וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער פלסטיני נהרג מירי בגבול עזה; צה"ל תקף עמדות חמאס

7.9.2018 / 19:58

ההפגנות התקיימו לאורך גדר המערכת בצל התסכול בצמרת חמאס משיחות הפיוס עם הרשות הפלסטינית. לוחמי צה"ל ירו לעבר מפגינים שניסו לפרוץ את גדר המערכת. צה"ל תקף עמדות תצפית של חמאס בתגובה להשלכת רימון ופגיעה בתשתית ביטחונית

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

נער פלסטיני בן 17 נהרג מירי צה"ל בהפגנות בגבול רצועת עזה - כך הודיע היום (שישי) משרד הבריאות הפלסטיני בעזה. כ-7,000 פלסטינים השתתפו בהפגנות שהתקיימו בחמישה מוקדים לאורך גדר המערכת. כלי טיס של צה"ל תקף עמדת תצפית של חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה להשלכת רימון לעבר חיילי צה"ל וגדר המערכת ועמדה נוספת בדרום הרצועה בתגובה לפגיעה בתשתית ביטחונית של צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות בהתאם להוראות הפתיחה באש וכי אין נפגעים לכוחותינו. 210 בני אדם נפצעו במהלך ההפגנות, 45 מתוכם כתוצאה מירי. 70 נפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי חולים ברצועה. עוד דווח כי 15 מהפצועים הם ילדים.

במהלך ההפגנות הפלסטינים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל, שהשיבו בירי אזהרה. כמה מהם אף השליכו מטען חבלה. במקרה אחד לפחות ניסו פלסטינים לפרוץ את הגדר ולחדור ישראל וכוחות צה"ל ביצעו לעברם ירי. חלק מהמשתתפים בהפגנות שרפו בובות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

עוד בוואלה! NEWS:
התמהונות, החסינות, הסילוק וההונאה: תרחישי תיקי נתניהו
אין הסכמות בפסגה באיראן: ארדואן רוצה הפסקת אש בסוריה - פוטין מתנגד
"אמרת לא לדאוג מהאלרגיה": מאות ליוו את אורנית בדרכה האחרונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים בגבול עזה שורפים בובה של טראמפ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים פלסטינים בגבול רצועת עזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מפריחי בלוני תבערה בצפון הרצועה, ולפי דיווחים פלסטיניים אחד נפצע.

דובר חמאס חאזם קאסם אמר כי "כמות המפגינים הגדולה לאורך הגבול מוכיחה פעם נוספת כי זכויות העם הפלסטיני לא ייקבעו על ידי הבית הלבן, אלא על ידי הצעדות, צדקת דרישותיהם והקרבת העם". הוא הוסיף כי "המסר של המפגינים כי לא יוותרו על זכותם לחיות בכבוד ובחירות על אדמתם וכי הם לא יקבלו בשום צורה את המשך המצור על עזה".

במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס עשוי לשחרר את הרסן בעקבות התסכול בצמרת הארגון מפיצוץ שיחות הפיוס עם הרשות הפלסטינית והמבוי הסתום שאליו הגיעו המגעים עם ישראל בתיווך מצרים. זאת, לאחר הצמצום בהיקף האלימות בגבול בחודש האחרון בעקבות הלחץ שהפעילה מצרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בובה של טראמפ בהפגנות בגבול עזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוחות צה"ל נערכו להפגנות בתקווה למנוע פגיעה בתשתיות תוך מאמץ לפגוע בכמה שפחות מפגינים. הכוחות נערכים גם למצבי קיצון שבהם המפגינים יחליטו באישור חמאס לפגוע בחיילי צה"ל או לחדור לשטח ישראל. ההערכות הן כי בהפגנות ישתתפו 15 אלף פלסטינים, למרות שבשבועיים האחרונים לא נהרג אף פלסטיני על הגדר.

בסך הכול בחודשים האחרונים נהרגו על גבול ישראל למעלה מ-175 פלסטינים. 4,000 נפצעו מאש צה"ל. חיל האוויר תקף והשמיד מחסני נשק, תשתיות, מוצבים ובונקרים. כמו כן, הבית הלבן קיצץ את הסיוע לאונר"א, המעסיק העיקרי ברצועת עזה שממן מוצרי יסוד ל- 1.3 מיליון פלסטינים המוגדרים כפליטים ואחראי על מסגרות חינוכיות ל-230 אלף ילדים.

(עדכון ראשון: 18:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully