וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בהתקפה חריפה נגד ההסדרה עם חמאס: "אסור לתת פרס למחבלים"

14.8.2018 / 20:00

לקראת הדיון בקבינט השר הודיע כי הוא מתנגד באופן נחרץ להקלות בעזה, והזהיר כי "המחבלים ילמדו שהטרור משתלם, וכוח ההרתעה ייפגע". זאת לאחר הודעת השר ליברמן כי אם השקט ברצועה יישמר עד מחר - ייפתח מעבר כרם שלום. ישראל ביתנו: "בנט רץ לתקשורת עם סיסמאות ריקות"

צילום: משרד הביטחון, עריכה: תומר לוי

שר החינוך נפתלי בנט תוקף הערב (שלישי) בחריפות את הסכם ההסדרה המתגבש בין ישראל וחמאס, ואומר כי שרי הבית היהודי יתנגדו ל"הסכם של שקט זמני שיאפשר לחמאס להתחמש מחדש ולהתעצם". לדבריו, "לאחר 130 ימי טרור אש ורקטות, אסור לנו לתת פרס למחבלים ללא שהשיבו את שבויינו וחללינו. המחבלים ילמדו שהטרור משתלם וכוח ההרתעה של ישראל ייפגע".

בנט תקף את הודעת השר אביגדור ליברמן על פתיחת כרם שלום והרחבת מרחב הדיג בחזרה למרחק של תשעה מיילים מקו החוף אם השקט יימשך עד מחר בבוקר ואמר כי "מחוות ליברמן הם שגיאה. ה'שקט' יעניק לחמאס חסינות להצטייד ברבבות רקטות שיאיימו על כל הארץ ויאפשר לו לפתוח במלחמה בזמן שנוח לו. הדבר יוביל לפתיחת שתי חזיתות מסוכנות, צפונית ודרומית, במועד שיקבע האויב ולפי תנאיו".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: אם השקט בעזה יישמר - מעבר כרם שלום ייפתח מחר
צה"ל בהודעת תמיכה באלוף גולן: "הניסיון להטיל בו דופי אינו ראוי"
גורם ביטחוני בכיר: אם השקט בעזה יימשך - נעניק הקלות לרצועה

שר החינוך, נפתלי בנט בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
"כוח ההרתעה ייפגע". בנט/ראובן קסטרו

ב"ישראל ביתנו" הגיבו כי "כהרגלו השר בנט רץ לתקשורת עם סיסמאות ריקות מתוכן, שהן לא יותר מפוליטיקה קטנה על גב צה"ל ומערכת הביטחון. עדיף שיתעסק באלימות בבתי הספר".

החלטתו של ליברמן התקבלה בתום הערכת מצב עם הרמטכ"ל, ראש המל"ל, נציג השב"כ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובכירים נוספים. בסיכום הדיון, ליברמן הוסיף כי פתיחת מעבר כרם שלום, לאחר שלושה ימים של שקט, נועדה לאותת לאוכלוסיה בעזה כי שמירת השקט היא בראש ובראשונה אינטרס של תושבי עזה.

מחר צפוי הקבינט לדון ההסדרה ברצועת עזה, ברקע דיווחים פלסטיניים על התקדמות המגעים בחסות מצרים ושליח האו"ם מלדנוב. לפי הפרסומים, המתווה כולל הפסקת אש של חמאס, כולל הפסקה של עפיפוני התבערה וההפגנות על הגדר בתמורה להקלות מצומצמות של ישראל על עזה.

עוד באותו נושא

ליברמן: אם השקט בעזה יישמר - מעבר כרם שלום ייפתח מחר

לכתבה המלאה
דיון הערכת המצב, בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון בקריה בתל אביב, 09 באוגוסט 2018. תקשורת שר הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
דיון של בכירי מערכת הביטחון, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שר הביטחון

בנט מבהיר לפני הדיון כי הוא מתנגד למתווה זה, אך הדגיש כי התנגדותו אין משמעה יציאה למבצע לכיבוש עזה וכי הוא מתנגד לכניסה קרקעית לרצועה. לדברי בנט, הוא הציג לקבינט תכנית למיגור הטרור ללא הכנסת כוחות קרקעיים, "ותוך גביית מחיר מכריע מחמאס. הנחנו את התכנית על השולחן בפורומים הרלוונטיים, בשלב זה היא טרם התקבלה אך אנו נקדמה".

תגובת משפחת גולדין לדיוני ההסדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully