וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נגד טורקיה: "לא נשלם דבר על שחרור אדם חף מפשע"

17.8.2018 / 13:20

המשבר בין שתי המדינות מחריף על רקע סירובה של טורקיה לשחרר את הכומר האמריקני אנדרו ברונסון."טורקיה ניצלה את ארה"ב במשך שנים רבות, אנחנו מתרחקים ממנה", כתב הנשיא טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. טורקיה: "ארצות הברית לא מצליחה לראות מיהם חבריה האמיתיים"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

(בוידאו: בעלי עסקים באיסטנבול חוששים מההשלכות של קריסת הלירה הטורקית)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף הלילה (שישי) את טורקיה על סירובה לשחרר את הכומר האמריקני אנדרו ברונסון הנמצא במעצר בטורקיה. "טורקיה ניצלה את ארצות הברית במשך שנים רבות", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "הם מחזיקים כומר נוצרי נפלא, שעלי כעת לבקש ממנו לייצג את המדינה שלנו בתור פטריוט ובן ערובה". טראמפ הבהיר: "לא נשלם דבר עבור שחרורו של אדם חף מפשע, אבל אנחנו מתרחקים מטורקיה". בשבוע שעבר הודיע הנשיא על הטלת מכסים על ייבוא סחורות מטורקיה.

בעקבות דבריו, תגובת טורקיה לא איחרה לבוא. "ארצות הברית לא מצליחה לראות מי חבריה האמיתיים", אמר שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושולו בכנס באנקרה. "אנחנו יכולים לפתור את הבעיה מולה בקלות, אך לא עם הלך הרוח הנוכחי. טורקיה לא עשתה שום דבר רע נגד ארצות הברית, אפילו לא פעם אחת. כשמישהו עומד בפני האשמות, לא משנה מה האזרחות שלו, הוא נדרש לעמוד בהליך משפטי".

עוד בוואלה! NEWS:
אישה נדרסה למוות סמוך לחוות גלעד שבשומרון; הנהג הסגיר עצמו
גורם אמריקני: טראמפ ופוטין הסכימו בפגישתם כי על איראן לצאת מסוריה
מספר החולים הוכפל: 32 איש אובחנו עם עכברת; זיהום בשני נחלים

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא טורקיה, ארדואן, במהלך פסגת נאט"ו בבריסל. רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן/רויטרס

הציוץ של הנשיא מאותת כי למרות המגעים שהתקיימו השבוע בין היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, ובין שגריר טורקיה בארצות הברית, סרדר קיליק, אין כל פריצת דרך לקראת השחרור של הכומר האוונגליסטי ברונסון. לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, בולטון הזהיר את קיליק כי וושינגטון לא תמשיך לנהל מגעים עם אנקרה כל עוד הכומר לא ישוחרר.

זו הייתה הפגישה הראשונה בין גורמים רשמיים משני הצדדים מאז הודיע טראמפ ביום שישי שעבר על הטלת המכסים כצעד ענישה על סירובה של טורקיה לשחרר את הכומר ברונסון, הנאשם בתמיכה בניסיון ההפיכה הכושל במדינה ב-2016. ברונסון שוהה כיום במעצר בית, אליו יצא בחודש שעבר לאחר כשנתיים של מאסר.

הסנקציות האמריקניות הובילו לצניחה בערך הלירה, שאיבדה יותר מ-40% ערכה מול הדולר השנה. בתגובה על הטלת המכסים, טורקיה הכפילה בעצמה ביום רביעי מכסים על כמה מוצרים אמריקניים, כמו מכוניות, אלכוהול וטבק, בתגובה למה שתיארה אנקרה "מתקפות אמריקניות מכוונות" נגד כלכלת המדינה. בתוך כך, טורקיה הודיעה היום כי תגיב במידה שארצות הברית תטיל עליה סנקציות נוספות.

(עדכון ראשון: 03:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully