וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-200 מיליון דולר: ארה"ב ביטלה את מימון תכניות השיקום בסוריה

17.8.2018 / 20:59

ממשל טראמפ עצר את מימון התכניות לשיקום המדינה כחלק ממהלכיו לצמצם את מעורבות ארה"ב בסכסוך. משרד החוץ האמריקני הודיע כי הכסף יועבר לאזורים אחרים וכי הקיצוץ אינו כולל סיוע הומניטרי

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ממשל טראמפ עוצר מימון של תכניות לשיקום סוריה בעלות של כ-230 מיליון דולר כחלק ממהלכיו לצמצם את מעורבות ארצות הברית בסכסוך - כך הודיע היום (שישי) משרד החוץ האמריקני. זאת לאחר שמדינות אחרות בקואליציה הבינלאומית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הבטיחו להגדיל את תרומותיהן לבנייתם מחדש של אזורים שנחרבו במלחמה.

משרד החוץ האמריקני הודיע כי הוא עדכן את הקונגרס כי לא ישתמש בתקציב שהוקצה לתכניות השיקום, ויעביר את הכסף לאזורים אחרים. דוברת המשרד, הת'ר ניוארט, ציינה כי הקיצוץ לא כולל סיוע הומניטרי. כמעט כל 230 מיליון הדולר שהקצה שר החוץ לשעבר רקס טילרסון בפברואר הוקפאו מאז שפוטר חודש לאחר מכן. חלק קטן מהסכום הזה הופשר בחודש יוני.

לטענת הממשל, הקיצוץ יקוזז על ידי חברות הקואליציה, כולל מאה מיליון דולר שהבטיחה אתמול ערב הסעודית להקצות לשיקום קהילות ששוחררו מידי דאעש, כמו בא-רקה.

הריסות בעיר א-רקה, סוריה, 18 באוקטובר 2017. רויטרס
סעודיה תשקם. הריסות בעיר א-רקה/רויטרס

דוברת מחלקת המדינה הת'ר נוירט אמרה כי הבטחות המימון מצד חברות הקואליציה הן תוצאה של בקשה של הנשיא דונלד טראמפ מהן "לחלוק את הנטל בקידום היציבות בסוריה כדי לשמר על ההישגים הצבאיים" שהושגו נגד דאעש וכדי להבטיח את תבוסתו של הארגון. "ארצות הברית מעריכה את כל מי שהגביר את תמיכתו במאמץ הקריטי הזה", אמרה.

למרות דבריה, ביטול התקצוב של הממשל הוא סימן נוסף ליישום דרישתו של טראמפ לסיום מעורבותה של ארצות הברית בסוריה ולהפחתת המחויבות שלה לשיקומה.

(עדכון ראשון: 18:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully