וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מאיימת: אם מדעני גרעין יותקפו - יהיו לכך השלכות קשות

11.9.2018 / 12:46

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן הזהיר מחיסול מדענים בתכנית הגרעין של טהראן, שחלקם מיוחסים לישראל. הוא הוסיף כי אם הסכם הגרעין ייכשל יהיה מצבה של מדינתו טוב בהרבה משהיה בעבר

רויטרס

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, עלי אכבר סלאחי, איים היום (שלישי) כי לכל פגיעה במדעני הגרעין האיראניים יהיו "השלכות, והן יהיו קשות". טהראן מאשימה את ישראל בסדרת חיסולים שכוונו נגד מדענים שפעלו בתכנית הגרעין שלה החל משנת 2010.

בראיון לסוכנות אי-פי הוסיף ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן כי הוא מקווה שההסכם שנחתם בשנת 2015 בין איראן לבין המעצמות ישרוד למרות החלטתה של ארצות הברית לפרוש ממנו ולחדש את הסנקציות נגד טהראן. עם זאת, לדבריו, אם ההסכם ייפול - תכנית הגרעין של איראן תהיה במצב טוב מתמיד. "אם ניסוג מהסכם הגרעין, בהחלט לא נחזור לאותה נקודה שבה היינו. נהיה ברמה הרבה, הרבה יותר גבוהה", טען סלאחי.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר פלסטיני: הגשנו לבית הדין בהאג תביעה נגד פשעי ישראל
שריפה פרצה בשמורה באזור ים המלח; שלושה נעצרו בחשד להצתה
מיליון תושבים הונחו להתפנות: הוריקן "פלורנס" בדרך לחוף המזרחי של ארה"ב

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן עלי אכבר סלאחי ספטמבר 2018. AP
הזהיר מפני חיסול מדענים בתכנית הגרעין של איראן. סלאחי/AP

אתמול אמר סלאחי כי איראן השלימה את הקמתו של מתקן לייצור צנטריפוגות מתקדמות שהוקמו בהוראתו של המנהיג הרוחני האייתוללה עלי חמינאי. "היום המתקן הזה מוכן עם הציוד הנדרש", הוסיף. לטענתו, מטרת הצנטריפוגות היא בניית כורים גרעיניים לספינות וכי הדבר מותר במסגרת הסכם הגרעין. יום קודם לכן קרא חמינאי לכוחות הצבא להגדיל את כוחם על מנת "להפחיד את האויב".

איומי איראן באים ברקע דיווחים בסוף החודש שעבר שלפיהם היא העבירה טילים בליסטיים למיליציות שיעיות בעיראק והיא מפתחת את היכולת לייצר שם עוד טילים. הטילים שהועברו - זלאל, פתאח-110 וזולפקיר - הם בעלי טווח של 200 עד 700 ק"מ, כך שריאד בירת ערב הסעודית ואף תל אביב נמצאות בטווח הפגיעה שלהם אם הם ייפרסו בדרומה של עיראק או במערבה.

עוד באותו נושא

איראן: השלמנו הקמת מתקן לייצור צנטריפוגות "בהוראת חמינאי"

לכתבה המלאה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בכנס בטהראן, 13 באוגוסט 2018. רויטרס
קרא להגדיל את הצבא כדי "להפחיד את האויב". חמינאי/רויטרס

איראן מטילה את האחריות על התנקשות במדעניה ובנוסף לכך, ישראל נאשמת גם בחיסולם של מדענים נוספים הקשורים למדינות אויב. בחודש אוגוסט האחרון חוסל המדען הסורי הבכיר עזיז אסבר, שהיה אחראי על המרכז למחקרים מדעיים בעיר מסיאף, מפיצוץ שנגרם ממטען בפתח ביתו במחוז חמאת. בחודש אפריל השנה נורה למוות המהנדס הפלסטיני פאדי אל-בטש, מומחה לרקטות ומל"טים, על ידי שני מתנקשים רכובים על אופנוע שארבו לו בזמן שהיה בדרכו למסגד בקואלה לומפור שבמלזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully