וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפסגה: רוסיה כותשת מהאוויר את מעוז המורדים באידליב

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על עשרות תקיפות של חיל האוויר הרוסי במחוז, שבהן נהרגו לפחות 4 אזרחים. זאת יממה אחרי שהפגישה בין פוטין, רוחאני וארדואן הסתיימה ללא תוצאות. "טורקיה לא תעמוד מהצד", הזהיר נשיא טורקיה

רויטרס

מטוסי קרב רוסיים וסוריים תקפו היום (שבת) עיירות במחוז אידליב, לקראת המתקפה המתוכננת על מעוז המורדים האחרון ויממה אחרי שהפסגה בטהראן בין מנהיגי רוסיה, טורקיה ואיראן הסתיימה ללא תוצאות.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הייתה זו ההפצצה הכבדה ביותר של חיל האוויר הרוסי על המחוז שבצפון-מערב המדינה זה חודש, והיא כללה עשרות תקיפות אוויריות בחלקים הדרומיים והדרום-מזרחיים במחוז. הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי לפחות ארבעה אזרחים, כולל שני ילדים, נהרגו בתקיפות, שכללו גם שימוש בחביות נפץ. אלו משמשות את חיל האוויר של משטר אסד, אם כי הוא מכחיש זאת.

לקריאה נוספת בנושא
חמינאי נפגש עם פוטין: "איראן ורוסיה יכולות לבלום את ארה"ב"
משנה כיוון: טראמפ הסכים למאמץ צבאי בסוריה כדי לדחוק את איראן
דיווח: "ישראל חימשה מורדים בדרום סוריה כדי להרחיק את איראן"

צוותי הצלה מחלצים נפגעים מהריסות לאחר תקיפות אוויריות במחוז אידליב, סוריה, 8 באוגוסט 2018. אתר רשמי
המשטר הטיל חביות נפץ. צוותי חילוץ בהריסות בעיירה באידליב, היום/אתר רשמי

אידליב נשלטת ברובה על ידי תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, וכן על ידי ארגוני מורדים שנתמכים על ידי טורקיה. האו"ם הזהיר כי המתקפה עלולה לעקור כ-800 אלף תושבים מבתיהם ודוחק במעצמות המעורבות במלחמה העקובה מדם למנוע "מרחץ דמים" נוסף.

אסד, שרשם בשנים האחרונות ניצחונות על המורדים ברחבי המדינה בזכות הסיוע הרוסי והאיראני, מצהיר כי מטרתו הסופית היא להשתלט מחדש על כל שטחי המדינה.

ארצות הברית וצרפת הזהירו השבוע כי אם יעשה שימוש נוסף בנשק כימי הן יגיבו במהירות, כפי שקרה במתקפה על פרברי דמשק באפריל האחרון ועל אידליב באפריל אשתקד. בדמשק ובמוסקבה ממשיכים להכחיש כי יש בידי המשטר נשק כימי, שממנו התחייב להתפרק ב-2013, וטוענים כי המורדים מתכננים "פרובוקציה" כדי להצדיק את התערבות המערב.

עוד באותו נושא

חמינאי נפגש עם פוטין: "איראן ורוסיה יכולות לבלום את ארה"ב"

לכתבה המלאה
רוחאני וארדואן בפסגה בטהראן - 7 ספטמבר 2018. רויטרס
הפסגה הסתיימה ללא תוצאות. ארדואן ורוחאני בפסגה, אתמול/רויטרס

הפסגה המשולשת בטהראן הסתיימה אתמול ללא תוצאות, כשנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן חסן רוחאני לא נעתרו לבקשת נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן להפסקת אש באזור. האחרון הזהיר מפני מתקפה נרחבת באידליב, שעלולה להוביל למשבר הומניטרי על גבול טורקיה.

"טורקיה לא תעמוד מהצד ולא תשתתף במשחק במקרה שהעולם יחליט להעלים עין מהרג עשרות אלפים שנועד להיטיב עם המשטר", כתב ארדואן בטוויטר. לדבריו, שימוש בשיטות שייגבו חיי אזרחים "ישחק לידיהם של טרוריסטים".

הסכמות שכן הגיעו אליהן בפסגה כללו את חיסול ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואת ארגוני הטרור בסוריה, ומציאת דרכים כדי לפתור את המצב באידליב.

(עדכון ראשון 08:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully