וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא עצרה את החיים בגלל האלרגיה": קרוביה של אורנית נפרדים

5.9.2018 / 7:44

רק השבוע הגיעה אורנית מנחם ליעדה בהודו, אך מתה כתוצאה מתגובה אלרגית חריפה לחלב. חבריה ומשפחתה מתקשים לעכל את הבשורה. "זה בלתי נתפס, היא תמיד בדקה עם המלצרים שבמנה אין לקטוז". גופתה תועבר לישראל בהמשך השבוע

עריכת וידאו: ניר חן

אוהד, אחיה של אורנית מנחם שמתה אתמול (שלישי) בפתאומיות בהודו מתגובה אלרגית לחלב, ואשתו הדר קיבלו את הבשורה המרה בעת ששהו בחופשה משפחתית בחו"ל. אוהד סיפר כי "אורנית הייתה ילדה מדהימה שתמיד ראתה את טובת הזולת והעזרה לאחר. היא פשוט הפיצה אור ואהבה ובכל מקום שהייתה כולם אהבו אותה. אורנית ידעה תמיד לשלב בין חייה הפרטיים לחיי המשפחה והייתה דודה מושלמת לשני אחייניה".

הדר גיסתה הוסיפה, "אורנית תמיד נזהרה מאוד והייתה מודעת לאלרגיה שלה לחלב, אבל לא רצתה לעצור את החיים בגלל זה. היא תמיד שאלה לפני כל הזמנה את המלצר ועשתה זאת גם בהודו. הפעם אפילו בדקה טעימה קטנה כדי לוודא אם יש השפעה כלשהי, כיוון שבדרך כלל אפילו מגע על הלשון היה גורם לה ישר לפריחה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיד נזהרה והייתה מודעת לאלרגיה. אורנית מנחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המשפחה הייתה הכול בשבילה", ספרו לוואלה!NEWS בנות הדודה שלה, רננה (20) ורוויה (25). "אנחנו לא מאמינות שאנחנו מדברות עליה בלשון עבר. הייתה תמיד מלאת חיים. אוהבת חיים. אהבה מאד אקסטרים. אהבה אנשים. אהבה מאד את האחיינים שתמיד ביקשו רק את 'הדודה'". השתיים סיפרו כי אורנית הקפידה לשמור על עצמה בשל האלרגיה שלה ולקחה לטיול תיק ובו תרופות ותוספי מזון. "זו ילדה שמגיל צעיר ידעה להשמר מחלב ומוצרי חלב. מאד מסודרת".

נויה, חברתה של אורנית, סיפרה כי "היא הייתה אופטימית, שמחה ותמיד אהבה לעזור. הייתה מאוד רגישה לאחרים ואהבה את המשפחה ואת החברים. היא הייתה כל כך זהירה לגבי האלרגיה שלה ובמיוחד בטיולים בחו"ל. זה לא נתפס".

רק שלשום הגיעה אורנית, צעירה מהמושבה בת שלמה, ליעדה - העיר דרמסאלה במחוז קאנגרה שבצפון הודו. שם ככל הנראה אכלה דבר מה המכיל לקטוז מבלי שידעה על כך. המאכל הוביל לתגובה אלרגית חריפה לחלב שגרמה למותה. הטיול בהודו היה חופשה אחרונה לפני שתתחיל את לימודיה בעוד חודש באוניברסיטה.

עוד באותו נושא

טרגדיה בהודו: ישראלית בת 25 מתה מתגובה אלרגית לחלב

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הייתה אופטימית ושמחה. מנחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

אורנית הגיעה עם קוצר נשימה לבית חב"ד שנמצא באחד מהכפרים הסמוכים לעיר. אחרי שדיווחה לבני משפחתה על מצבה הם ניסו להפעיל את הביטוח והסיוע הרפואי - אולם ככל הנראה באיחור. היא פונתה באמבולנס ומתה בדרך לבית החולים.

במותה הותירה אחריה אורנית הורים ושלושה אחים. קונסול ישראל בניו-דלהי, אלי סנה, והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף לעניינים קונסולריים במשרד החוץ מסייעים למשפחה. גופתה תגיע בשעות הבוקר לניו-דלהי ורק בעוד יומיים תועבר לישראל.

אורנית מנחם. באדיבות המשפחה
לא רצתה לעצור את החיים. מנחם/באדיבות המשפחה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully