וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: הגשנו לבית הדין בהאג תביעה נגד פשעי ישראל

סאיב עריקאת הודיע כי הוא הגיש תלונה נגד "הפשעים של ישראל". הצהרתו מגיעה ברקע הלחץ האמריקני וההודעה על סגירת הנציגות הפלסטינית בוושינגטון. אמש איים יועצו של טראמפ לפעול נגד מדינות שיפנו לבית הדין בהאג נגד ארה"ב

צילום: רויטרס

יו"ר הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת הודיע היום (שלישי) במסיבת עיתונאים ברמאללה כי הוא הגיש תלונה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נגד "הפשעים של ישראל". זאת, על רקע החלטתה של ארצות הברית לסגור את נציגות אש"ף בוושינגטון ולחץ הממשל האמריקני על הרשות הפלסטינית בשבועות האחרונים.

ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ, הודיע אמש על סגירת הנציגות בעקבות פניית הפלסטינים לבית הדין הבינלאומי ומאחר שלדבריו ישראל היא בת ברית קרובה של ארצות הברית. "אנחנו נעמוד לנצח לצד בעלת בריתנו ישראל", הצהיר בולטון. משרד החוץ האמריקני נימק את ההחלטה בכך ש"אש"ף גינה את תכנית השלום האמריקנית" וש"ארצות הברית ממשיכה להאמין במו"מ ישיר בין ישראל לפלסטינים וזו הדרך היחידה להתקדם".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ מקדם יוזמה לאזרוח הפליטים הפלסטינים במדינות ערב

רמאללה, מאי 2015. זיו קורן, מערכת וואלה! NEWS
הגיש תביעה לבית הדין בהאג. עריקאת/מערכת וואלה! NEWS, זיו קורן

ההחלטה מהווה חלק משורת צעדים שנועדו להתמודד עם איומים מצד מדינות שונות לתבוע את ארצות הברית בבית הדין הבינלאומי בהאג בטענות לביצוע פשעי מלחמה באפגניסטן. בולטון איים בסנקציות ובחרם כניסה נגד מדינות שיגישו נגדה תביעה בבית הדין הבינלאומי.

בתגובה הודיע כי בית הדין הוא "ימשיך לבצע את עבודתו" מבלי להירתע, "בהתאם לעקרונותיו ולעקרון שלטון החוק". עוד נמסר כי בית הדין הבינלאומי הוא מוסד עצמאי ובלתי תלוי עם גיבוי של 123 מדינות.

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאליכי הגיב היום להחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבטל את מימון אונר"א. "הממשל האמריקני החל לתקוף את הפלסטינים ואת החוק הבינלאומי", אמר אל-מאליכי. את הדברים אמר שר החוץ בפגישת הליגה הערבית בקהיר שהתכנסה לדון בנושא.

עוד באותו נושא

בגלל הסירוב למו"מ: ארה"ב סוגרת את משרדי אש"ף בוושינגטון

לכתבה המלאה
בית הדין הפלילי הבינאלומי בהאג. AP
בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully