וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יעלון מגבה את סגן הרמטכ"ל: "נתנו פרשנות מעוותת לדבריו"

שרת המשפטים מתחה ביקורת על דבריו של אלוף גולן, שקישר בין המציאות בהווה לגרמניה לפני 70 שנה. "הוא מבולבל, דבריו מעידים על זילות השואה". שר הביטחון עמד מאחוריו: "יש לי בו אמון מלא". הבוקר הבהיר גולן: "לא התכוונתי להשוות"

עריכה: ניר חן

שרת המשפטים איילת שקד ביקרה הבוקר (חמישי) את דבריו מעוררי המחלוקת של סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, בטקס הזיכרון ליום השואה אמש. "אני חושבת שסגן הרמטכ"ל מבולבל. דבריו מעידים על חוסר הבנה ועל זילות השואה", אמרה שקד והוסיפה כי ביום כזה יש לדבר רק על השואה ולא על דברים אחרים. "אני נמצאת בקרקוב ושומעת את הסיפורים שלהם. כל זמן שאנחנו כאן, אני מעדיפה להתרכז בסיפורים שלהם".

מוקדם יותר הבוקר הגיב גם שר האוצר, משה כחלון, לדברים שאמר אמש גולן. "המילים של סגן הרמטכ"ל לא מתאימות ולא נוסחו בקפידה. הייתי שם את האמירה הזו מאחורינו", אמר כחלון בריאיון לגלי צה"ל.

עם זאת, שר הביטחון משה יעלון גיבה את אלוף גולן. "יש לי אמון מלא בסגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, לוחם ומפקד מוערך, ערכי ועתיר זכויות", אמר. "ההתנפלות עליו וההתלהמות כלפיו נוכח פרשנות מעוותת, במכוון, שניתנה לדברים שאמר - הן ניסיון נוסף במסע המדאיג והמטריד לפגוע פוליטית בצה"ל ובקציניו. אבוי לנו אם ניתן לזה לקרות. תפקידו של כל מפקד בצה"ל, בוודאי מפקד בכיר, אינו מסתכם רק בהובלת חיילים וחיילות לקרב, אלא גם מחייב אותו להתוות להם דרך וערכים בעזרת מצפן ומצפון".

בטקס שהתקיים במכון משואה בקיבוץ תל יצחק אמש אמר גולן: "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום". אחרי שדבריו עוררו סערה ביקש הבוקר אלוף גולן להבהיר כי לא התכוון להשוות בין צה"ל ומדינת ישראל לתהליכים שהתרחשו בגרמניה. "ההשוואה אבסורדית ומשוללת כל יסוד, ולא הייתה שום כוונה ליצור הקבלה כזאת או למתוח ביקורת על הדרג המדיני. צה"ל הוא צבא מוסרי השומר על טוהר הנשק ועל כבוד האדם".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בזהות בדויה: היהודיה שחיה בצד הארי של החומה וסייעה למחתרת
בפעם השנייה ביממה: חיל האוויר תקף תשתיות טרור ברצועת עזה
"אסיר בביתי": ניצול השואה הנכה שכלוא בדירתו בקומה השלישית

סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן בעצרת ערב יום השואה במכון משואה, קיבוץ תל יצחק. מאי 2016. אסף שילה/ ישראל סאן, מערכת וואלה! NEWS
"צה"ל הוא צבא מוסרי". אלוף גולן/מערכת וואלה! NEWS, אסף שילה/ ישראל סאן

אמש גררו דבריו של גולן תגובות נזעמות. שר החינוך נפתלי בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "רגע לפני שמכחישי השואה יהפכו מילים שגויות אלה לדגל. רגע לפני שחיילינו יושוו לנאצים חלילה בהכשר מגבוה. סגן הרמטכ"ל שגה, ועליו לתקן מיד".

מנגד, יש שיצאו להגנתו של גולן. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב לדבריו של גולן בטוויטר: "סגן הרמטכ"ל הוא מפקד אמיץ. המופרעים שיתחילו לצרוח עכשיו נגדו צריכים לדעת: כך נשמעים מוסר ואחריות. אנחנו לא ניבהל מזעקות וניבולי פה ונמשיך לגבות את צה"ל ומפקדיו, תמיד".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, טענה כי דבריו של סגן הרמטכ"ל משקפים את עומק המשבר בין הדרג הפיקודי בצבא לבין הדרג הפוליטי, "שחותר תחת ערכי צה"ל, מעודד התלהמות ומפקיר אותם מול גורמים ממרידים. התנהלות הדרג הפוליטי מסכנת את ישראל פעמיים; פעם אחת את קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית ופעם שנייה את יכולתה להגן על עצמה", אמרה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנאומו אמש הוסיף גולן: "הרי אין קל ופשוט יותר מלשנוא את הזר, אין קל ופשוט יותר מלעורר חרדות, מלהלך אימים ואין יותר קל מהתקרנפות, התבהמות והתחסדות. ביום זה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבתנו ניצנים של חוסר סובלנות, של אלימות ושל הרס עצמי בדרך ההידרדרות המוסרית".

אלוף גולן אף התייחס לפרשת החייל היורה בחברון אלאור אזריה, וציין את סוגיית טוהר הנשק בצה"ל, שעלתה לשיח הציבורי. "חריגות בשימוש בנשק ופגיעה בטוהר הנשק היו מאז היווסדו של צה"ל. גאוותו הייתה לתחקר אירועים קשים ללא משוא פנים וליטול אחריות מלאה על הטוב אך גם על הרע והפסול. לא הצטדקנו, לא כיסינו, לא טייחנו ולא תירצנו", אמר. "דרכנו הייתה ותהיה דרך האמת והנשיאה באחריות גם אם האמת קשה. לא כל דבר שאנו עושים צודק. אנו בוטחים ברמתו המוסרית של צה"ל, אך לא מתעלמים מחריגות".

(עדכון ראשון: 7:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully