וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מכחיש שהדליף את דוח "צוק איתן": "מוכן לעבור פוליגרף"

8.5.2016 / 10:01

יו"ר ישראל ביתנו, ומי שהיה שר החוץ בזמן המבצע, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הוא מופתע שנתניהו לא הורה לפתוח בחקירה למציאת מקור ההדלפה מתוך דוח מבקר המדינה. "מסתפק בהשמצות ומנסה להסיח את הדעת מהכישלון שלו"

עריכה: ניר חן

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, דחה הבוקר (ראשון) את הרמיזות על כך שהוא זה שהדליף לתקשורת חלקים מתוך דוח מבקר המדינה בנושא מבצע "צוק איתן", שמהם עלתה ביקורת קשה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, על שר הביטחון משה יעלון ועל הרמטכ"ל דאז, בני גנץ. "אני המדליף? זה דבר חמור ביותר. מדובר במעשה פלילי, בלתי-אחראי ובלתי-סביר", אמר ליברמן בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. הוא הוסיף כי על נתניהו לדרוש חקירה מידית למציאת מקור ההדלפה. "אני מוכן להגיע ראשון לחקירה, כולל בדיקת פוליגרף", אמר.

"אני מתפלא שראש ממשלה מסתפק בהשמצות ומנסה להסיח את הדעת מהכישלון שלו", אמר ליברמן, שהיה שר החוץ בעת המבצע. "זה מקרה קלאסי של 'על ראש הגנב בוער הכובע'. אנחנו יודעים מי הדליף ב'צוק איתן' מצגת סודית ומי מנע מהיועץ המשפטי לפתוח חקירת בנידון. אני מופתע שראש הממשלה לא תובע מהיועץ המשפטי לפתוח בחקירה". ליברמן התייחס גם לתגובות מצד מקורביו של נתניהו בניסיון להדוף את הביקורת העולה מן הדוח, שתקפו את מבקר המדינה יוסף שפירא, הגדירו אותו "לא רציני" והאשימו אותו במניעים פוליטיים. "מבקר המדינה איש לא רציני? לא במקרה מישהו דאג למנוע חקירה תוך כדי מבצע 'צוק איתן'".

עוד על דוח המבקר:
בעיתוי הגרוע ביותר: דוח המבקר על "צוק איתן" מאיים לטלטל את הממשלה
מקורבים לנתניהו: "חברי קבינט חסרי אחריות עוותו את דוח המבקר"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. 16 באפריל 2016. עיריית באר שבע,
"לא במקרה מישהו דאג למנוע חקירה תוך כדי מבצע 'צוק איתן'". ליברמן/עיריית באר שבע

בנוגע לביקורת על התנהלות הבכירים שעלתה מן הדוח, סירב ליברמן להתייחס למה שהיה בדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני, שהיה חבר בו בתקופת המבצע, וכן לתוכן הדוח. עם זאת, הוא אמר: "בשבוע החולף היו עשרות פצמ"רים והתרעות צבע אדום. לא צריך שום דוח מבקר מדינה על מנת להבין שמדובר בכישלון מכפיר של ראש הממשלה". הוא עוד הוסיף כי במהלך המבצע היו התרעות והערכות מדויקות, ובצמרת הביטחונית בחרו להתעלם מהן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ בביקור בבור של חיל האוויר עם נתוני התקיפות המציגים להם עד כה. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
תדריך בבור במהלך "צוק איתן"/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בסוף השבוע נחשפו ב"הארץ" ובערוץ 2 חלקים מדוח המבקר על מבצע "צוק איתן". לפי הדיווחים, הדוח נחשב לחמור יותר מדוח וינוגרד על כשלי מלחמת לבנון השנייה ב-2006. הביקורת החמורה ביותר נמתחת על הרמטכ"ל גנץ, אך גם נתניהו ויעלון מוזכרים בו לרעה. בין היתר, נמסר כי הקבינט הוטעה באופן שהביא להארכת המבצע וכי לא היה כל קשר בין הערכות הרמטכ"ל שנאמרו בביטחון רב לבין מה שקרה בשטח. עוד צוינו בדוח חילופי האשמות חמורים בין שרי הקבינט.

בין התגובות מצד מקורביו של נתניהו לדוח התייחסו גם ל"חברי קבינט לשעבר", החברים כיום באופוזיציה, האחראים כביכול להדלפת הממצאים החמורים בדוח. הרמיזה כוונה בעיקר כלפי ליברמן, שבמהלך המבצע התקוטט ללא הרף עם נתניהו ועם יעלון, תוך השמעת קריאות פומביות לכבוש את רצועת עזה ולהפיל את שלטון חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully