וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנה כיוון: טראמפ הסכים למאמץ צבאי בסוריה כדי לדחוק את איראן

הוושינגטון פוסט מדווח כי נשיא ארצות הברית תומך במדיניות חדשה הכוללת השקעת מאמץ צבאי במדינה לצד פעילות דיפלומטית בסוריה, לאחר שהוגדרו מחדש האינטרסים האמריקנים במדינה: סילוק האיראנים והקמת ממשלה חדשה המקובלת על הפלגים הסורים והקהילה הבינלאומית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רק לפני חמישה חודשים הצהיר הנשיא טראמפ על מדיניותו החדשה, לפיה הוא מעוניין להסיג את הכוחות האמריקנים מסוריה ולהשיב את חייליו לאדמת ארצות הברית, אולם כעת, על פי הוושינגטון פוסט - הנשיא פונה למדיניות חדשה. על פי הדיווח, טראמפ מתכוון לנקוט אסטרטגיה חדשה לפיה יושקעו מאמצים צבאיים לצד יוזמה דיפלומטית כדי להשיג מטרות אמריקניות במדינה, כך על פי בכיר במחלקת המדינה.

למרות שהמערכה האמריקנית נגד תאי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בסוריה הסתיימה, כעת הממשל הגדיר מחדש את מטרותיו, ובהן סילוק איראן ושלוחותיה מהמדינה. כמו כן, בארצות הברית מעוניינים בהקמת ממשלה יציבה בסוריה, המקובלת על כל הפלגים ועל הקהילה הבינלאומית.

הפצצה אווירית של אזור הנמצא בשליטת כוחות המורדים באידליב שבסוריה ב-29 באוגוסט 2018. AP
תקיפה אווירית באזור אידליב שבסוריה, השבוע/AP

חלק גדול מהמניע לשינוי נובע מהספקות הגוברים בצמרת האמריקנית בנוגע לרוסיה, שטראמפ אמר לגביה בעבר כי היא יכולה לשמש שותפה בנושא הסורי, באשר למסוגלתו ונכונותה לסייע בסילוק הכוחות האיראניים מסוריה. רוסיה ואיראן, שימשו בשנים האחרונות כבעלות בריתו של נשיא סוריה בשאר אסד וסייעו לו במאמציו לתפוס מחדש את השליטה בארצו ובמלחמתו נגד המורדים.

"המדיניות החדשה היא כבר אינה לצאת עד סוף השנה מסוריה", אמר ג'יימס ג'פרי, פקיד בכיר במחלקת המדינה האמריקנית ששימש כממונה על הנושא הסורי. לדבריו, ארצות הברית תישאר בסוריה כדי להבטיח את הוצאתה של איראן ואת "התבוסה המתמשכת" של דאעש במדינה. "זה אומר שאנחנו לא ממהרים", אמר. "אני משוכנע שהנשיא עומד על כך".

הוא סירב לתאר כל משימה צבאית חדשה, אך הדגיש כי צפויה גם יוזמה דיפלומטית חדשה באו"ם ובמקומות נוספים, תוך שימוש בכלים כלכלים, ככל הנראה סנקציות נוספות על איראן ורוסיה וסירוב לממן את מאמצי השיקום של משטר אסד.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך טקס הענקת מדליית כבוד בבית הלבן בוושינגטון 22 באוגוסט 2018. רויטרס
משנה כיוון. טראמפ/רויטרס

שינוי האסטרטגיה בא אחרי שנים רבות של ביקורת מצד מחוקקים ואנליסטים שטענו כי לא לטראמפ ולא לקודמו, הנשיא ברק אובמה, הייתה אסטרטגיה עקבית בכל הקשור לנושא הסורי. על פי הטענות, טראמפ, בדומה לאובמה, עמד על כך שארצות הברית תתמקד בהבסת דאעש והתנגד למעורבות משמעותית במלחמת האזרחים נגד אסד בשאר האזורים בסוריה, גם כשאיראן ורוסיה חיזקו את אחיזתן במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully