וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני: טראמפ ופוטין הסכימו בפגישתם כי על איראן לצאת מסוריה

לדברי הגורם המעורה בשיחות שקיימו נשיאי ארה"ב ורוסיה בהלסינקי, ההנהגה במוסקבה אמרה כי השלמת המהלך תהיה קשה. הוא טען כי השניים דנו גם בסוגיית רמת הגולן ובמאבק בדאעש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסכימו עקרונית על כך שעל איראן לצאת מסוריה במהלך פגישתם בחודש שעבר - כך אמר הלילה (שישי) גורם אמריקני לרשת בלומברג. עם זאת, הגורם, ששמר על עילום שם, הוסיף כי ההנהגה הרוסית אמרה כי השלמת מהלך שכזה תהיה קשה לביצוע וכי שני הנשיאים לא הגיעו להסכם קונקרטי.

לדברי אותו גורם, הפסגה בהלסינקי עסקה בעיקר במלחמה בסוריה ובמעורבותה של איראן בסכסוך. הוא הוסיף כי השניים דנו גם במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), במחלוקות על רמת הגולן ועל המצב ההומניטרי בסוריה.

עוד אמר אותו גורם כי טראמפ תדרך את ראש הסגל שלו ג'ון קלי, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, את שר החוץ מייק פומפאו ואת השגריר ברוסיה ג'ון האנטסמן במשך 15 דקות, מיד עם סיום פגישתם הפרטית.

עוד בוואלה! NEWS:
אישה נדרסה למוות סמוך לחוות גלעד שבשומרון; הנהג הסגיר עצמו
מספר החולים הוכפל: 32 איש אובחנו עם עכברת; זיהום בשני נחלים
העליון עם הפרקליטות: הוחמר עונשו של מצית כנסיית הלחם והדגים

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018/רויטרס

שני הנשיאים, שנפגשו באופן רשמי לראשונה, גם לא הסכימו על הארכת הסכם בקרת הנשק. הנציגים הרוסים ניסו לשכנע את ממשל טראמפ לפתוח במשא ומתן מחודש על ההסכם המגביל את הנשק הגרעיני לטווח בינוני וכן לחדש את הסכם New Start, המגביל את ראשי הקרב הגרעיני של המדינות. ההסכם האחרון, שנחתם תחת כהונתו של ברק אובמה, יפוג ב-2021.

סוריה וכן בקרת הנשק יהיו במרכז השיחות שיקיים היועץ לביטחון לאומי עם גורמים רוסיים בשבוע הבא בז'נבה. פוטין וטראמפ הסכימו בהסלינקי להורות על קיום המפגש של הבכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully