וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן הרמטכ"ל: "מפחיד לזהות תהליכים מגרמניה בקרבנו"

אלוף יאיר גולן עורר סערה כשבנאומו בטקס יום השואה, טען כי הוא חושש מעדויות ל"תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה" במציאות היומיומית. גולן: "לא הייתה כוונה ליצור הקבלה כזאת"

צילום: באדיבות חדשות 10

"אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום" – כך אמר אמש (רביעי) סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן במהלך טקס יום השואה במכון משואה בקיבוץ תל יצחק. דבריו עוררו מחלוקת רבה ותגובות נזעמות.

"הרי אין קל ופשוט יותר מלשנוא את הזר, אין קל ופשוט יותר מלעורר חרדות, מלהלך אימים ואין יותר קל מהתקרנפות התבהמות והתחסדות", אמר. "ביום זה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבתנו ניצנים של חוסר סובלנות, של אלימות ושל הרס עצמי בדרך ההידרדרות המוסרית".

הבוקר ביקש גולן להבהיר כי לא התכוון להשוות בין צה"ל ומדינת ישראל לתהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 70 שנים. עוד אמר כי "ההשוואה אבסורדית ומשוללת כל יסוד, ולא הייתה שום כוונה ליצור הקבלה כזאת או למתוח ביקורת על הדרג המדיני. צה"ל הוא צבא מוסרי השומר על טוהר הנשק ועל כבוד האדם".

יום השואה תשע"ו | פרויקט מיוחד
בזהות בדויה: היהודיה שחיה בצד הארי של החומה וסייעה למחתרת
ילדה של אף אחד: זהבה כבר לא מרגישה אשמה ששרדה שואה
האישה שכל משפחתה נטבחה מול עיניה לא מפסיקה לחייך

סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן בעצרת ערב יום השואה במכון משואה, קיבוץ תל יצחק. מאי 2016. אסף שילה/ ישראל סאן, מערכת וואלה! NEWS
"אנו בוטחים ברמה המוסרית של צה"ל, אך לא מתעלמים מחריגות". אלוף גולן/מערכת וואלה! NEWS, אסף שילה/ ישראל סאן

אלוף גולן אף התייחס לפרשת החייל היורה בחברון אלאור אזריה, וציין את סוגיית טוהר הנשק בצה"ל, שעלתה לשיח הציבורי. "חריגות בשימוש בנשק ופגיעה בטוהר הנשק היו מאז היווסדו של צה"ל. גאוותו הייתה לתחקר אירועים קשים ללא משוא פנים וליטול אחריות מלאה על הטוב אך גם על הרע והפסול. לא הצטדקנו, לא כיסינו, לא טייחנו ולא תירצנו", אמר. "דרכנו הייתה ותהיה דרך האמת והנשיאה באחריות גם אם האמת קשה. לא כל דבר שאנו עושים צודק. אנו בוטחים ברמתו המוסרית של צה"ל, אך לא מתעלמים מחריגות".

שר החינוך נפתלי בנט מתח הלילה ביקורת על דבריו של גולן. "רגע לפני שמכחישי השואה יהפכו מילים שגויות אלה לדגל. רגע לפני שחיילינו יושוו לנאצים חלילה בהכשר מגבוה. סגן הרמטכ"ל שגה, ועליו לתקן מיד", צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו.

חבר נוסף במפלגת הבית היהודי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התייחס לדברים וטען כי אלוף גולן השווה בין התהליכים שיזמה גרמניה הנאצית לשלטון בישראל. "מה שמפחיד אותי זה השוואות מופרכות ומעוותות שפוגעות בזכר השואה, בפרט כשהן באות מצד אנשים חשובים כדוגמת סגן הרמטכ"ל", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת יום הזכרון לשואה ולגבורה, יד ושם ירושלים. מאי 2016. נועם מושקוביץ
נתניהו בטקס הממלכתי ביד ושם/נועם מושקוביץ

גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב לדבריו של גולן וכתב כי "סגן הרמטכ"ל הוא מפקד אמיץ". "המופרעים שיתחילו לצרוח עכשיו נגדו צריכים לדעת: כך נשמעים מוסר ואחריות. אנחנו לא ניבהל מזעקות וניבולי פה ונמשיך לגבות את צה"ל ומפקדיו, תמיד", כתב הרצוג בחשבון הטוויטר שלו.

מוקדם יותר אתמול נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו דברים בטקס הממלכתי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם. "לפני 71 שנים מוגר השלטון הנאצי בגרמניה, אך האנטישמיות ושקריה לא מתו עם היטלר בבונקר", אמר. הוא הדגיש כי האנטישמיות מתבטאת בימינו בשנאת מדינת ישראל. "כיום, מיליוני בני אדם בעולם המוסלמי קוראים ושומעים כזבים איומים על העם היהודי. השקרים הללו מתפשטים ברשתות החברתיות, באמצעי הפצה שהיטלר וגבלס לא היו מעלים בדמיונם".

ראש הממשלה ציין כי אמונות אלה אינן חלקו של האסלאם הקיצוני לבדו. "הסתה זו מקורה באסלאם הקיצוני ובעולם הערבי, אך בשנים האחרונות מצטרפת אליה הסתה לא פחות ארסית מהעולם המערבי. חברי פרלמנט בריטים, בכירים בשבדיה, מעצבי דעת קהל בצרפת. האנטישמיות בימינו מזווגת חיבורים מוזרים. אנשי אליטות שמייצגים את הקדמה האנושית חוברים לקנאים ברבריים".

(עדכון ראשון: 23:52)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully