וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון עם הפרקליטות: הוחמר עונשו של מצית כנסיית הלחם והדגים

16.8.2018 / 23:05

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות וגזר על ינון ראובני, שהורשע בהצתת הכנסייה ביוני 2015, חמש שנות מאסר וחצי. זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בנצרת גזר על ראובני ארבע שנות מאסר בפועל. בפסק הדין נכתב כי "זו הצתה של בית תפילה הקדוש למיליוני מאמינים בעולם"

צילום: ערן גילווארג וחדשות עשר, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: דיווח על מתן גזר הדין בבית המשפט)

בית המשפט העליון קיבל היום (חמישי) את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של ינון ראובני, שהורשע בהצתת כנסיית הלחם והדגים ביוני 2015. בית המשפט המחוזי בנצרת גזר על ראובני ארבע שנות מאסר בפועל אולם העליון גזר עליו כעת חמש שנות מאסר וחצי. השופטים הותירו את הזיכוי של יהודה אסרף, שהואשם בסיוע לראובני, על כנו.

עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את ראובני, מסר בתגובה לפסק הדין כי "יש להצטער שהשופטים גזרו על הנאשם עונשים שהם לא גזרו על ערבים שהציתו בתי כנסת, ישיבות או אפילו כאלה שזרקו בקבוקי תבערה על שוטרים. לא מזמן הם נתנו עונש של שנה וחצי לכל אירוע של מחבל שזרק בקבוקי תבערה על שוטרים וחיילים - מצער שיש אפליה בענישה בין יהודים וערבים". הוא הוסיף כי "יותר מצער שבית המשפט לא נהג בראובני כפי שנוהגים בכל נאשם, ואם היה כך, הוא היה צריך להיות מזוכה בדינו ובוודאי שלא היו צריכים להחמיר את עונשו".

עוד בוואלה! NEWS:
גורם ישראלי: ראש המודיעין המצרי הגיע לישראל לדון בהסדרה בעזה
מספר החולים הוכפל: 32 איש אובחנו עם עכברת; זיהום בשני נחלים
"ספורטאית מסוג אחר": נועה חייט שנהרגה בחיפה הובאה למנוחות

הצתה בכנסיית טבחה ליד הכינרת, יוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
זירת ההצתה בכנסיית הלחם והדגים, שנת 2015/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

השופט עמית קבע בפסק הדין כי "מעבר לכך שמדובר בהצתה ממניע דתי-אידיאולוגי, היא כוונה באופן ספציפי לפגיעה במרכז דתי היסטורי שמהווה סמל מרכזי של הדת הנוצרית בישראל. אין מדובר 'רק' בהצתת בית כנסת, מסגד או כנסיה, אלא בהצתה של בית תפילה באתר קדוש ומוכר בעיני עשרות מיליוני מאמינים ברחבי העולם. מה שהשווה למעשה כפל חומרה".

ינון ראובני ויהודה אסרף אלעד נאשמים בהצתה של כנסיית הלחם והדגים סמוך לכנרת, יולי 2015. ערן גילווארג
ראובני ואסרף בדיון בבית המשפט, יולי 2015/ערן גילווארג

בכתב האישום שהוגש נגד השניים נכתב כי ב-18 ביוני באזור השעה 03:30, הוצת מבנה במתחם כנסיית הלחם והדגים. על הקיר בזירה רוססה הכתובת "והאלילים כרות יכרתון" - ציטוט מתפילת "עלינו לשבח", המתייחס לביטול עבודה זרה. בעקבות ההצתה שניים מעובדי המתחם נפצעו באורח קל משאיפת עשן אולם נזק כבד נגרם למבנה.

לפי המשטרה מדובר היה בחמישה צעירים שהפעילו התארגנות המונעת מאידיאולוגיה קיצונית והחברים בקבוצה היו פעילי נוער הגבעות. ההתארגנות פועלת משנת 2013 ומטרתה לשנות את סדרי המשטר במדינה ולקרב את "הגאולה" בכמה שלבים. התארגנות זו הסיתה, בין היתר, לפגיעה בנקודות תורפה במקומות שונים בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully