וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני בכיר: אם השקט בעזה יימשך - נעניק הקלות לרצועה

13.8.2018 / 19:58

לפי אותו גורם, ביומיים האחרונים לא נרשמו הצתות בעזרת עפיפוני תבערה ולא נוצרו חיכוכים באזור גדר הגבול. שר הביטחון ליברמן ייכנס דיון הערכת מצב שבו יחליט אם לפתוח בשנית את מעבר כרם שלום. במערכת הביטחון רוצים לבחון אם השקט שנשמר הוא איתות מצד חמאס

צילום: משרד הביטחון, עריכה: תומר לוי

גורם ביטחוני בכיר מסר הערב (שני) כי מאז אתמול בבוקר במשך יומיים ברציפות, נשמר שקט מלא בגבול רצועת עזה. הגורם ציין כי לא נצפו עפיפונים ובלוני תבערה שנשלחו לעבר ישראל , ומבלי שהתקיימו חיכוכים על הגדר. היום היתה שריפה אחת בעוטף עזה, שלא נגרמה כתוצאה במלון תבערה.

מחר בשעה 12:00 ייכנס שר הביטחון אביגדור ליברמן, דיון הערכת מצב עם ראשי צה"ל ומערכת הביטחון, ואם עד לדיון ישמר השקט, ליברמן ישקול לפתוח את מעבר כרם שלום במלואו ולהגדיל מחדש את מרחב הדיג ברצועה. במערכת הביטחון רוצים לבחון אם השקט שנשמר מאז אתמול הוא איתות מהצד השני, ואם אכן מדובר במגמה שתימשך, ישראל תשקול הקלות נוספות בימים הקרובים.

בניין הקהילה המצרית ברצועת עזה לאחר שהופצץ 9 ביולי 2018. רויטרס, רויטרס
תקיפת הבניין ששימש את חמאס, בשבעו שעבר/רויטרס, רויטרס

לפי אותו גורם, יש לזכור את תוצאות תקיפת צה"ל ביום חמישי בשבוע שעבר ואת הפלת בניין ששימש את חמאס, וכן את אירועי הגדר בשישי שבהם נהרגו שלושה פלסטינים וכ-150 נפצעו. הגורם הבכיר ציין כי המטרה היא להראות לרחוב בעזה שיש להם מה להרוויח מהשקט ומה להפסיד מטרור העפיפונים והגדר.

בתוך כך, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אתמול כדי לדון במצב ברצועת עזה, ברקע המגעים האזוריים להביא להפסקת אש בין ישראל וחמאס והמשך המתיחות הביטחונית בדרום. במהלך הדיון מקבלים השרים סקירה ביטחונית על התפתחויות סוף השבוע ודנים במתווה הפסקת האש וההסדרה שאותו מקדמים מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב.

למרות הדיווחים ביום חמישי בלילה על הפסקת אש שנכנסה לתוקף והשקט היחסי בסוף השבוע, גורמים בלשכת ראש הממשלה מתעקשים כי ישראל לא הסכימה להפסקת אש ולא התחייבה בפני המתווכים על הפסקת האש וכי צה"ל הונחה להמשיך לפעול בעוצמה מול החמאס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דיון הערכת המצב, בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון בקריה בתל אביב, 09 באוגוסט 2018. תקשורת שר הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו וראשי מערכת הביטחון בהתייעצות בעקבות סבב הלחימה בעזה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שר הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully