וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נותרנו עם הכאב": הורי הישראלית שמתה מתגובה אלרגית מתקשים להיפרד

7.9.2018 / 15:57

הלווייתה של אורנית מנחם, שמתה מתגובה אלרגית לחלב במהלך טיול בהודו, התקיימה בזיכרון יעקב. חברתה, פולינה גרבניק שטיילה עמה ואף טיפלה בה כשהתמוטטה: "איך השארת אותי ככה?". גם הוריה ספדו לה: "אנחנו חושבים שזה חלום"

דרכה האחרונה: הורי הישראלית שמתה מתגובה אלרגית במהלך טיול בהודו: ”נותרנו עם הכאב” 09/09/18/צילום: יואב איתיאל עריכה: תום זואילי

מאות בני אדם הגיעו אתמול (שישי) לבית העלמין בזיכרון יעקב כדי ללוות את אורנית מנחם, שמתה בזמן שטיילה בהודו, בדרכה האחרונה. מנחם, בת 25 מהמושבה בת שלמה שסבלה מאלרגיה חריפה, מתה לאחר שככל הנראה צרכה מזון שהכיל את הרכיב מבלי שידעה על כך לאחר שהגיע לדרמסאלה שבצפון הודו.

בני משפחתה - הוריה ורד וחניאל, אחיה אוהד ואשתו הדר, האח אייל והאח ארנון - קברו את אורנית יום לפני שהייתה אמורה לחגוג את יום הולדתה ה-25 על פי לוח השנה העברי. "בתנו היחידה שלנו נפטרה ואנחנו לא מאמינים, חושבים שזה חלום", ספדה אמה ורד. "השארת אותנו עם כאב עמוק. תמיד התקשרת אבל הפעם היית רחוקה מאיתנו ולא יכולנו לעזור לך וזה מה שהורג אותנו". היא אמרה כי "החיים לא יהיו אותי הדבר בלעדייך" אבל הבטיחה: "נישאר משפחה מלוכדת וחזקה, כמו שתמיד דאגת שנהיה".

אתמול, בראיון לוואלה!NEWS, ביקשו ההורים להעלות את המודעות לרגישות לחלב: "שלכל מי שאלרגי יהיה מזרק קבוע. (שרופאים) לא יגידו שאין ושיש מחסור. כשהיא נסעה לדרום אמריקה הרופא לא רצה לתת לה מזרק. כל ילד שאלרגי לחלב צריך שיהיה לו מזרק שיכול להציל את החיים שלו. זה לא יכול להיות שילדה תמות לי מאלרגיה. זה לא הגיוני. זה לא נתפס".

הלוייתה של אורנית מנחם שמתה מתגובה אלרגית לחלב בהודו בזיכרון יעקב ב-7 בספטמבר 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
הלוויתה של אורנית, היום/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

"היו שם במקום פראמדיק וחובש כמטיילים ואחרי שהיא הפסיקה לנשום הם התחילו לעשות בה החייאות", סיפרה בראיון גיסתה הדר. "הרבה זמן היא לא נשמה. הגיע רכב טרנזיט אמבולנס, החברה שלה פולינה נסעה במונית אחריה עם הרבי של בית חב"ד. עלו חמישה גברים מבית חב"ד להמשיך ולעזור. והמונית לקחה אותה למרכזים אחרים שלא אליהם אורנית הגיעה. בדרך למרכז השלישי הנהג של המונית הצליח לתפוס את אלה של האמבולנס ואמר שזהו, זה הסוף".

אל בית העלמין הגיעה היום חברתה, פולינה גרברניק שטיילה עמה ואף טיפלה בה בעת שהתמוטטה, וחברים רבים בחולצות ירוקות של קבוצת הכדורגל מכבי חיפה, אותה אהדה. "הימים האחרונים היו סיוט", הודתה החברה פולינה בדבריה בטקס ההלוויה וסיפרה על מסעותיה עם אורנית: "התקף אחרי התקף, כל פעם יצאת מזה, כל פעם עמדת בזה, אמרת לנו לא לדאוג, לא הסכמת לנו לקרוא לרופא, לא הסכמת לנו לעשות כלום, תמיד טיפלת בעצמך. זה הדבר האחרון שחשבתי שייקח אותך".

פולינה הוסיפה: "הרגשתי אותך הולכת. שתדעי שהיית מוקפת בהמון אהבה". עוד ספדה לה: "היית הבנאדם הכי אמיץ, הכי נחוש, הכי חזק, החברה הכי טובה שיכולה להיות, עם חוש צדק וערכים, רק לשאוף ממך השראה". היא גם סיפרה שהשתיים שכרו דירה ובעוד כחודש היו אמורות לעבור לגור ביחד לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית.

עוד באותו נושא

"לא עצרה את החיים בגלל האלרגיה": קרוביה של אורנית נפרדים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתה מתגובה אלרגית לחלב. אורנית מנחם מבת שלמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חניאל, אביה של אורנית סיפר אתמול כי היה בדרך לעבודה במפעל המזון של מושב ניר עציון, כאשר לקראת השעה רבע לשמונה קיבל את שיחת הטלפון האחרונה מפולינה חברתה של אורנית. "היא אמרה לי תעצור בצד, אני צריכה אותך למשהו דחוף דחוף. הילדה אכלה חלב והיא במצוקה. אני חייבת את הביטוח כי הם לא שולחים את האמבולנס בלי שאני מהיאה להם את האישור מהביטוח".

תוך דקות הוא היה כבר בעבודה והחל בטלפונים. לדבריו, אבד זמן יקר כי כשהתקשר לחברת הביטוח נענה כי המשרדים ייפתחו רק בשמונה וחצי. "איך יכול להיות דבר כזה, מה אם קורה משהו בשתיים עשרה בלילה?", הוא הלין. האב הוסיף כי הפנו אותו מפקיד זה לאחר, ורק לבסוף נענו כי המקרה מוכר כבר וכי כבר נשלח אמבולנס.

אורנית הותירה אחריה הורים ושלושה אחים. במהלך טיול בהודו שערכה לפני תחילת לימודיה באוניברסיטה, היא הגיעה לדרמסאלה שבמחוז קאנגרה בצפון המדינה ושם ככל הנראה אכלה דבר מה המכיל לקטוז מבלי שידעה על כך, מה שהוביל לתגובה אלרגית חריפה. היא הגיעה עם קוצר נשימה לבית חב"ד באחד מהכפרים הסמוכים לעיר. אחרי שדיווחה לבני משפחתה על מצבה הם ניסו להפעיל את הביטוח והסיוע הרפואי, אולם ככל הנראה באיחור. היא פונתה באמבולנס ומתה בדרך לבית החולים.

הלוייתה של אורנית מנחם שמתה מתגובה אלרגית לחלב בהודו בזיכרון יעקב ב-7 בספטמבר 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
מאות בהלוויתה של אורנית, היום/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל
אורנית מנחם שטיילה בהודו ומתה מתגובה אלרגית לחלב עם חברתה פולינה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
הייתה אמורה לחגוג יום הולדת. אורנית עם חברותיה בטיול בוייטנאם/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה
אורנית מנחם שטיילה בהודו ומתה מתגובה אלרגית לחלב עם חברתה פולינה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
אורנית עם חברותיה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully