וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפה רועשת בלב סוריה: המסר ששומר על הקווים האדומים של ישראל

7.9.2017 / 11:50

לפי הדיווחים, מטוסי חיל האוויר פעלו באזור המוגן על ידי מערכות רוסיות, במטרה להגן על האינטרסים של ישראל ולעצור את התבססות איראן וחיזבאללה. השאלה הגדולה כיצד יגיב פוטין - שאמנם רוצה שקט בגבול הצפון, אך לא יאפשר פגיעה בבעלות הברית של מוסקבה

צילום: אבי כהן, רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

התקיפה של חיל האוויר נגד מתקן רגיש בסוריה, אם אכן הפרסומים הזרים נכונים, עשור לתקיפת הכור הגרעיני, היא יוזמה התקפית נגד הליך ההתבססות האיראנית והתעצמות חיזבאללה. בימים אלו, עסוק משטרו של בשאר אסד בשרידותו ובמאמץ לרצות את שותפיו לתהליך, ולכן אין זה סביר שקיים מתקן סורי בעל חשיבות אסטרטגית שהאיראנים לא מעורבים בו בצורה ישירה או לפחות בצורה עקיפה.

ההצהרות של אסד בשבועות האחרונים על חובו לטהראן מבהירים בצורה חד-משמעית את מחויבותו במגבלות שמכתיבים לו האיראנים. כל מה שנותר לישראל הוא להתאמץ להשפיע בעיצוב המציאות האזורית באופן גלוי וחשאי. לתקיפה שכזו יש ממד של חיזוק ההרתעה במרחב, במיוחד כשכל השחקנים נערכים ליום שאחרי נפילת דאעש. בתקיפה רועשת שכזו יותר משמירה על קווים אדומים שעליהם מצהיר שר הביטחון אביגדור ליברמן בפומבי.

לקריאה נוספת בנושא
סוריה: ישראל תקפה עמדות צבא; דיווח: "הושמד מרכז פיתוח נשק כימי"
ראש אמ"ן לשעבר ידלין: "התקיפה המדווחת בסוריה חריגה"

פיצוץ באזור בסיס אל-מייסף, במחוז חמאת שבסוריה, 7 בספטמבר 2017. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
שמירה על האינטרסים של ישראל. שריפה שפרצה באזור הבסיס/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

הדיווחים על התקיפה גם מגיעים עם כניסתו של עמיקם נורקין לתפקיד מפקד חיל האוויר. נורקין מניח דגש מרכזי על שימור העליונות האווירית האזורית, לא רק באמצעות חיזוק החיל, אלא גם דרך פעילות יזומה שמעבירה את המסר הטוב ביותר. המבחן האמתי של צה"ל יהיה בהמשכיות של המערכה שבין המלחמות, שנועדה לפגוע בהתעצמות אויבי ישראל ובדחיית המלחמה הגדולה.

בדמשק, החליטו להטיל את האחריות על ישראל ולהודיע שיהיו לכך השלכות קשות. ככל הנראה, גם ברוסיה יבצעו תחקיר משלהם, אחרי שכמה מטוסי קרב הצליח לדלג על מערכות הגנה אוויריות רוסיות, מהמתקדמות בעולם, ולשגר טילים אל המתקן בחמאת – אלא הנשיא ולדימיר פוטין עודכן על כך מבעוד מועד. אם לא, הוא עשוי להפוך את האירוע לכלי ניגוח נגד ישראל, להנחות על זימון שגריר ישראל או לנקוט צעדים אחרים, כמו הגבלה וצמצום הפעילות האווירית הישראלית במרחב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מטוס קרב רוסי מדגם סוחוי su-24 ממריא מבסיס חיל האוויר בלטקיה, סוריה, 22 באוקטובר 2015. רויטרס
כמה עשרות ק"מ מהבסיס. מטוס קרב רוסי בלטקיה/רויטרס

רוסיה, שעשויה להתעלם מהתקיפה כל עוד אין הוכחות חותכות שמדובר בישראל, מעוניינת אמנם בשקט בגבול הצפוני - אך תעמוד על האינטרסים שלה, גם במחיר מתיחות עם ישראל. בשלב זה היא לא תופסת את חיזבאללה ואיראן כבעיה, כל עוד הם משרתים את האינטרסים שלה.

ישראל צריכה להיות מודאגת. אפילו מאוד. לא בכדי שר הביטחון מכוון את תשומת הלב לגבול הצפון, כי הוא מבין שמשם תבוא הרעה. התהליכים המהירים שמתרחשים בין אדמת סוריה ללבנון עשויים לשנות את כללי המשחק. בעשור האחרון חזרו גורמי מודיעין וביטחון על הערכה כי חיזבאללה לא יניח את ידו על נשק בלתי-קונבנציונלי, כי אז הוא מתיר לישראל לפעול תחת כללים חדשים.

למרות זאת, לישראל היו פערים במלחמת לבנון השנייה, כמו חוסר הידיעה על הטיל חוף-ים מסוג C-802, שהיו בידי חיזבאללה ושוגר לעבר אח"י חנית. היו מקרים נוספים בזירה הלבנונית שהפתיעו את המודיעין, ולכן הנחת העבודה, גם אם היא מחמירה, צריכה להיות - מה שיש כיום לצבא סוריה כבר עבר לידי חיזבאללה בלבנון, כולל נשק בלתי-קונבנציונלי.

עמיקם נורקין 14.8.17. ראובן קסטרו
מפקד חיל האוויר נורקין/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully