וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונר"א על הקיצוץ: "לא ניתן להעלים מיליוני פליטים פלסטינים"

3.9.2018 / 17:41

מזכ"ל סוכנות הסעד והתעסוקה של הפליטים הפלסטינים הפציר באנשי הארגון להמשיך בפעילותם והביע צער על החלטת טראמפ להפסיק את המימון. "לא ניתן להכחיש את זכויותיהם של 5.4 גברים, נשים וילדים", טען

צילום: רויטרס

אחרי החלטת ארצות הברית להפסיק את המימון לתכניות האו"ם המיועדות לפליטים הפלסטינים, הגיבה היום (שני) סוכנות אונר"א במכתב פתוח שיועד לעובדיה ולחמשת מיליון בני האדם המקבלים את שירותיה. מזכ"ל אונר"א פייר קרהנבוהל הפציר באנשי הארגון להמשיך בפעילותם ואמר כי הוא "מביע צער עמוק ואכזבה על החלטת ארצות הברית".

קרהנבוהל התייחס לטענה כי הסוכנות מנפחת את מספרם האמיתי של הפליטים וטען כי "האופי המתמשך של משבר הפליטים הפלסטינים" אינו ייחודי וכי גם ילדי הפליטים באפגניסטן, סודאן, סומליה, קונגו ובמקומות אחרים מוכרים אף הם כפליטים ומקבלים סיוע על ידי האו"ם. "לא משנה כמה פעמים נעשים ניסיונות למזער או לחסל את החוויות האישיות או הקולקטיביות של פליטי פלסטין, לא ניתן להכחיש את העובדה כי מגיעות זכויות ל-5.4 מיליון גברים, נשים וילדים שלא ניתן להעלים", מסר מזכ"ל אונר"א.

עזה אונר"א. AP
מעניקה סיוע לחמישה מיליון צאצאי הפליטים הפלסטינים ממלחמת העצמאות. אונר"א/AP

הארגון משמש באופן רשמי כסוכנות סעד ותעסוקה עבור חמישה מיליון פליטים בירדן, לבנון, סוריה, הגדה המערבית ורצועת עזה, המהווים ברובם צאצאים ל-700 אלף הפלסטינים שנמלטו מביתם במלחמת העצמאות. ארצות הברית נחשבה בעבר לתורמת הגדולה ביותר של אונר"א. ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקר את פעילותה של סוכנות ובהודעה על הפסקת העברת הכספים אליה אף כינה אותה "פגומה מהיסוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי מדובר ב"סוכנות להנצחת הפליטות" וטען כי יש להשקיע את הכספים בשיקום אמיתי של הפליטים, שמספרם האמיתי הוא רק קמצוץ מהמספר המדווח על ידי אונר"א.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התייחס למהלך ואמר כי "באופן מסורתי ארצות הברית הייתה המממנת הגדולה ביותר של הארגון ואנו מעריכים את התמיכה שלה לאורך השנים". הוא הוסיף כי באו"ם "הצטערו לשמוע על החלטת ארצות הברית להפסיק את המימון לאונר"א".

עוד באותו נושא

ממשל טראמפ הודיע רשמית: מבטלים את המימון לארגון אונר"א

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 28 באוגוסט 2018. רויטרס
באו"ם הביעו צער על החלטתו. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully