וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקניים טוענים: צפון קוריאה ממשיכה בייצור נשק גרעיני

גורמים רשמיים טענו כי משטרו של קים ג'ונג און ממשיך בייצור נשק גרעיני ומנסה להסוות את פעילותו באמצעות הפרעה לחיישני המודיעין ובניית מבנים שיסתירו את הכניסה לאחד ממתקני האחסון. "קים אף פעם לא הפסיק את פעילותו הגרעינית - במקום זאת, הוא התחמש"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כמעט שלושה חודשים לאחר שארצות הברית וקוריאה הצפונית סיכמו לפעול לפירוק חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, גורמים אמריקניים אמרו היום (שלישי) ל-NBC NEWS כי משטרו של קים ג'ונג און ממשיך בייצור הנשק. לדבריהם, זרם חדש של ראיות שנאספו על ידי המודיעין האמריקני הוא שגרם לוושינגטון להקשיח את יחסה כלפי פיונגיאנג לאחרונה.

שלושה גורמים רשמיים טענו כי משטרו של קים ג'ונג און האיץ בשבועות האחרונים את מאמציו להסתיר את פעילותו הגרעינית. לפי אחד מהגורמים, המדינה המבודדת בנתה מבנים כדי להסוות את הכניסה למתקן אחסון של ראשי קרב אחד לפחות. המודיעין האמריקני זיהה גם עובדים מובילים ראשי קרב מחוץ לאותו המתקן.

גורם נוסף טען כי קוריאה הצפונית נוהגת להוביל ציוד בתכיפות כדי להפריע לניסיונות איסוף המודיעין הזר. "הם מנסים להזיז אותם כדי לבלבל את החיישנים שלנו", טען.

עוד בוואלה! NEWS:
איראין מאיימת: אם מדעני גרעין יותקפו - יהיו לכך השלכות קשות
בכיר פלסטיני: הגשנו לבית הדין בהאג תביעה נגד פשעי ישראל
"הצוואה של מאי": שנה אחרי מות בתה, החלה ענת טיפולי הפרייה

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסיור במפעל למכשור רפואי, אוגוסט 2018. רויטרס
קים בסיור במפעל למכשור רפואי/רויטרס

המודיעין האמריקני מעריך כי ביכולתה של קוריאה הצפונית לייצר בין חמש לשמונה פצצות גרעיניות בשנת 2018. בכך הם אישרו את הערכת המשטר הקוריאני שהצהיר לפני פסגת טראמפ-קים כי ביכולתו לייצר שש פצצות בשנה.

ברוס וו' בנט, חוקר לשעבר במכון ראנד ומומחה לעניינים הצבאיים באסיה, הסכים אף הוא עם הערכת גורמי המודיעין. "מאז תחילת 2018, קים לא נכנע ולא הפסיק אף פעילות גרעינית, אלא ככל הנראה בנה בין חמש לתשעה כלי נשק חדשים", אמר. "הוא לא הפסיק את התכנית הגרעינית וללא ספק לא התפרק מנשק מגרעיני. במקום זאת, הוא התחמש בנשק גרעיני".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הדרדרות ביחסי ארה"ב-צפון קוריאה - טראמפ ביטל את ביקורו של שר החוץ פומפאו. רויטרס
מנהיגי ארה"ב וקוריאה הצפונית בפסגה בסינגפור/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר השבוע כי הוא קיבל מכתב מקים שבו הביע את רצונו למפגש נוסף. השניים נפגשו לראשונה בפסגה בסינגפור שבה התחייבו על התפרקות מנשק גרעיני, אולם התקדמות מעטה נרשמה בכך מאז. המתיחות בין המדינות גאתה שוב בחודש שעבר כשטראמפ הורה לשר החוץ בממשלו מייק פומפאו שלא להגיע לביקור נוסף במדינה המבודדת בשל חוסר התקדמות בשיחות, כלשונו. בשבועות האחרונים שבו ופורסמו עדויות של גורמי מודיעין ותצלומי לוויין המעידים על כך שקוריאה הצפונית ממשיכה בהתחמשותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully