וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ישראלי: ראש המודיעין המצרי הגיע לישראל לדון בהסדרה בעזה

16.8.2018 / 20:00

גורם ישראלי אישר את הדיווח כי עבאס כמאל נפגש אתמול עם רה"מ ודן עמו במאמצי הסכם ההסדרה עם חמאס. עוד נמסר כי כמאל הגיע כאורחו של ראש המל"ל מאיר בן שבת. הוא נועד גם עם ראש השב"כ נדב ארגמן

צילום:יותם רונן, שלומי גבאי, שי מכלוף, רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

גורם ישראלי אישר היום (חמישי) את הדיווח כי ראש המודיעין המצרי, עבאס כמאל, נפגש אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודן עמו במאמצי הסכם ההסדרה עם חמאס בעזה. עוד נמסר כי כמאל הגיע כאורחו של ראש המל"ל מאיר בן שבת. הוא נועד גם עם ראש השב"כ הנוכחי נדב ארגמן.

רשת "אל-מיאדין", המקורבת לחמאס, דיווחה כי הסכם הרגיעה המתגבש צפוי לכלול הפסקת אש שתימשך שנה וכינון נתיב ימי בין רצועת עזה לקפריסין שיהיה בפיקוח כוחות הביטחון של ישראל. גורם נוסף, המעורה במגעים, ציין בקשר לדיווח כי 48 השעות הקרובות יהיו קריטיות להגעה להסכם שכזה. אותו גורם אף ציין כי גם קטאר תשתתף בהסכם ותממן את השכר של עובדי המשרדים הממשלתיים בעזה. גורם ישראלי אחר אישר גם את הדיווח בעניין זה.

עוד בוואלה! NEWS:
בן ארבע נפל ממרפסת ונפצע קשה - בעקבות פגיעת מנוף בבניין
הותר לפרסום: מפקד בסיס הקריה בתל אביב חשוד בעבירות שחיתות
"המומים ממותו הטראגי": רופא של המלכה אליזבת נהרג בתאונה בלונדון

ראש המודיעין הכללי במצרים עבאס כמאל. AP
הגיע לישראל לדון בהסדרה בעזה. כמאל/AP

עוד צוין באל-מיאדין כי מסתמן שבשלב זה נושא הפיוס הפלסטיני, שהיה אמור להיכלל בהסכם ההסדרה המדובר, יידחה. מוקדם יותר דווח בעיתון "אל-חייאת" כי כמאל צפוי לבקר היום ברמאללה ולהיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במטרה לשוחח על הפיוס הפלסטיני. גורם פלסטיני מסר גם כן לעיתון כי ההסכם עשוי להיחתם כבר מחר בקהיר.

בעקבות זאת, סוכנות אונר"א הודיעה היום כי תפתח את שנת הלימודים כסדרה בבתי הספר שהיא מפעילה ברצועה. זאת על אף המשבר הכלכלי אליו נקלעה עקב קיצוץ הסיוע של ארצות הברית שנבעה מהחלטתו של ממשל טראמפ.

בלשכתו של נתניהו המשיכו להכחיש את הדיווחים על הפסקת אש שהושגה מול חמאס בימים האחרונים. אולם, לדבריו של בכיר ישראלי חלה התקדמות רצינית במגעים ההדוקים בחסותן של מצרים והאו"ם בנוגע להסכם "הסדרה מצומצמת".

עוד באותו נושא

הפסקת אש לשנה ונתיב ימי בין עזה לקפריסין: הסכם ההסדרה המסתמן

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, 30 באפריל 2018. רויטרס
הפיוס הפלסטיני לא ייכלל כרגע בהסכם. אבו מאזן/רויטרס

בעקבות השקט היחסי שהורגש בגבול עזה בימים האחרונים החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן לאפשר את פתיחתו המחודשת של כרם שלום למעבר סחורות לרצועה החל מאתמול. בתוך כך, גם מרחב הדיג בעזה הורחב לתשעה מיילים מקו החוף. הדיון בהסדרה בעזה הוביל להתכנסותו הרביעית של הקבינט המדיני-ביטחוני בתוך שבועיים שדן במאמצים להסכם רגיעה בגבול.

ברקע ההסדרה תקף שוב השר נפתלי בנט את ליברמן, וטען כי התפיסה שליברמן מוביל, לפיה ניתן לשכנע את תושבי עזה להפיל את שלטון חמאס "חלולה, מסוכנת ומהווה רוח גבית לטרור". מדובר במתקפה שניה של בנט השבוע, בהמשך לריאיון שנתן ליברמן ב"החדשות" אתמול בו הצהיר כי הוא רוצה "לשכנע את תושבי עזה שהאביב הערבי אפשרי ולהפיל את חמאס".

מפוצלת: נפתלי בנט ואביגדור ליברמן. עיבוד תמונה
ממשיכים להתקוטט. בנט וליברמן/עיבוד תמונה

לדברי בנט, הרעיון שישראל יכולה לשכנע את הציבור העזתי להחליף שלטון הוא "דמיוני ומנותק. מאמצי שכנוע לא ימוטטו את חמאס. תפקידנו לא לשכנע, אלא לנטרל את ההתעצמות של חמאס".

בנט, שכבר יצא נגד הפסקת האש, ממשיך למקד את הביקורת שלו על המדיניות בעזה בליברמן, ולא בנתניהו. "הסכם ישראל-חמאס אליו דחף ליברמן הוא שגיאה חמורה וחסרת אחריות שתאפשר לחמאס להאיץ את ייצור הרקטות. אם לא נעצור את המפעל הלאומי של חמאס לייצור רקטות, תושבי ישראל יסבלו ממבול רקטות על מרכזי האוכלוסיה של ישראל בעתיד הלא-רחוק".

"לאחר 140 ימים של רקטות, ירי צלפים ושיגור בלוני תבערה חמאס לומד שהטרור השתלם. צריך לומר את האמת: הסכם ישראל-חמאס הוא שגיאה ותפיסת ההכלה נכשלה", אמר השר.

ממפלגת "ישראל ביתנו" נמסר בתגובה כי "מאחר והשר בנט הרבה להיעדר מישיבות הקבינט בנושא עזה, כל שכן האחרונה, הוא אינו בקיא בפרטים. עקרונית אכן מתקיים ויכוח בין ימין ממלכתי ואחראי שמייצג ליברמן, לבין ימין משיחי ופופוליסטי שמייצגים בנט וסמוטריץ', שתומכים במדינה דו-לאומית ובכיבוש עזה".

(עדכוןר אשון 19:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully