וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: יותר מ-320 הרוגים בשיטפונות החמורים אי פעם בדרום המדינה

17.8.2018 / 18:22

יותר מ-200 אלף תושבים איבדו את בתיהם ועברו למחנות פליטים במחוז קרלה, שספג עלייה של 37% בכמות גשמי המונסון בעונה הנוכחית. רבים נהרגו במפולות בוץ, אך ניצולים רבים מנסים לשרוד על גגות הבתים עד שיחולצו

שיטפונות במחוז קרלה שבהודו, 17 באוגוסט 2018. AP
כפרים שלמים הוצפו ורבים נהרגו במפולות בוץ. קרלה, הודו, היום/AP

לפחות 324 בני אדם נהרגו עד כה בעקבות השיטפונות החמורים ביותר אי פעם הפוקדים בימים האחרונים את מחוז קרלה שבדרום הודו - כך מסרו היום (שישי) הרשויות במדינה. יותר מ-200 אלף בני אדם נאלצו לעבור בעקבות האסון למחנות פליטים, ונראה כי סופם של השיטפונות אינו קרוב, שכן בימים הקרובים צפויים גשמים כבדים נוספים.

השיטפונות וההצפות החלו לפני תשעה ימים ומאמצי חילוץ הלכודים נמשיכם בכל עת. לפי הערכות, אלפים עדיין לכודים באזורי מגורים ובכפרים שלמים שהוצפו. חלק מההרוגים מצאו את מותם במפולות בוץ.

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי צפוי לבקר במחוז היום ולפי אחד השרים בממשלתו, הוא יורה לצבא להגביר את הסיוע לחילוץ לכודים. כבר כעת פועלים עשרות מסוקים לחילוץ מהאוויר ומאות סירות וספינות לאיתור נעדרים וטובעים. לפי התכנון, 11 מסוקים נוספים יישלחו למחוז מוכה האסון.

שיטפונות במחוז קרלה שבהודו, 17 באוגוסט 2018. AP
ההצפות בהודו, היום/AP

בחלק מהעיירות ההצפות כה חמורות עד שמהאוויר לא ניתן כמעט לאתר בתים ומבנים.הניצולים על הגגות מנופפים בפיסות בד ובבגדים כדי שהמסוקים יאתרו אותם, ואולי אף יחלצו אותם. מסוקים שהוקפצו לאזור סורקים את הגגות של הבתים המוצפים ואף מטילים מזון ומים בקופסאות מתכת ללכודים. "העיירה נראתה כמו אי שמנוקד בבתים ובמכוניות שנראו מבעד להצפת הבוץ, המים הבוציים ועצי הקוקוס שקרסו", סיפר עד ראייה על אחת העיירות במחוז, במבט ממסוק. "זה כה מפחיד, אני עדיין רואה אנשים עומדים על הגגות שלהם, מחכים לחילוץ", אמר ג'ורג' ואלי, תושב העיירה קוטיאם.

קרלה היא מרכז תיירות חשוב שאליו מגיעים תיירים מהודו עצמה ומהעולם. בעקבות השיטפונות, נעצרה הפעילות בנמל התעופה המרכזי בעיר קוצ'י עד 26 באוגוסט. הטיסות שהיו אמורות לנחות בקוצ'י הוסטו לשני נמלי תעופה אחרים במדינת המחוז. באזורים רבים הופסקה גם תנועת הרכבות ונהרסו כבישים.

מאז תחילת עונת המונסון הנוכחית, חוותה קרלה עלייה של 37% בגשמים בהשוואה לממוצע בעונה. גידולים חקלאיים רבים נפגעו גם הם מההצפות, שכן מדובר באזור הנחשב לגורם ייצוא משמעותי בתחום הגומי, התה, הקפה והתבלינים.

עוד בוואלה!

טראמפ נגד טורקיה: "לא נשלם דבר על שחרור אדם חף מפשע"

לכתבה המלאה
שיטפונות במחוז קרלה שבהודו, 17 באוגוסט 2018. רויטרס
חילוץ אווירי למסוק בקרלה, היום/רויטרס
שיטפונות במחוז קרלה שבהודו, 17 באוגוסט 2018. רויטרס
השיטפונות בקרלה/רויטרס
שיטפונות במחוז קרלה שבהודו, 17 באוגוסט 2018. רויטרס
חילוץ ניצולים בקרלה/רויטרס
שיטפונות במחוז קרלה שבהודו, 17 באוגוסט 2018. רויטרס
ניצולים על גגות עיירה מוצפת בקרלה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully