וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתגייס למען הדמוקרטים: "טראמפ מתחזק באמצעות שנאה ופחד"

נשיא ארה"ב לשעבר ממעיט להופיע בציבור מאז סיים את תפקידו, אך בנאום שנשא באוניברסיטת אילינוי הוא חזר לאור הזרקורים למען המועמדים הדמוקרטים בבחירות אמצע הקדנציה שיתקיימו בנובמבר הקרוב. "האמריקנים חיים בתקופה מסוכנת, יש לנו הזדמנות להשיב את השפיות לממשל"

רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה נאם היום (שישי) באוניברסיטת אילינוי נגד הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ וטען כי הוא מנצל את הפחד מפני השינויים שעוברת המדינה על מנת להתחזק. "זה לא התחיל עם דונלד טראמפ", הסביר. "הוא הסימפטום ולא הסיבה. הוא רק מרוויח מהשנאה שפוליטיקאים הפיצו במשך שנים, ומהפחד והכעס שהושרשו בעברנו".

הנשיא הדמוקרטי לשעבר ניצל את נאומו כדי להגן על ממשלו מפני הביקורת של הרפובליקנים וציין את חיסולו של אוסמה בן לאדן ואת שיקום הכלכלה האמריקנית אחרי המשבר של שנת 2008: "בואו ניזכר מתי הכלכלה החלה להשתפר".

אובמה ממעט להופיע באור הזרקורים מאז ניצחונו של טראמפ בשנה שעברה, אך נאומו באוניברסיטת אילינוי, שמתקיים לקראת בחירות אמצע הקדנציה, מהווה יריית פתיחה להופעות ציבוריות נוספות המתוכננות להתקיים בשבועות הקרובים לטובת מועמדים דמוקרטים לקונגרס. מחר הוא צפוי להגיע לדרום קליפורניה כדי להביע תמיכה בשבעה מועמדים דמוקרטים לבית הנבחרים ובשבוע הבא הוא ייסע לאוהיו לטובתו של ריצ'רד קורדריי, המתמודד על תפקיד המושל במדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
הקונסוליה האיראנית בלהבות: 11 מפגינים נהרגו במהומות בעיראק
התמהונות, החסינות, הסילוק וההונאה: תרחישי תיקי נתניהו
נער פלסטיני נהרג מירי בגבול עזה; צה"ל תקף עמדות חמאס

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה נואם באוניברסיטת אילינוי ב-7 בספטמבר 2018. רויטרס
מתחיל סדרת הופעות פומביות למען מועמדים דמוקרטים. אובמה/רויטרס

אובמה טען כי האמריקנים חיים ב"תקופה מסוכנת" והאשים את הרפובליקנים בערעור הבריתות הבינלאומיות, בקשרים עם רוסיה ובהגדלת הגירעון הלאומי. הוא קרא להשיב את ההגינות לממשל ואמר כי "בעוד כחודשיים יש לנו את ההזדמנות להחזיר את השפיות לפוליטיקה שלנו". הדמוקרטים זקוקים לכבוש 23 מושבים בבית הנבחרים ושני מושבים בסנאט כדי להשיג רוב בקונגרס שיאפשר להם לבלום את היוזמות של טראמפ. הנשיא האמריקני הגיב לדברים בזלזול ואמר כי הוא צפה בנאום "אבל נרדמתי. מצאתי שהוא היה מאוד טוב. מאוד טוב לשינה".

(עדכון ראשון 7.9, 20:51)

עוד באותו נושא

מבצע סלמנדרה: כשהמועמדים לקונגרס בוחרים את המצביעים שלהם בעצמם

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה נואם באוניברסיטת אילינוי ב-7 בספטמבר 2018. רויטרס
אובמה באוניברסיטת אילינוי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully