשל הנוכחות הרוסית הגדולה באזור - כך דיווח היום (חמישי) העיתון א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון. לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים ישראליים, טהראן הגבירה בשל כך את העברת משלוחי הנשק למחוז, הסמוך לחופי הים התיכון של סוריה.

לפי צה"ל, בתקיפה הופצץ מתקן של צבא סוריה, שממנו היה אמורות לעבור מערכות לייצור נשק מדויק וקטלני עבור איראן וחיזבאללה בלבנון. במהלך התקיפה, שיגר צבא סוריה טילי נ"מ, שאחד מהם פגע במטוס סיור רוסי שהיה בדרכו חזרה לבסיס חיל האוויר הרוסי חמימים בלטקיה. 15 אנשי צוות נהרגו בתאונה, שגרמה למתיחות בין רוסיה לישראל.

לקריאה נוספת בנושא
אסד שלח מכתב תנחומים לפוטין: ישראל אחראית להפלת המטוס
נסראללה מאותת לישראל: "נשארים בסוריה, לא יכריחו אותנו לסגת"

מטוס סיור של רוסיה איליושין Il-20 ממריא מבסיס מרוסטוב על הדון, 2010. רויטרס
15 אנשי צוות נהרגו. מטוס איליושין 20 ממריא מבסיס ברוסיה, 2010/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפי הקרמלין, כי התקיפות של ישראל בסוריה מפרות את ריבונותה וכי התאונה האווירית נגרמה בשל אי-מימוש ההבנות בין המדינות הפועלות בשמי סוריה. נתניהו הביע את תנחומיו על מות החיילים הרוסים, אך הטיל את האחריות על משטר אסד ואיראן.

בניסיון לפתור את המשבר, יצא היום למוסקבה מפקד חיל האוויר, אלוף עמירם נורקין, שיציג לעמיתיו את התחקיר שחיברו בצה"ל. לפי הצבא, בעת הפלת מטוס הסיור הרוסי, מטוסי הקרב של חיל האוויר כבר היו מחוץ למרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully