וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו גינה את סגן הרמטכ"ל: "דבריו מקוממים, זו זילות השואה"

8.5.2016 / 12:22

ראש הממשלה התייחס להתבטאותו של אלוף יאיר גולן ביום השואה, שלפיה ניתן לזהות בחברה הישראלית אלמנטים דומים לגרמניה בשנות ה-30. "הדברים מופרכים ולא היו צריכים להיאמר, הם אינם מקובלים עליי", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לדבריו של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן ביום הזיכרון לשואר ולגבורה, שלפיהם ניתן לזהות בחברה הישראלית אלמנטים דומים לגרמניה בשנות ה-30. "הדברים גורמים עוול למדינת ישראל ולזילות השואה", אמר נתניהו. "ההשוואה שעלתה מדבריו של סגן הרמטכ"ל מקוממת, הדברים מופרכים. הם לא היו צריכים להיאמר".

"ההשוואה שעלתה מדבריו של סגן הרמטכ"ל לתהליכים שאפיינו את גרמניה הנאצית לפני 70 שנה היא מקוממת. הדברים מופרכים מיסודם", אמר ראש הממשלה. לדבריו, "הם לא היו צריכים להיאמר בשום עת ובוודאי לא בעת שנאמרו. סגן הרמטכ"ל הוא קצין רב זכויות אבל דבריו בעניין זה היו שגויים לחלוטין ואינם מקובלים עליי".

עוד בוואלה! NEWS:
מנהל אברבנאל לשעבר חשוד שקיים יחסי מין עם מטופלת
ליברמן מכחיש שהדליף את דוח "צוק איתן": "מוכן לעבור פוליגרף"
השריפה הקטלנית שהציתה את הלהבות בין פתח לחמאס ברצועה

סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן בעצרת ערב יום השואה במכון משואה, קיבוץ תל יצחק. מאי 2016. אסף שילה/ ישראל סאן, מערכת וואלה! NEWS
"הוא קצין רב זכויות, אך דבריו אינם מקובלים עליי". גולן/מערכת וואלה! NEWS, אסף שילה/ ישראל סאן

הודעת ההבהרה שפרסם סגן הרמטכ"ל לדברים שאמר יצאה לאחר שיחה שקיימו בנושא זה נתניהו ויעלון. נתניהו יזם את השיחה משום שזעם על הדברים, זאת בניגוד לשר הביטחון שדווקא גיבה את דבריו של גולן. גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו אז כי "עם כל ההערכה לסגן הרמטכ"ל, נתניהו חושב שהוא שגה בדבריו וטוב שתיקן אותם".

בהודעה מסר דובר צה"ל מטעם גולן כי הוא לא התכוון להשוות בין צה"ל ומדינת ישראל לתהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 70 שנה. עוד נמסר כי "ההשוואה אבסורדית ומשוללת כל יסוד, ולא הייתה שום כוונה ליצור הקבלה כזאת או למתוח ביקורת על הדרג המדיני. צה"ל הוא צבא מוסרי השומר על טוהר הנשק ועל כבוד האדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה. 20 במרץ 2016. מארק ישראל סלם, פול צלמים
הודעת ההבהרה של גולן פורסמה בעקבות דרישתו. נתניהו/פול צלמים, מארק ישראל סלם

דבריו של סגן הרמטכ"ל עוררו תגובות נזעמות ומחלוקת בצמרת הפוליטית והביטחונית. בנאום שנשא במהלך טקס זיכרון במכון משואה, אמר גולן כי "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום". עוד הוסיף כי "הרי אין קל ופשוט יותר מלשנוא את הזר, אין קל ופשוט יותר מלעורר חרדות, מלהלך אימים ואין יותר קל מהתקרנפות התבהמות והתחסדות. ביום זה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבתנו ניצנים של חוסר סובלנות, של אלימות ושל הרס עצמי בדרך ההידרדרות המוסרית".

לעומת נתניהו, יעלון גיבה את אלוף גולן ואמר כי יש לו "אמון מלא בסגן הרמטכ"ל, לוחם ומפקד מוערך, ערכי ועתיר זכויות". לדבריו, "ההתנפלות עליו וההתלהמות כלפיו נוכח פרשנות מעוותת, במכוון, שניתנה לדברים שאמר - הן ניסיון נוסף במסע המדאיג והמטריד לפגוע פוליטית בצה"ל ובקציניו. אבוי לנו אם ניתן לזה לקרות. תפקידו של כל מפקד בצה"ל, בוודאי מפקד בכיר, אינו מסתכם רק בהובלת חיילים וחיילות לקרב, אלא גם מחייב אותו להתוות להם דרך וערכים בעזרת מצפן ומצפון".

(עדכון ראשון: 11:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully