וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב סוגרת את משרדי אש"ף בשטחה; הצתה בשמורת טבע | כותרות החג

בכיר פלסטיני אמר כי הרשות הגישה לבית הדין בהאג תביעה נגד פשעי ישראל, הוריקן "פלורנס" בדרך לחוף המזרחי של ארה"ב. פלסטיני נורה למוות בגבול הרצועה והימין הקיצוני זכה להצלחה בבחירות בשבדיה. החדשות שעשו את החג

בכיר פלסטיני: הגשנו לבית הדין בהאג תביעה נגד פשעי ישראל

יו"ר הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת הודיע במסיבת עיתונאים ברמאללה כי הוא הגיש תלונה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נגד "הפשעים של ישראל". זאת, על רקע החלטתה של ארצות הברית לסגור את נציגות אש"ף בוושינגטון ולחץ הממשל האמריקני על הרשות הפלסטינית בשבועות האחרונים.

גורמים אמריקניים: צפון קוריאה ממשיכה בייצור נשק גרעיני

כמעט שלושה חודשים לאחר שארצות הברית וקוריאה הצפונית סיכמו לפעול לפירוק חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, גורמים אמריקניים אמרו ל-NBC כי משטרו של קים ג'ונג און ממשיך בייצור הנשק. לדבריהם, זרם חדש של ראיות שנאספו על ידי המודיעין האמריקני הוא שגרם לוושינגטון להקשיח את יחסה כלפי פיונגיאנג לאחרונה.

דיווח: ארה"ב חושדת שרוסיה אחראית לתקיפות המסתוריות בקובה

סוכנויות המודיעין בארצות הברית חושדות כי רוסיה אחראית לתקיפות המסתוריות נגד דיפלומטים אמריקנים בקובה ובסין, שהובילו לפגיעות מוחיות - כך דיווחה רשת NBC.

לפי הדיווח, שהתבסס על שלושה גורמים אמריקניים ועל שני גורמים אחרים שתודרכו בנושא, החשד מגובה בראיות מיירוט תשדורות. אלו נאספו במהלך החקירה הממושכת, שעדיין נמשכת, שבה מעורבים ה-FBI, ה-CIA וסוכנויות אחרות. הגורמים סירבו למסור פרטים נוספים על תוכנן של אותן תשדורות.

שריפה פרצה בשמורה באזור ים המלח; שלושה נעצרו בחשד להצתה

שריפה פרצה בשמורת עינות צוקים סמוך לחוף הצפון-מערבי של ים המלח. השריפה גרמה לשריפת מאות דונמים של צמחייה ולחסימה זמנית של כביש 90. שלושה צעירים, בהם שני תושבי מזרח ירושלים ותושב אלעיזריה שבאזור העיר, נעצרו בחשד שהציתו את השריפה באמצעות חומר דליק.

החשודים נעצרו בתום מרדף לאחר שעוררו את חשדם של השוטרים באזור ים המלח. בבדיקת הרכב נמצאו משפכים ועלה ריח חריף של דלג מהרכב ומבגדי הנוסעים. הם נחקרים ובהמשך יובאו לבית המשפט לצורך הארכת מעצרם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הוריקן "פלורנס" בדרך לחוף המזרחי של ארה"ב

סופת ההוריקן "פלורנס", שעושה את דרכה לחוף המזרחי של ארצות הברית מהאוקיינוס האטלנטי, התחזקה לדרגה 4, עם רוחות במהירות של 210 קמ"ש - כך מסר המרכז הלאומי להוריקנים. על פי התחזיות, הסופה צפויה להתחזק עוד יותר בטרם תכה בחוף בליל חמישי, ורוחותיה עשויות להגיע עד ל-240 קמ"ש.

דיווח: טראמפ מקדם יוזמה לאזרוח הפליטים הפלסטינים במדינות ערב

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יכריז בתחילת שנה הבאה על יוזמה לאזרוח הפליטים הפלסטינים במדינות ערב - כך פורסם בעיתון "אל חאליג' אונליין" הרואה אור באיחוד האמירויות. גורמים פלסטינים מסרו לעיתון כי טראמפ הודיע למדינות ערב כי הוא צפוי להכריז על צעד חדש בנושא הפליטים הנמצאים בירדן, סוריה ולבנון.

המתיחות בדרום: פלסטיני נורה למוות, שלושה נפצעו

פלסטיני נורה למוות לאחר שהתקרב לגדר המערכת בגבול הרצועה וניסה לחבל בה. הפלסטיני נורה על ידי כוח צה"ל, נפצע, ונלקח לטיפול רפואי על-ידי כוחות צה"ל. מאוחר יותר מת מפצעיו. מוקדם יותר, לוחמי צה"ל זיהו שלושה חשודים חמושים בסכינים שניסו לחצות את גדר המערכת בצפון רצועת עזה. החשודים נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון.

בגלל הסירוב למו"מ: ארה"ב סוגרת את משרדי אש"ף בוושינגטון

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה על סגירת משרדי אש"ף בוושינגטון. על פי ההודעה, הצעד בא במחאה על סירובם של הפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן עם ישראל. האמריקנים אף נימקו את החלטתם בכך ש"אש"ף גינה את תכנית השלום האמריקנית", וציינו כי "ארצות הברית ממשיכה להאמין במו"מ ישיר בין ישראל לפלסטינים וזו הדרך היחידה להתקדם".

הבחירות בשבדיה: הימין הקיצוני התחזק; שיוויון בין גוש השמאל והימין

מפלגת הימין הקיצוני בשבדיה התחזקה וסיימה במקום השלישי בבחירות לפרלמנט - כך עולה מספירת הקולות הסופית בבחירות שנערכו במדינה. המפלגה זכתה ב-17.6% מקולות הבוחרים, ואילו גוש השמאל, בהובלת ראש הממשלה סטפן לופבן זכה ב-40.6% וגוש הימין-מרכז זכה ב-40.3% מהקולות. אף אחד מהם לא צפוי לזכות ברוב שיאפשר לו להקים ממשלה יציבה.

לאחר ספירת יותר מ-90% מהקולות במחוזות הבחירה במדינה, "השבדים הדמוקטים", שלהם שורשים ניאו-נאציים, יזכו לעלייה של 5% מהבחירות הקודמות. לופבן, מנהיג הסוציאל-דמוקרטים, כינה אותה מפלגה "גזענית" שמהווה סכנה לדמוקרטיה. היא התחזקה בשל משבר המהגרים שפקד את אירופה, ובמהלכו קלטה המדינה בת כעשרה מיליון התושבים כ-163 אלף איש - המספר הגדול ביותר ביבשת ביחס לאוכלוסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully