וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פלסטינים נהרגו בהפגנות בגבול הרצועה; בלוני תבערה שוגרו לעוטף עזה

17.8.2018 / 20:32

אלפי פלסטינים התקרבו לגדר והחלו להבעיר צמיגים במקום וליידות אבנים. שני פלסטינים נהרגו בעימותים עם צה"ל. שתי שריפות פרצו בעוטף עזה בשל בלוני תבערה. סגן מנהיג חמאס: אנחנו בישורת האחרונה של מאמצי ההרגעה

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: כינוס הקבינט לפני יומיים)

אלפי מפגינים פלסטינים השתתפו היום (שישי) בהפגנות בגבול רצועת עזה שנערכו בצל הדיווחים על מגעים להסכם רגיעה מול חמאס. משרד הבריאות בעזה הודיע כי שני פלסטינים נהרגו בעימותים עם צה"ל ו-270 נפצעו, שמתוכם עשרות מירי והאחרים משאיפת גז מדמיע. המפגינים הבעירו בחלקם צמיגים וכמה מהם יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל. באזור בארי שבעוטף עזה פרצו שתי שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שאליהן הוזנקו צוותי כיבוי, קק"ל, רשות הטבע והגנים וצה"ל.

בצה"ל עקבו בדריכות אחרי המתרחש על רקע המאמצים להשגת הסכם רגיעה מול חמאס בתיווך מצרים והאו"ם.כוחות הביטחון נערכים לאפשרות ששוב יפרצו עימותים אלימים כמדי שבוע בחודשים האחרונים. בתוך כך, שר הביטחון ליברמן הגיע מוקדם יותר לבסיס הקריה שבתל אביב, שם קיבל עדכונים שוטפים על הנעשה מבכירי הצבא.

ברקע הדריכות אמר סגן מפקד חמאס חליל אל-חיה אמר כי "הגענו לישורת האחרונה במאמצים של מצרים, קטאר והאו"ם להרגעה עם ישראל".

לקריאה נוספת:
הפסקת אש לשנה ונתיב ימי בין עזה לקפריסין: הסכם ההסדרה המסתמן
בנט בהתקפה חריפה נגד ההסדרה עם חמאס: "אסור לתת פרס למחבלים"
בכיר מצרי ביקר בישראל; "הסכם הרגיעה צפוי להיחתם כבר מחר"

אלפי פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה ב-17 באוגוסט 2018. רויטרס
גבול רצועת עזה, היום/רויטרס
אלפי פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה ב-17 באוגוסט 2018. רויטרס
גבול רצועת עזה, היום/רויטרס

אתמול הגיע מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, למושב נתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון, לאחר שהוזמן לסיור ושיחה עם התושבים. הוא ציין כי חיל האוויר בשיתוף עם פיקוד הדרום בונים ארגז כלים עשיר יותר בכדי לתת מענה רחב יותר לאיומים מרצועת עזה ולהגן טוב יותר על אזרחי עוטף עזה ומדינת ישראל.

הוא הדגיש כי משימת החזרת היציבות הביטחונית לדרום היא בראש מעייניו של המטה הכללי, וששיתוף הפעולה בין פיקוד הדרום לחיל האוויר הוא חשוב והכרחי ורק הוא מביא למענה מבצעי מיטבי שיספק שקט לתושבי הדרום.

מלבד הדריכות במערכת הצבאית, גם בזירה המדינית עוקבים אחר ההתרחשויות, זאת לאחר שכלי תקשורת ערביים דיווחו בימים האחרונים כי היממה הקרובה תהיה קריטית למדי לצורך גיבוש הסכם הרגיעה עם חמאס. על פי הדיווח ברשת "אל-מיאדין" המקורבת לחיזבאללה, ההסכם צפוי לכלול הפסקת אש למשך שנה וכינון נתיב ימי בין רצועת עזה לקפריסין בפיקוח ישראלי. עוד דווח כי קטאר תיקח חלק בהסכם, ותממן את שכרם של עובדי המשרדים הממשלתיים בעזה במקום הפלסטיני. גורם ישראלי אישר את הדיווח בנושא זה.

אלפי פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה ב-17 באוגוסט 2018. רויטרס
גבול רצועת עזה, היום/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלון תבערה שנצפה היום בשמי תלמי בילו שבמועצה האזורית מרחבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

באל-מיאדין צוין כי בשלב זה מסתמן שנושא הפיוס הפלסטיני שהיה אמור להיכלל אף הוא בהסכם המדובר - ידחה. בעיתון "אל-חייאת" דווח כי ראש המודיעין הכללי במצרים עבאס כמאל גויס על מנת לקדם את מאמצי ההסדרה. על פי הדיווח, כאמל נסע לישראל כדי לדון בפרטי ההסדרה שכוללים את הסכמתה של ישראל להפסקת אש, יישום פרויקטים הומניטריים ברצועה ובהמשך קיום משא ומתן עקיף עם חמאס על חילופי אסירים. עוד דווח כי הוא יבקר ברמאללה ויפגוש את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שעמו הוא ידון גם בפיוס הפלסטיני.

מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
מעבר כרם שלום, לפני יומיים/שי מכלוף
אלפי פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה ב-17 באוגוסט 2018. רויטרס
גבול רצועת עזה, היום/רויטרס

לפני יומיים נפתח מחדש מעבר כרם שלום, בהתאם להחלטת שר הביטחון ליברמן, שהתקבלה בעקבות השקט היחסי ששרר בגבול רצועת עזה בימים האחרונים. כמו כן, מרחב הדיג ברצועה הורחב לתשעה מיילים מקו החוף. במקביל, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס בפעם הרביעית בתוך שבועיים כדי לדון במאמצים להסדרת רגיעה בגבול.

(עדכון ראשון: 15:40)

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין מסייר בנתיב העשרה. אתר רשמי
מפקד חיל האוויר מסייר בנתיב העשרה/אתר רשמי
מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין מסייר בנתיב העשרה. אתר רשמי
מפקד חיל האוויר מסייר בנתיב העשרה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully