וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: נער פלסטיני משליך אבן בגבול עזה - ונורה; צה"ל: "האירוע יתוחקר"

8.9.2018 / 16:50

בכלי תקשורת פלסטיניים פורסם תיעוד של ירי בנער שהשליך אבנים סמוך לגדר המערכת. על פי הדיווחים, מדובר באחד משני הנערים שנהרגו בהפגנות שהתקיימו אתמול בגבול עזה. צה"ל: "האירועים יתוחקרו על ידי דרגי הפיקוד הרלוונטיים"

צלמים זמניים מורשים

יום אחרי ההפגנות בגבול רצועת עזה שבמהלכן נורו למוות שני נערים פלסטינים, בכלי תקשורת פלסטיניים הופץ היום (שבת) סרטון המתעד ירי במפגין שהשליך אבנים סמוך לגדר המערכת. בסרטון נראה המפגין, שהוא על פי הדיווחים אחד מהנערים שנהרגו, כשהוא מרים אבן מהקרקע, משליך אותה לעבר הגדר אפופת העשן - ונורה, בטרם מזנקים לעברו צוותי הרפואה במקום.

בהפרות הסדר אתמול השתתפו כ-7,000 פלסטינים בחמישה מוקדים לאורך גדר המערכת. לפי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני בעזה, 210 מפגינים נפצעו, מתוכם 45 כתוצאה מירי. בנוסף אליהם, בילאל מוסטפא ח'פאג'ה בן ה-17 נורה למוות. הבוקר דיווח משרד הבריאות הפלסטיני כי מת מפצעיו גם אחמד מיסבאח אבו טיור, נער בן 16 שנורה אמש במזרח רפיח.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הפסגה: רוסיה כותשת מהאוויר את מעוז המורדים באידליב
החקירה מסתעפת: "מתנגד של פוטין שנרצח בלונדון סיפר שניסו להרעילו"
הסתיו בפתח: גשם קל ירד בצפון הארץ ובמישור החוף | מזג אוויר

תיעוד נער פלסטיני נורה לאחר שהשליך אבן בגבול רצועת עזה. צילום מסך
כלי תקשורת פלסטיניים טוענים כי מדובר באבו טיור בן ה-16 שמת מפצעיו. מתוך התיעוד/צילום מסך

דובר צה"ל מסר בתגובה לסרטון כי "האירועים יתוחקרו על ידי דרגי הפיקוד הרלוונטיים" וכי "המקרים שבהם לפי הנטען נהרגו פלסטינים יועברו גם לבחינת מנגנון התחקור המטכ"לי". עוד נמסר כי "בהפרות הסדר האלימות לאורך הגדר ברצועת עזה אתמול לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ופעלו בהתאם להוראות הפתיחה באש בתגובה לניסיונות חבלה בגדר ולפגיעה בכוחות צה"ל".

אביו של אחמד אבו טיור אמר: "מה נער יכול לעשות להם? הוא לא נשא נשק או קלצ'ניקוב או טנק. אם יירו בנו ויהרגו אותנו, לא נוותר על אף חלק קטן מפלסטין. יש לי עוד שלושה בנים, אני נותן את כולם למען פלסטין". האב איים: "טראמפ, נתניהו וכל מדינת ישראל לא יצליחו לעצור אותנו. אישה יולדת אצלנו פעמיים בשנה ומול כל הרוג נביא לעולם אלפים ומיליונים במקומו".

עוד באותו נושא

מת מפצעיו נער פלסטיני בן 16 שנפגע מאש צה"ל בהפגנות אתמול

לכתבה המלאה
אחמד מיסבאח אבו טיור, נער בן 16 שנורה אמש במזרח רפיח. מערכת וואלה! NEWS
מת מפצעיו לאחר שנורה אמש בהפגנות בגבול הרצועה. אבו טיור/מערכת וואלה! NEWS

במהלך ההפגנות המשתתפים יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה והבעירו צמיגים. חלקם אף השליכו רימון לעבר חיילי צה"ל בצפון הרצועה. בתגובה, תקף כלי טיס עמדת תצפית של חמאס באזור. במקרה נוסף תקף צה"ל מהאוויר עמדה נוספת של חמאס בדרום הרצועה בתגובה לפגיעה בתשתית ביטחונית. זאת, בנוסף לתקיפה שאירעה בשעות הצהריים לעבר מפריחי בלוני תבערה בצפון הרצועה, שלפי דיווחים פלסטיניים גרמה לפציעתו של אחד מהם.

חלק מהמפגינים שרפו בובות בדמות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. במקרה אחד לפחות ניסו פלסטינים לפרוץ את הגדר ולחדור לישראל, וכוחות צה"ל ביצעו לעברם ירי. גם היום ניסו ארבעה חשודים לחדור לישראל, ונעצרו על ידי כוח צה"ל כשברשותם נמצאו סכין וגרזן.

ההפגנות נערכו על רקע התסכול בחמאס מהמבוי הסתום שאליו הגיעו שיחות הפיוס עם הרשות הפלסטינית והמגעים להסדרה מול ישראל שהתקיימו בתיווך מצרים. דובר חמאס חאזם קאסם אמר כי "כמות המפגינים הגדולה לאורך הגבול מוכיחה פעם נוספת כי זכויות העם הפלסטיני לא ייקבעו על ידי הבית הלבן, אלא על ידי הצעדות, צדקת דרישותיהם והקרבת העם". הוא הוסיף כי "המסר של המפגינים כי לא יוותרו על זכותם לחיות בכבוד ובחירות על אדמתם וכי הם לא יקבלו בשום צורה את המשך המצור על עזה".

הלוויית הנער הפלסטיני בן ה-17 שנהרג מאש צה"ל בגבול הרצועה - רפיח, 8 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
הלוויית הנער שנהרג אתמול ברפיח/רויטרס, רויטרס
ההפגנות בגבול רצועת עזה. ראובן קסטרו
הפגנות בגבול הרצועה/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים שורפים בובה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully