וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן הרמטכ"ל למסיימי קורס קצינים: "היו אמיצים מול עמדת הרוב"

23.6.2016 / 20:28

בדברים שנשא אלוף גולן בטקס בפני מאות בוגרי בה"ד 1, קרא להם לגלות אומץ "לנוכח דעה שונה", וליצור סביבם אווירה של הוגנות. "חייליכם הם אתם, על חולשות האנוש ועל תעצומות הנפש", אמר

צילום: באדיבות חדשות 10

בווידאו: סגן הרמטכ"ל בערב יום השואה: "מפחיד לזהות בקרבנו תהליכים שהתרחשו בגרמניה בעבר"

סגן ראש המטה הכללי, אלוף יאיר גולן, נשא הערב (חמישי) דברים בטקס סיום קורס קצינים, בבה"ד 1 שבמצפה רמון. גולן, שנאומו הקודם בערב יום הזיכרון לשואה עורר סערה פוליטית, הפציר בקצינים הטריים: "היו אמיצי לב לנוכח אש אויב, לנוכח דעה שונה, לנוכח עמדת הרוב".

לדברי גולן, "על ארבעה דברים הקצין עומד ואלו הם – על אומץ הלב, על היושר וההגינות, על האחריות והיוזמה ועל האדם. עבור איש הצבא, אומץ הלב אינו עניין של בחירה, אלא עניין של חובה עליונה. צרו סביבכם אווירה של הוגנות, שבה שולטים כללים ברורים ונורמות אחידות. יושר והגינות הם הבסיס לאמון חיילים במפקדיהם. נוכח משימותיכם, היו סקרנים וחדורי רצון לעשייה. גלו יוזמה. עשו מעל ומעבר. הרחיבו את תחום אחריותכם".

גולן הדגיש בנאומו כי על הקצינים הטריים לטפל היטב בפקודיהם לעתיד. "חייליכם הם אתם, על חולשות האנוש ועל תעצומות הנפש. מעשה הלחימה אינו מעשה של יחידים אלא של יחידות", אמר. הוא הוסיף כי תפקיד הקצינים הוא לגבש את יחידתם, לעורר אמון ולהיות קשובים ויחד עם זאת להיות תובעניים בפני פקודיהם, כדי להביאם למיצוי יכולותיהם.

לקריאה נוספת:
השר גבאי גיבה את סגן הרמטכ"ל: "בישראל יש גזענות שמזכירה את גרמניה"
יעלון: "נתנו פרשנות מעוותת לדבריו לדברי סגן הרמטכ"ל"
נתניהו דרש מיעלון שסגן הרמטכ"ל יפרסם הבהרה בנוגע לנאומו

סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן בטקס האזכרה בבית העלמין קריית שאול. 11 במאי 2016. ניב אהרונסון
"צרו סביבכם אווירה של הוגנות". סגן הרמטכ"ל גולן/ניב אהרונסון

המחזור הנוכחי של מסיימי קורס קציני היבשה הוא המחזור ה-45. בטקס השתתפו לבד מגולן גם מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, ומפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה יניב אלאלוף. גולן עצמו חשף את דרגותיהם של מצטייני הקורס. כ-365 צוערי הקורס קיבלו במהלך הטקס דרגות סגן-משנה, מתוכם 23 צוערות. הערים המובילות במספר הקצינים במחזור זה הן ירושלים, חיפה ונתניה. מבין המסיימים, 45% מתגוררים בעיר, 35% ביישוב קהילתי, 13% במושב או כפר ו-7% בקיבוץ.

בנאומו בטקס יום השואה בחודש שעבר, טען אלוף גולן כי הוא חושש מעדויות ל"תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה", במציאות היומיומית. לאחר שפוליטיקאים רבים מן הימין גינו את דבריו וטענו כי מדובר בהשוואה מופרכת של המתרחש כיום בישראל לשואה, פרסם גולן הבהרה כי "לא הייתה כוונה ליצור הקבלה כזאת".

טקס סיום קורס קצינים אחוד מחזור 45. דובר צה"ל
המחזור ה-45 של בה"ד 1 בטקס סיום קורס קצינים. מצפה רמון, היום/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully