וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל בהודעת תמיכה באלוף גולן: "הניסיון להטיל בו דופי אינו ראוי"

בצעד חריג פרסם צה"ל הודעה ברשתות החברתיות בשבחו של גולן, זאת על רקע מחאתן של משפחות שכולות על עצם היותו מועמד לתפקיד הרמטכ"ל. "תרומותו לביטחון ישראל גדולה", נכתב. גם ליברמן נקט צעד דומה "קמפיין ההכפשה שמתנהל נגדו בימים האחרונים אינו ראוי", אמר

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

צה"ל פרסם הערב (שני) הודעת תמיכה בסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף יאיר גולן, זאת על רקע הפרסום אמש על מכתב שהעבירו משפחות שכולות המלוות על ידי ארגון "אם תרצו" שמחו על עצם היותו מועמד לתפקיד הרמטכ"ל הבא. "אלוף יאיר גולן משרת בצה"ל 38 שנים בכל גזרות הלחימה ותרומתו לביטחון ישראל גדולה", נכתב בהודעה שפרסם דובר צה"ל. "הישגי צה"ל בלחימה בטרור, תחת פיקודו, מדברים בעד עצמם. הצגת אלוף גולן כמי שלא פעל או לא יפעל מול מחבלים, חוטאת למציאות. כל ניסיון לא מבוסס להטיל דופי בשמו הטוב של מפקד בצה"ל ובתרומתו המבצעית - אינו ראוי".

מוקדם יותר נקט שר הביטחון אביגדור ליברמן צעד דומה וכינה אותו "קצין מעולה ומפקד אמיץ שהקדיש את חייו לביטחונה של מדינת ישראל". לדבריו, "קמפיין ההכפשה שמתנהל נגדו בימים האחרונים אינו ראוי ולא תהיה לו שום השפעה על הליך מינוי הרמטכ"ל".

במכתב שפרסמה אמש התנועה מחו ההורים השכולים על דברים שאמר גולן בטקס יום הזיכרון לשואה לפני שנתיים שבהם על אודות "תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה" - שאותם לדבריו זיהה "בקרבנו כיום".

לקריאה נוספת:
המרוץ לרמטכ"לות: ליברמן יחל בימים הקרובים לראיין מועמדים
אלוף יאיר גולן: "ישראל לא תוכל להילחם באיראן ללא עזרת ארה"ב"
סגן הרמטכ"ל למסיימי קורס קצינים: "היו אמיצים מול עמדת הרוב"

טקס מינוי אלוף פיקוד צפון חדש, יאיר גולן במקום האלוף היוצא גדי אייזנקוט, יולי 2011. דובר צה"ל
אלוף גולן לצד הרמטכ"ל איזנקוט/דובר צה"ל

הציוץ בעמוד דובר צה"ל:

בין היתר נטען במכתב כי "מהתבטאויותיו של האלוף גולן עולה תמונה מדאיגה של מפקד המוכן לקחת סיכונים מיותרים של חיי חיילינו תוך השוואה של מדינתנו לגרמניה הנאצית ועוד. כהורים, כאחים, וכבני זוג שכולים ציטוטים אלה מדאיגים אותנו ביותר".

ההורים השכולים אף מחו על כך שלדבריהם, "גולן התבטא ואמר כי הוא מעדיף את חיי אוכלוסיית האויב על פני זו של חיילי צה"ל ששומרים עלינו ומסכנים את גופם ונפשם". בסיום המכתב פנו ההורים לליברמן ודרשו שלא ימנה את גולן לתפקיד הרמטכ"ל.

יו"ר "אם תרצו" מתן פלג הוסיף כי התבטאויותיו של גולן "חשפו כי מדובר באדם שאולי מתאים לפקד על הצלב האדום, אבל בטח לא על צה"ל. מינויו לרמטכ"ל יערער בקרב אלפי חיילים, לוחמים ומפקדים את הביטחון להסתער קדימה. אנו מקווים כי שר הביטחון יקשיב לזעקתן של המשפחות השכולות וימנע את הוצאתו לפועל של מינוי זה".

ליברמן על גולן: "קצין מעולה ומפקד אמיץ"

(עדכון ראשון: 10:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully