וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף יאיר גולן: "ישראל לא תוכל להילחם באיראן ללא עזרת ארה"ב"

בכנס ב"מכון וושינגטון" הציג סגן הרמטכ"ל לשעבר חלקים ממסמך מדיניות העוסק בהיערכות ישראל לעימות עם טהראן. "אם נרצה להגיע להישגים משמעותיים יותר לא נוכל לפעול לבדנו"

צילום: לע"מ, עריכה: אריאל תמרין

(הנשיא ריבלין התריע בפני קנצלרית גרמניה מרקל מפני התעצמות איראן)

סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף יאיר גולן אמר אתמול (שישי) בכינוס ב"מכון וושינגטון" בבירה האמריקנית כי ישראל אינה יכולה לנהל לבדה מערכה מול איראן וכי אם תעשה זאת תזדקק לעזרתה של ארצות הברית. גולן הנמצא במכון כעמית מחקר אמון במסגרת שהותו בארצות הברית על ניסוח מסמך מדיניות עבור צה"ל הוסיף כי הן טהראן והן ירושלים יוכלו לגבות מחיר זו מזו במסגרת "מלחמת התשה". לדבריו, "אם נרצה להגיע להישגים משמעותיים יותר לא נוכל לפעול לבדנו. אלו עובדות החיים ועלינו להכיר בכך".

עוד אמר גולן כי ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שלא להיערך לעימות ישיר עם איראן. "אין לנו כוחות שניתן לשלוח אל מעבר לים, אין לנו חיל נחתים. דברים כאלה הם מחוץ להישג יכולותיה של ישראל", אמר. "מה עלינו לעשות? זו השאלה הגדולה, וזה החלק המסווג של התכניות".

שלשום אמר ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי כי ארגונים חמושים הזוכים למימון ולסיוע מטהראן מאיימים על ישראל וכי מערכת הביטחון מטפלת באיומים אלה "בנחישות, בכל הגזרות". הלוי הוסיף כי איראן חותרת להתבסס על אדמת סוריה וכן בלבנון ובעזה – מעבר לגבול עם ישראל ומציפה את האזור באמצעי לחימה ובאידאולוגיה קטלניים. "מנהיגיה רוצים בהשמדת ישראל, אבל כל מי שנחשף לטפח מהעשייה המודיעינית יודע שתקוותיהם צפויות להיכזב", הוסיף הלוי.

לקריאה נוספת:
תקיפה רועשת בלב סוריה: המסר ששומר על הקווים האדומים של ישראל
עשור לתקיפת הכור בסוריה: כשהקו האדום סומן מול הגרעין האיראני
מפקד חטיבה בתרגיל הגיס הצפוני: "מוכנים לכל תרחיש עם חיזבאללה"

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט וסגן הרמטכ"ל היוצא יאיר גולן, 11 במאי 2017. דובר צה"ל
גולן עם הרמטכ"ל איזנקוט/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully