וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר מצרי ביקר בישראל; "הסכם הרגיעה צפוי להיחתם כבר מחר"

עיתון "אל-חיאת" הבריטי דיווח כי ראש המודיעין במצרים עבאס כמאל ביקר בישראל כדי לקדם את ההסדרה ברצועת עזה. היום, על פי הדיווח, הוא צפוי להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. גורם פלסטיני: ההסכם עשוי להיחתם מחר

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

ראש המודיעין הכללי במצרים עבאס כמאל ביקר אמש (רביעי) בתל אביב על מנת לקדם את מאמצי ההסדרה מול חמאס ברצועת עזה - כך סיפרו גורמים פלסטיניים לעיתון "אל חיאת" הבריטי. על פי הדיווח, כאמל נסע לישראל כדי לדון בפרטי ההסדרה שכוללים את הסכמתה של ישראל להפסקת אש, יישום פרויקטים הומניטריים ברצועה ובהמשך קיום משא ומתן עקיף עם חמאס על חילופי אסירים.

עוד דווח כי היום הוא צפוי לבקר ברמאללה ולפגוש את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שעמו הוא ידון גם בפיוס הפלסטיני. גורם פלסטיני מסר לעיתון כי ההסכם עשוי להיחתם כבר מחר בקהיר.

ראש המודיעין הכללי במצרים עבאס כמאל. AP
ראש המודיעין הכללי במצרים, עבאס כמאל/AP

בלשכת ראש הממשלה המשיכו בימים האחרונים להכחיש דיווחים על הפסקת אש שהושגה מול חמאס, אך לדברי גורם ישראלי בכיר חלה התקדמות ממשית במגעים האינטנסיביים בחסות מצרים והאו"ם להסכמה על "הסדרה מצומצמת".

הגורם אמר לוואלה! NEWS כי מתווה ההסדרה הראשוני כולל הפסקת אש מוחלטת מצד חמאס בתמורה לפתיחת מעבר כרם שלום והרחבת מרחב הדיג. לדבריו, במסגרת המתווה נבחנת גם מעורבות קטארית - שבמסגרתה המדינה תעביר כסף לתשלום משכורות לפקידי הממשלה בעזה, במקום שימומן מכספי הרשות הפלסטינית שמסרבים להעביר את התקציב בחודשים האחרונים.

עוד באותו נושא

בדרך להסדרה? מעבר כרם שלום נפתח הבוקר, אזור הדיג הורחב

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות אבו מאזן משתחרר מבית החולים ברמאללה, 28 במאי 2018. רויטרס
אבו מאזן/רויטרס

אתמול נפתח מחדש מעבר כרם שלום, בהתאם להחלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן שהגיעה בעקבות השקט היחסי ששרר בגבול רצועת עזה בימים האחרונים. כמו כן, מרחב הדיג ברצועה הורחב לתשעה מיילים מקו החוף. הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול בפעם הרביעית בתוך שבועיים כדי לדון במאמצים להסדרת רגיעה בגבול.

ליברמן פנה אתמול לתושבי הרצועה באמצעות עמוד הפייסבוק של מתאם פעולות הממשלה בשטחים והצהיר כי הוא מפריד בין התושבים להנהגתה. "בשבוע שעבר הנחית צה"ל מכה קשה על יעדי חמאס ברצועת עזה", אמר. "לצערי, רק אחרי שמחקנו את בניין מטה ביטחון הפנים של חמאס ורק אחרי יום שישי אלים על הגדר, שבו נהרגו שלושה ונפצעו עשרות אנשים, השתרר שקט בגבול עזה. ארבעת הימים האחרונים היו השקטים ביותר מאז 30 במרץ השנה".

"אני מבדיל בין הנהגת חמאס לבין תושבי עזה מן השורה", הוסיף שר הביטחון. "לכן החלטתי לפתוח את מעבר כרם שלום ולהרחיב בחזרה אזור הדיג, כמסר ברור לתושבי הרצועה: שקט משתלם ואלימות לא משתלמת. לתושבי עזה יש מה להרוויח כשאזרחי ישראל נהנים משקט וביטחון, ומה להפסיד כאשר השקט מופר. תושבי עזה צריכים להבין שמדינת ישראל היא לא הבעיה אלא הפתרון. הבעיה היא הנהגת חמאס שמשתמשת באזרחים כתחמושת חיה וכמגן אנושי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully