וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי נפגש עם פוטין: "איראן ורוסיה יכולות לבלום את ארה"ב"

7.9.2018 / 22:40

המנהיגים נועדו אחרי פגישתו של פוטין עם נשיאי איראן וטורקיה. חמינאי הצהיר כי "אמריקה היא סכנה לאנושות ויש אפשרות לרסן אותה". זאת על רקע המשבר הכלכלי המחריף במדינתו בעקבות חידוש הסנקציות האמריקניות

רויטרס

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין סיכמו כי מדינותיהם יכולות לפעול יחד כדי לבלום את ארצות הברית - כך דווח הערב (שישי) ברשת "פארס ניוז". לדברי חמינאי, "אמריקה היא סכנה לאנושות ויש אפשרות לרסן אותה".

השניים נפגשו לאחר הפסגה שקיים פוטין עם נשיא איראן חסן רוחאני ומקבילו בטורקיה רג'פ טייפ ארדואן בנושא ההתפתחויות בסוריה והמתקפה הצפויה על מעוז המורדים במחוז אידליב. בנוסף למצב בסוריה, חמינאי ופוטין דנו בסוגיות בוערות אחרות כמו הלחץ האמריקני על איראן אחרי פרישת ממשל טראמפ מהסכם הגרעין.

עוד בוואלה! NEWS:
הקונסוליה האיראנית בלהבות: 11 מפגינים נהרגו במהומות בעיראק
אובמה מתגייס למען הדמוקרטים: "טראמפ מתחזק באמצעות שנאה ופחד"
התמהונות, החסינות, הסילוק וההונאה: תרחישי תיקי נתניהו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין המנהיג העליון של איראן חמינאי בטהרן 1 בנובמבר 2017. רויטרס
סיכמו לפעול לבלימת ארצות הברית. חמינאי ופוטין בשנה שעברה/רויטרס

איראן חווה משבר כלכלי חריף, שהחמיר מאז החזירה ארצות הברית את הסנקציות עליה בחודש שעבר. הריאל, המטבע המקומי, איבד כשני שלישים מערכו מאז תחילת השנה והשבוע רשם שפל חדש והגיע לשער של כ-150 אלף דולר אל מול דולר אחד. בדצמבר פרצו הפגנות ברחבי המדינה נגד יוקר המחיה שהתפשטו ליותר מ-80 ערים ובמהלכן נהרגו 25 איש, עד שאלה דוכאו על ידי כוחות הביטחון.

בנובמבר ייכנס לתוקף סבב נוסף של סנקציות על טהראן, שיתמקדו בתעשיית הנפט שלה. רבים חוששים כי פרישתה של וושינגטון מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015 וחידוש הסנקציות יפגע ביצוא הנפט וסחורות אחרות מאיראן. יתר המדינות החתומות על ההסכם - בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין - מנסות להציל את ההסכם, אך הן לא מצליחות בשלב זה לקזז את השפעת הסנקציות האמריקניות.

עוד באותו נושא

אין הסכמות בפסגה באיראן: ארדואן רוצה הפסקת אש בסוריה - פוטין מתנגד

לכתבה המלאה

הפסגה בטהראן הסתיימה ללא הסכמות

הפסגה המשולשת שהתקיימה בטהראן הסתיימה ללא הסכמה בין הצדדים, כשמצד אחד ארדואן שקרא להפסקת אש בסוריה ומהצד השני פוטין שהתנגד לכך. המדינות סיכמו לחסל את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואת ארגוני הטרור בסוריה ולמצוא דרכים כדי לפתור את המצב באידליב.

פוטין ורוחאני תומכים בכוחותיו של שליט סוריה בשאר אסד, ואילו רג'פ טייפ ארדואן מגבה את האופוזיציה למשטר. במערב הזהירו כי משטר אסד ישלם מחיר אם יעשה שימוש בנשק כימי באידליב. פוטין אמר כי על השלטון בסוריה לשחזר את אחיזתו בכל שטחי המדינה. "על רוסיה, טורקיה ואיראן להגביר את שיתוף הפעולה בסוריה", אמר.

רוחאני, פוטין וארדואן בפסגה משולשת באיראן. רויטרס, רויטרס
ארדואן, רוחאני ופוטין בפסגה שהתקיימה בטהראן, היום/רויטרס, רויטרס

רוחאני הצהיר בפתח הפסגה כי "הנוכחות האמריקנית בסוריה צריכה להסתיים" ואף התייחס לדיווחים על הפעילות הישראלית בדרום סוריה: "ישראל וארצות הברית למדו לא לחמש מורדים בסוריה". ארדואן, שהזהיר מפני הידרדרות באזור בעקבות הלחימה באידליב, הוסיף כי "טורקיה זועמת על כך שארצות הברית תומכת בטרוריסטים בסוריה".

במקביל לפסגה בחר שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף לעקוץ את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וטען בחשבון הטוויטר שלו כי "בזמן שהוא הורס את אמינותה של ארצות הברית", איראן פועלת לפתרון פוליטי בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully