וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בדרום: פלסטיני נורה למוות, שלושה נפצעו באזור מעבר ארז

כוח צה"ל זיהה חשוד שהתקרב לגדר המערכת וניסה לחבל בה, החשוד נורה ומת מפצעיו. שלושה פלסטינים נוספים חמושים בסכינים שניסו לחצות את הגדר נעצרו באזור מעבר ארז. מוקדם יותר התייחס אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי למצב בעזה ואמר כי הערכתו היא "שלא נראה שקט בעשור הקרוב"

הקלטה: רדיו דרום ו-101.5 FM, עריכה: שניר דבוש

פלסטיני חשוד שהתקרב לגדר המערכת וניסה לחבל בה מספר פעמים במהלך היום (שלישי) ברצועת עזה, נורה על ידי כוח צה"ל, נפצע, ונלקח לטיפול רפואי על-ידי כוחות צה"ל. מאוחר יותר מת מפצעיו. מוקדם יותר, לוחמי צה"ל זיהו שלושה חשודים חמושים בסכינים שניסו לחצות את גדר המערכת בצפון רצועת עזה. החשודים נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון.

האירועים התרחשו לאחר שאלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי, העריך היום כי לא ישרור שקט ברצועת עזה בעשור הקרוב. בריאיון שהעניק לרדיו דרום כשלושה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד, אמר אלוף הלוי כי חמאס ימשיך לערער על חוזקה של ישראל בגבול הדרום. "אני חושב שלא נכון שנשלה את עצמנו, יש כאן מקום רוחש טרור ובונה יכולות", אמר. "אנחנו חזקים ממנו בסדרי גודל. הוא מפעם לפעם ינסה אותנו, אני לא חושב שנכון שנאמר, לא בעשור הקרוב וגם לא יותר מזה אם אני מסתכן בהערכה ארוכת טווח, שנראה שקט מוחלט, או חוסר ניסיון לאתגר אותנו".

צה"ל ירה בפלסטיני בן 15 מרצועת עזה שניסה לחדור לישראל ופינה לברזילי ה-27 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
נער פלסטיני פצוע שניסה לחדור לישראל בחודש יוני, מפונה על ידי כוח צה"ל/מערכת וואלה! NEWS

כשנשאל הלוי אם בהקשר זה, כיבוש עזה ומיטוט שלטון חמאס עומדים על הפרק אמר כי הוא "לא רואה איך זה משפר את מצבנו הביטחוני כרגע. דברים בדרך, אם נידרש, אנחנו יודעים לעשות. גם כיבוש עזה אנחנו יודעים לעשות, אבל אני לא בטוח שזה יהיה הדבר הראשון שיהיה נכון להפעיל".

לקריאה נוספת:
תיעוד: נער פלסטיני משליך אבן בגבול עזה - ונורה; צה"ל: "האירוע יתוחקר"
הקצין שנפצע מצלף בעזה שוחרר מביה"ח אחרי חודשיים: "לוחם אמיתי"
ביוב ברחובות והיעדר חשמל: כך הופכת עזה למפגע סביבתי שמאיים על ישראל

עוד באותו נושא

אחרי שהוצמד לקיר - חמאס עלול לשחרר שוב את הרסן בגבול עזה

לכתבה המלאה
הרצי הלוי במיקום נפלית הרקטה בשדרות 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
לא יהיה שקט. אלוף הלוי/ראובן קסטרו

הוא הצהיר כי במצב הנוכחי, הוא תומך ביוזמת לשיפור המציאות האזרחית ברצועה באופן שאינו מחזק את חמאס. "אם יהיה נמל שיכניס רק סחורות שישמשו את האזרחים בעזה, ולא יאשר הכנסה שיעצימו את כוחו של החמאס, זה יהיה נכון לעשות את זה. זה גם יוריד את מפלס העוינות", אמר.

עם זאת הדגיש הלוי כי למרות מאמצי חמאס להבעיר את השטח, צה"ל ערוך ומוכן להתמודד מול כל איום. " אני חושב שהאויבים שלנו גם בצפון וגם בדרום יתאמצו מאוד לא להגיע איתנו לעימות בגלל כוחו של צהל כוחה של מדינת ישראל", אמר. "ועדיין צה"ל ידע להתמודד אם צריך גם עם שתי זירות, בוודאי פשוט לנו יותר זירה אחת אבל גם עם שתי זירות".

ההפגנות בגבול רצועת עזה. ראובן קסטרו
הפגנות בסוף השבוע בגבול עזה/ראובן קסטרו

לדברי אלוף הלוי, "בראש האיומים זה כניסה של כוח אויב או מתחת האדמה או מהים או בכל דרך אחרת מבלי שאנחנו הצלחנו למנוע את זה ומפגש שבו אזרחים פוגשים מחבלי חמאס או ארגון אחר. מבחינתי כמפקד פיקוד דרום זו התוצאה הכי פחות רצויה. אנחנו החיילים אמורים לפגוש את הדברים האלה ולטפל בהם ולא להציב את האזרחים מול אתגר כזה. אני חייב לומר שאחרי הדבר הזה, איום הרקטות, אנחנו לא נרצה שרקטה תפגע לא בשטח פתוח בוודאי לא במקום לא במקום אזרחי בוודאי לא תסב נפגעים, ואחרי זה טרור האש, הממוקם במקום השלישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully