וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב חושדת שרוסיה אחראית לתקיפות המסתוריות בקובה וסין

ברשת NBC דווח כי סוכנויות המודיעין אספו מידע שיירטו מתשדורות המצביע על כך שמוסקבה אחראית לפגיעה בנציגים אמריקנים, שחלקם סובלים מבעיות מוחיות. ואולם, הראיות אינן חד-משמעיות עוד, ולכן לא הוטלה אחריות רשמית על מוסקבה

עריכה: אביעד בללי

סוכנויות המודיעין בארצות הברית חושדות כי רוסיה אחראית לתקיפות המסתוריות נגד דיפלומטים אמריקנים בקובה ובסין, שהובילו לפגיעות מוחיות - כך דיווחה היום (שלישי) רשת NBC.

לפי הדיווח, שהתבסס על שלושה גורמים אמריקניים ועל שני גורמים אחרים שתודרכו בנושא, החשד מגובה בראיות מיירוט תשדורות. אלו נאספו במהלך החקירה הממושכת, שעדיין נמשכת, שבה מעורבים ה-FBI, ה-CIA וסוכנויות אחרות. הגורמים סירבו למסור פרטים נוספים על תוכנן של אותן תשדורות.

עם זאת, הגורמים הוסיפו כי העדויות אינן חד-משמעיות מספיק בשביל שארצות הברית תאשים את רוסיה באופן רשמי לאחריות בתקריות שהחלו עוד ב-2016 ונמשכו גם השנה. אלו גרמו למשבר חמור ביחסים בין וושינגטון להוואנה, שמכחישה כל קשר אל התקיפות.

שגרירות ארצות הברית בהאוונה בירת קובה. רויטרס
שגרירות ארה"ב בהוואנה/רויטרס

גורמים בממשל טראמפ ובקונגרס אמרו כי מאז שנה שעברה מנסה הצבא האמריקני לזהות את הנשק שבו נעשה שימוש כדי לפגוע בדיפלומטים באמצעות "הנדסה הפוכה", לרבות על ידי בדיקת מכשירים שונים על בעלי חיים.

אף על פי שארצות הברית מאמינה שמדובר בטכנולוגיה מתוחכמת שכוללת קרינה אלקטרומגנטית, נבדקות גם אפשרויות נוספות שכוללות למשל גלי מיקרו.

ארצות הברית טוענת כי 26 מעובדיה נפצעו במתקפות בלתי מוסברות בבתיהם ובבתי מלון בהוואנה בסוף שנת 2016. חלקם סובלים מפגיעות מוחיות ובעיות בשמיעה, בראייה ובתודעה. חלקם העידו כי הם שמעו קולות מוזרים בעת התקיפה. בשנה שעברה עובד אמריקני בסין אובדן עם סימפוטמים דומים לאחר ששמע צליל מוזר בגואנגג'ואו, ואנשים נוספים בסין נבדקים אף הם.

התקיפות גרמו למתיחות בין ארצות הברית לבין קובה, שהובילה לכך שוושינגטון החליטה להחזיר את מרבית הדיפלומטים והמרגלים שלה. בתחילת החקירה עלתה ההערכה כי התקיפות בוצעו על ידי מרגלים, אך הישנות המקרים הובילה לסברה שמדובר בתאונות. יחד עם זאת, בשבוע שעבר העידו גורמים במשרד החוץ האמריקני בפני הקונגרס כי יש להתייחס לתקריות אלה בתור "תקיפות".

(עדכון ראשון 15:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully