וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מפצעיו נער פלסטיני בן 16 שנפגע מאש צה"ל בהפגנות אתמול

בן ה-16 נורה במזרח רפיח, ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי הוא מת מפצעיו. זאת לאחר שאתמול מת נער נוסף במהלך ההפגנות. צה"ל עצר ארבעה חשודים שניסו לחצות את גבול הרצועה, ועליהם נמצאו סכין וגרזן

צילום: רויטרס

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח הבוקר (שבת) על מותו של נער נוסף מירי צה"ל בהפגנות אתמול. ההרוג הוא אחמד מיסבאח אבו טיור, בן 16 שנורה במזרח רפיח. אתמול נהרג גם נער בן 17, כשכ-7,000 השתתפו בהפגנות שהתקיימו בחמישה מוקדים לאורך גדר המערכת. במהלך הפגנו הושלך רימון לעבר חיילי צה"ל ובתגובה תקף כלי טיס עמדת תצפית של חמאס בצפון הרצועה, ועמדה נוספת בדרום הרצועה בתגובה לפגיעה בתשתית ביטחונית של צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר אתמול לאחר התקיפות כי הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות בהתאם להוראות הפתיחה באש וכי אין נפגעים לכוחותינו. 210 בני אדם נפצעו במהלך ההפגנות, 45 מתוכם כתוצאה מירי. 70 פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי חולים ברצועה. עוד דווח כי 15 מהפצועים הם ילדים.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שהוצמד לקיר - חמאס עלול לשחרר שוב את הרסן בגבול עזה
נער פלסטיני נהרג מירי בגבול עזה; צה"ל תקף עמדות חמאס
מחבל פתח באש אל עבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה; אין נפגעים

הלוויית הנער הפלסטיני בן ה-17 שנהרג מאש צה"ל בגבול הרצועה - רפיח, 8 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
הלוויית הנער שנהרג אתמול, ברפיח/רויטרס, רויטרס

במהלך ההפגנות הפלסטינים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל, שהשיבו בירי אזהרה. כמה מהם אף השליכו מטען חבלה, וחלק מהמפגינים שרפו בובות בדמות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. במקרה אחד לפחות ניסו פלסטינים לפרוץ את הגדר ולחדור לישראל, וכוחות צה"ל ביצעו לעברם ירי. גם היום ניסו ארבעה חשודים לחדור לישראל, ונעצרו על ידי כוח צה"ל כשברשותם נמצאו סכין וגרזן.

דובר חמאס חאזם קאסם אמר בזמן ההפגנות כי "כמות המפגינים הגדולה לאורך הגבול מוכיחה פעם נוספת כי זכויות העם הפלסטיני לא ייקבעו על ידי הבית הלבן, אלא על ידי הצעדות, צדקת דרישותיהם והקרבת העם". הוא הוסיף כי "המסר של המפגינים כי לא יוותרו על זכותם לחיות בכבוד ובחירות על אדמתם, וכי הם לא יקבלו בשום צורה את המשך המצור על עזה".

עוד באותו נושא

נער פלסטיני נהרג מירי בגבול עזה; צה"ל תקף עמדות חמאס

לכתבה המלאה
ההפגנות בגבול רצועת עזה. ראובן קסטרו
הפגנות בגבול הרצועה/ראובן קסטרו

אתמול בבוקר תקף כלי טיס של צה"ל חוליית מפריחי בלוני תבערה בצפון הרצועה, ולפי דיווחים פלסטיניים אדם אחד נפצע בתקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully