וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה במטיילים בצפון עקב העכברת; מזכ"ל האו"ם לשעבר מת | כותרות השבת

כ-50 אלף מטיילים בלבד פקדו בסוף השבוע את שמורות הטבע בעקבות חשש מהדבקות במחלה. קופי אנאן מת בגיל 80, בשל מחלה. בנוסף, צעיר בן 24 וגבר כבן 50 טבעו למוות בשני אירועים שונים בחוף מעיין דור ובחוף השרון

בצל התפרצות העכברת: ירידה בכמות המטיילים בשמורות הטבע בצפון

בצל התפרצות מחלה העכברת שגרמה לבהלה המונית נרשמה ירידה משמעותית בכמות המטיילים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים בצפון הארץ. כ-50 אלף מטיילים בלבד ביקרו היום בשמורות והגנים הלאומיים ברחבי הארץ, כשבדרך כלל מדובר על 100 עד 150 אלף בני אדם בתקופה זו של השנה. האתרים הבולטים בהם ביקרו היו הגנים הלאומיים אכזיב, מצדה, קיסריה, אשקלון, גן השלושה (הסחנה) ושמורת הטבע עין גדי.

הירידה בכמות המבקרים שנרשמה באתרים הפתוחים לציבור בהם אין חשש לזיהום כגון חורשת טל בה ביקרו 800 בני אדם היום לעומת 1,800 בשבת שעברה; בגן השלושה 1,700 לעומת 2,800 בשבוע שעבר; בשניר 700 לעומת 1,650 בשבת שעברה; בתל דן ביקרו 550 לעומת 817 ובנחל הבניאס ביקרו 900 לעומת 970 בשבוע שעבר

המתעמלת לינוי אשרם קבעה שיא עולם בתרגיל האלות

הישג נפלא למתעמלת האמנותית לינוי אשרם. הישראלית בת ה-19 קבעה היום (שבת) שיא עולם בתרגיל האלות במסגרת גביע העולם במינסק, לאחר שהשיגה ציון של 20.65. מדובר בציון הגבוה ביותר אי פעם בתרגיל אלות, או ליתר דיוק הגבוה ביותר בשנתיים האחרונות, מאז שונתה החוקה. את השיא הקודם קבעה הרוסייה דינה אברינה, עם 20.050 באליפות אירופה בספרד.

שני פלסטינים נהרגו בהפגנות בגבול הרצועה

אלפי מפגינים פלסטינים השתתפו אתמול בהפגנות בגבול רצועת עזה שנערכו בצל הדיווחים על מגעים להסכם רגיעה מול חמאס. משרד הבריאות בעזה הודיע כי שני פלסטינים נהרגו בעימותים עם צה"ל ו-270 נפצעו, שמתוכם עשרות מירי והאחרים משאיפת גז מדמיע. המפגינים הבעירו בחלקם צמיגים וכמה מהם יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל. באזור בארי שבעוטף עזה פרצו שתי שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שאליהן הוזנקו צוותי כיבוי, קק"ל, רשות הטבע והגנים וצה"ל.

בתוך כך, שר הביטחון ליברמן הגיע מוקדם יותר לבסיס הקריה שבתל אביב, שם קיבל עדכונים שוטפים על הנעשה מבכירי הצבא. ברקע הדריכות אמר סגן מפקד חמאס חליל אל-חיה אמר כי "הגענו לישורת האחרונה במאמצים של מצרים, קטאר והאו"ם להרגעה עם ישראל".

מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן מת בגיל 80

מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן מת היום (שבת) בגיל 80. מקורביו מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא הלך לעולמו בבית חולים בעיר ברן שבשוויץ, שם אושפז בשל מחלה. אנאן, יליד קומאסי שבמדינת גאנה באפריקה, כיהן כמזכיר הכללי של ארגון האומות המאוחדות בין השנים 1997 ל-2006. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טורקיה דחתה את שחרורו של הכומר האמריקני; דירוג האשראי הורד

בית המשפט בטורקיה דחה את בקשתו של הכומר האמריקני אנדרו ברונסון לשחרור ממעצר בית - כך דווח אתמול בתקשורת הטורקית. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי בתגובה "לא ראינו את המילה האחרונה בנושא" וכי "אנחנו לא הולכים לקבל זה בחיבוק ידיים".

בתוך כך, חברת סטנדרד אנד פורס הודיעה אמש על הורדת דירוג האשראי של טורקיה מדרגת B+ לדרגת BB- על רקע צניחת המטבע המקומי. "הורדת הדירוג משקפת את התחזיות שלנו לתנודתיות קיצונית בלירה הטורקית ולמאזן התשלומים שיערערו את כלכלת טורקיה. אנחנו צופים מיתון בשנה הבאה", מסרה החברה.

בכירי המודיעין בארה"ב נגד טראמפ: "מנסה לדכא את חופש הביטוי"

15 בכירים לשעבר בשירותי המודיעין האמריקני, ובהם שבעה ראשי CIA לשעבר, חתמו הלילה על הצהרה בה הם מגנים את ההחלטה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשלול את הסיווג הביטחוני של ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנון השבוע. בעקבותם, 60 עובדי CIA לשעבר חתמו על מכתב גינוי נוסף למהלך. רשימת הבכירים לשעבר שחתמו על ההצהרה כוללת את ג'יימס קלאפר, ראש המודיעין הלאומי, וראשי ה-CIA לשעבר בהם רוברט גייטס, וויליאם וובסטר, גורג' טנט, פורטר גוס, מייקל היידן, ליאון פאנטה ודיוויד פטראוס.

הודו: מאות הרוגים בשיטפונות החמורים ביותר אי פעם

לפחות 324 בני אדם נהרגו עד כה בעקבות השיטפונות החמורים ביותר אי פעם הפוקדים בימים האחרונים את מחוז קרלה שבדרום הודו - כך מסרו הרשויות במדינה. יותר מ-200 אלף בני אדם נאלצו לעבור בעקבות האסון למחנות פליטים, ונראה כי סופם של השיטפונות אינו קרוב, שכן בימים הקרובים צפויים גשמים כבדים נוספים. השיטפונות וההצפות החלו לפני תשעה ימים ומאמצי חילוץ הלכודים נמשיכם בכל עת. לפי הערכות, אלפים עדיין לכודים באזורי מגורים ובכפרים שלמים שהוצפו. חלק מההרוגים מצאו את מותם במפולות בוץ.

ממשל טראמפ ביטל את מימון התכניות לשיקום סוריה

ממשל טראמפ עוצר מימון של תכניות לשיקום סוריה בעלות של כ-230 מיליון דולר כחלק ממהלכיו לצמצם את מעורבות ארצות הברית בסכסוך - כך הודיע משרד החוץ האמריקני. משרד החוץ האמריקני הודיע כי הוא עדכן את הקונגרס כי לא ישתמש בתקציב שהוקצה לתכניות השיקום, ויעביר את הכסף לאזורים אחרים. דוברת המשרד, הת'ר ניוארט, ציינה כי הקיצוץ לא כולל סיוע הומניטרי.

צעיר טבע למוות ליד זכרון יעקב; גבר כבן 50 נהרג בחוף בהרצליה

צעיר בן 24 וגבר כבן 50 טבעו למוות היום (חמישי) בשני אירועים שונים בחוף מעיין דור ובחוף השרון. הצעיר, תושב אור עקיבא, טבע בחוף מעיין צבי שסמוך לזכרון יעקב, בתחומי המועצה האזורית חוף הכרמל. הוא ככל הנראה טבע לאחר שתיית אלכוהול במהלך מסיבת חוף שנערכה במקום. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה שבסופן קבע את מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully