וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ מקדם יוזמה לאזרוח הפליטים הפלסטינים במדינות ערב

גורמים פלסטינים מסרו לעיתון "אל חאליג'" כי נשיא ארה"ב הודיע על כוונתו להכריז בתחילת שנה הבאה על תכנית חדשה בנושא הפליטים בסוריה, לבנון וירדן. זאת, על רקע החלטת ממשלו להפסיק את המימון לתכניות האו"ם לפליטים פלסטינים

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יכריז בתחילת שנה הבאה על יוזמה לאזרוח הפליטים הפלסטינים במדינות ערב - כך פורסם היום (שלישי) בעיתון "אל חאליג' אונליין" הרואה אור באיחוד האמירויות. גורמים פלסטינים מסרו לעיתון כי טראמפ הודיע למדינות ערב כי הוא צפוי להכריז על צעד חדש בנושא הפליטים הנמצאים בירדן, סוריה ולבנון.

הממשל האמריקני הודיע בתחילת החודש על הפסקת המימון לסוכנות הסעד והתעסוקה של הפליטים הפלסטינים באו"ם (אונר"א). הסוכנות נותנת שירותים לחמישה מיליון פליטים בירדן, לבנון, סוריה, הגדה המערבית ורצועת עזה, המהווים ברובם צאצאים ל-700 אלף הפלסטינים שנמלטו מביתם במלחמת העצמאות.

עוד בוואלה! NEWS:
שריפה פרצה בשמורה באזור ים המלח; שלושה נעצרו בחשד להצתה
בגלל הסירוב למו"מ: ארה"ב סוגרת את משרדי אש"ף בוושינגטון
מיליון תושבים הונחו להתפנות: הוריקן "פלורנס" בדרך לחוף המזרחי של ארה"ב

מחנה הפליטים ירמוכ, ינואר 2014. AP
חמישה מיליון פלסטינים מקבלים שירות מאונר"א. מחנה הפליטים ירמוכ שבסוריה/AP

ארצות הברית נחשבה בעבר לתורמת הגדולה ביותר של אונר"א, אך ממשל טראמפ ביקר את פעילותה ובהודעה על הפסקת העברת הכספים אליה אף כינה אותה "פגומה מהיסוד". בתגובה מסר מזכ"ל הארגון פייר קרהנבוהל כי והא "מביע צער עמוק על החלטת ארצות הברית" וכי "לא משנה כמה פעמים נעשים ניסיונות למזער או לחסל את החוויות האישיות או הקולקטיביות של פליטי פלסטין, לא ניתן להכחיש את העובדה כי מגיעות זכויות ל-5.4 מיליון גברים, נשים וילדים שלא ניתן להעלים".

מי שבירכה על הצעד של ארצות הברית הייתה ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי מדובר ב"סוכנות להנצחת הפליטות" וטען כי יש להשקיע את הכספים בשיקום אמיתי של הפליטים, שמספרם האמיתי הוא רק קמצוץ מהמספר המדווח על ידי אונר"א.

אתמול הודיע משרד החוץ האמריקני על סגירת משרדי אש"ף בוושינגטון. על פי ההודעה, הצעד בא במחאה על סירובם של הפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן עם ישראל. האמריקנים אף נימקו את החלטתם בכך ש"אש"ף גינה את תכנית השלום האמריקנית", וציינו כי "ארצות הברית ממשיכה להאמין במו"מ ישיר בין ישראל לפלסטינים וזו הדרך היחידה להתקדם".

עוד באותו נושא

אונר"א על הקיצוץ: "לא ניתן להעלים מיליוני פליטים פלסטינים"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על הבנות להסכם סחר חדש עם מקסיקו בבית הלבן, 27 באוגוסט 2018. AP
גורמים פלסטינים טוענים כי הוא יכריז על יוזמה חדשה בנושא הפליטים. טראמפ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully