וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר גבאי גיבה את סגן הרמטכ"ל: "בישראל יש גזענות שמזכירה את גרמניה"

7.5.2016 / 16:47

השר להגנת הסביבה אמר כי יאיר גולן דייק בדבריו: "ההתלהמות סביבו אינה במקום". הוא הביע תמיכה במדיניות הממשלה סביב ההסלמה בעזה אך הדגיש כי "יש לשפר את איכות החיים ברצועה"

צילום: באדיבות חדשות 10

השר להגנת הסביבה אבי גבאי התייחס היום (שבת) לסערה סביב נאומו של סגן הרטמכ"ל, אלוף יאיר גולן, שטען בדבריו בטקס יום השואה כי בישראל מתרחשים תהליכים דומים לאלו שאירעו בגרמניה של שנות ה-30. לדבריו, הקצין הבכיר דייק בדבריו.

"לאלוף גולן יש מספיק זכויות ונקודת מבט כדי שנקשיב לדברים ולא נתנפל עליו", אמר במסגרת אירוע שבתרבות בפתח תקווה. "ההתלהמות סביב גולן אינה במקום. צריך לעודד בכירים לומר את האמת שלהם, ולא להיפך".

לדבריו, "אני לא מאמין שהוא התכוון למלחמת העולם השנייה ולשואה; אין שום דבר שדומה בין מה שקורה כאן לשואה, אבל בהחלט יש כאן התלהמות וניצנים של גזענות שדומה לעתים להתלהמות בגרמניה של שנות ה-20 וה-30".

לקריאה נוספת:
השר יעלון מגבה את סגן הרמטכ"ל: "נתנו פרשנות מעוותת לדבריו"
אראל סג"ל תקף את יאיר גולן והתחרט: "סגן הרמטכ"ל של הוורמאכט"
נתניהו דרש מיעלון שסגן הרמטכ"ל יפרסם הבהרה בנוגע לנאומו

השר לאיכות הסביבה, אבי גבאי, בוועדת הכלכלה בנושא אישור מתווה הגז, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"למזלו של עם ישראל, הוא קיבל שר אוצר ממלכתי שיודע לבצע". גבאי/נועם מושקוביץ

גבאי התייחס למצבה של מפלגתו "כולנו" בסקרים בהשוואה לזה של יש עתיד, ובפרט לאלו העומדים בראשה. "נראה שבשמיים לא מחלקים לאותם אנשים גם יכולת ביצוע וגם יכולת לדבר יפה. למזלו של עם ישראל, הוא קיבל שר אוצר ממלכתי שיודע לבצע", עקץ את ח"כ יאיר לפיד.

בהתייחסו לנושא התקציב הדו-שנתי, אמר גבאי כי "בהסכמים קואליציוניים מקבלים ונותנים, לא מקבלים רק את הקינוח". הוא הוסיף: "היכולת לקבל את משרד האוצר וארגז הכלים לבעיית הדיור, פלוס היכולת שקיבלנו לממש את ועדת אללוף, בהחלט שווים את זה".

השר אף הצדיק את פעילות הממשלה לנוכח גל ההסלמה הנוכחי בגבול רצועת עזה, ואמר כי מדיניותה שלא לאפשר את קיומן של מנהרות התקפיות החודרות לשטח ישראל נכונה. "אף מדינה לא היתה מאפשרת מצב כזה. לצד זה, חובתנו לשחרר את הלחצים הכלכליים בעזה ולשפר דרמטית את איכות החיים שם", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully