וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה מסתעפת: "מתנגד של פוטין שנרצח בלונדון סיפר שניסו להרעילו"

ניקולאי גלושקוב נמלט מרוסיה ב-2010 ונמצא ללא רוח חיים בדירתו ימים לאחר ניסיון החיסול של סקריפל ובתו. לפי הגרדיאן, ב-2013 הוא התמוטט במלון וסיפר כי הוא חושד ששני אזרחים רוסים שעמם שתה שמפניה ניסו להרעילו. דבריו לא זכו להתייחסות, אולם עתה חודשה החקירה

המודיעין הבריטי חשף: אלו האזרחים הרוסים שהרעילו את המרגל סקריפל/צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

ניקולאי גלושקוב, גולה רוסי שנרצח בבריטניה במרץ האחרון, סיפר כי שני אזרחים רוסים ניסו להרעילו חמש שנים קודם לכן בשל קשריו לאחד ממתנגדיו של ולדימיר פוטין - כך דיווח אתמול (שישי) ה"גרדיאן". עוד דווח כי המשטרה פתחה מחדש בחקירה בעקבות הגילויים.

גלושקוב, שככל הנראה נחנק למוות, נמצא מת בדירתו בלונדון כשבוע אחרי שהמרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל הורעל עם בתו יוליה בסולסברי. השבוע חשפה הממלכה את שני החשודים בניסיון החיסול, אזרחי רוסיה שככל הנראה השתמשו בשמות בדויים. לפי ראשת הממשלה תרזה מיי, הם היו ככל הנראה סוכני המודיעין הצבאי. מוסקבה מכחישה כל קשר לכך.

לקריאה נוספת בנושא
בריטניה חשפה: אלו האזרחים הרוסים שהרעילו את המרגל סקריפל

ניקולאי גלושקוב, גולה רוסי שהתגורר בלונדון, בריטניה. פייסבוק, אתר רשמי
היה עמיתו העסקי של ברזובסקי. גלושקוב/אתר רשמי, פייסבוק

לפי הדיווח, גלושקו, שקיבל מקלט בבריטניה ב-2010, חש ברע אחרי שהוא שתה שמפניה עם שני בני ארצו בנובמבר 2013 במלון "גרנד הוטל" בבריסטול. החובש שטיפל בו סיפר לעיתון כי גלושקוב התמוטט בבוקר שלמחרת בחדר המלון שלו.

"מצאתי את ניקולאי על רצפת החדר. הוא הצליח לקום עם עזרה. הוא התנודד והושבנו אותו על המיטה" סיפר החובש, קית' קאר. לדבריו, גלושקוב אמר כי לאחר שהלך לשירותים, הוא שב לשתות עם השניים. "הדבר הבא שהוא זוכר היה שהתעורר על השטיח בבוקר", אמר החובש.

גלושקוב אמר לקאר כי הוא סבור שהשניים ניסו להרעילו בשל קשריו לעמיתו העסקי בוריס ברזובסקי, שנמלט לבריטניה ב-1999 אחרי שהסתכסך עם פוטין. ברזובסקי נמצא תלוי בחדר האמבטיה שלו שישה חודשים לפני התקרית עם גלושקוב, ורבים מפקפקים בקביעה כי הייתה זו התאבדות של האוליגרך לשעבר.

קאר אמר ששני שוטרים נכחו בחדר בזמן שהוא טיפל בגלושקוב, שסבל מהפרעה בקצב הלב ומסימפטומים אחרים, אך הוא הוסיף: "בזמנו אני לא חושב שמישהו יחס חשיבות למה שהוא אמר".

המשטרה סגרה את התיק בזמנו, אך לפי הדיווח, התקרית נחקרת עתה במסגרת חקירת הרצח של גלושקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully