וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להסדרה? מעבר כרם שלום נפתח הבוקר, אזור הדיג הורחב

שורת ההקלות התבצעה בהתאם להחלטת שר הביטחון שהצהיר כי אם השקט יישמר המעבר ייפתח, כדי לאותת להנהגה ברצועה שרגיעה היא אינטרס של תושביה. גורם ישראלי בכיר: חלה התקדמות ממשית במגעים האינטנסיביים בחסות מצרים והאו"ם להסכמה על "הסדרה מצומצמת"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן ויאיר דניאל

מעבר כרם שלום שבגבול רצועת עזה נפתח הבוקר (רביעי) מחדש, זאת בהתאם להחלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן מאתמול בעקבות השקט היחסי ששרר בגבול רצועת עזה בימים האחרונים. כמו כן, מרחב הדיג ברצועה הורחב לתשעה מיילים מקו החוף. בהמשך היום צפוי הקבינט המדיני-ביטחוני להתכנס בפעם הרביעית בתוך שבועיים כדי לדון במאמצים להסדרת רגיעה בגבול רצועת עזה.

ליברמן פנה הבוקר לתושבי הרצועה באמצעות עמוד הפייסבוק של מתאם פעולות הממשלה בשטחים והצהיר כי הוא מפריד בין התושבים להנהגתה. "בשבוע שעבר הנחית צה"ל מכה קשה על יעדי חמאס ברצועת עזה", אמר. "לצערי, רק אחרי שמחקנו את בניין מטה ביטחון הפנים של חמאס ורק אחרי יום שישי אלים על הגדר, שבו נהרגו שלושה ונפצעו עשרות אנשים, השתרר שקט בגבול עזה. ארבעת הימים האחרונים היו השקטים ביותר מאז 30 במרץ השנה".

"אני מבדיל בין הנהגת חמאס לבין תושבי עזה מן השורה", הוסיף שר הביטחון. "לכן החלטתי לפתוח את מעבר כרם שלום ולהרחיב בחזרה אזור הדיג, כמסר ברור לתושבי הרצועה: שקט משתלם ואלימות לא משתלמת. לתושבי עזה יש מה להרוויח כשאזרחי ישראל נהנים משקט וביטחון, ומה להפסיד כאשר השקט מופר. תושבי עזה צריכים להבין שמדינת ישראל היא לא הבעיה אלא הפתרון. הבעיה היא הנהגת חמאס שמשתמשת באזרחים כתחמושת חיה וכמגן אנושי".

לקריאה נוספת:
ליברמן: אם השקט בעזה יישמר - מעבר כרם שלום ייפתח מחר
בנט בהתקפה חריפה נגד ההסדרה עם חמאס: "אסור לתת פרס למחבלים"
גורם ביטחוני בכיר: אם השקט בעזה יימשך - נעניק הקלות לרצועה

מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
סחורות במעבר כרם שלום, הבוקר/שי מכלוף

"אני רוצה להזכיר לכם שלפני תהליך אוסלו, כ-90 אלף עזתים עבדו במדינת ישראל וכ-80 מפעלים פעלו באזורי התעשייה ארז וקרני", כתב ליברמן. "אנו מקווים בשבילכם, תושבי עזה, שכל תקציבי חמאס והקהילה הבינלאומית יופנו לרווחתכם ולפיתוח הרצועה, במקום לטרור. לעזה יש פוטנציאל להפוך לסינגפור של המזרח התיכון. זה יהיה טוב לתושבי עזה, זה יהיה טוב לישראל ולאזור כולו.

ליברמן אף התייחס למגעים להסדרה מול ישראל: "לגבי הצעות למיניהן להסדרה ארוכת טווח, כולן חייבות לכלול קודם כל הסדרה בנושא השבויים והנעדרים. אבל מה שיקבע בסופו של דבר זה לא ההצעות אלא המציאות בשטח, ושלאף אחד לא יהיו שום ספקות: אנחנו נעשה הכל כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל ואם חמאס יפנה שוב לאלימות, נגיב מיד ובצורה קשה בהרבה מכל הפעמים הקודמות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
כרם שלום, הבוקר/שי מכלוף

בלשכת ראש הממשלה המשיכו בימים האחרונים להכחיש דיווחים על הפסקת אש שהושגה מול חמאס, אך לדברי גורם ישראלי בכיר חלה התקדמות ממשית במגעים האינטנסיביים בחסות מצרים והאו"ם להסכמה על "הסדרה מצומצמת".

הגורם אמר לוואלה! NEWS כי מתווה ההסדרה הראשוני כולל הפסקת אש מוחלטת מצד חמאס בתמורה לפתיחת מעבר כרם שלום והרחבת מרחב הדיג. לדבריו, במסגרת המתווה נבחנת גם מעורבות קטארית - שבמסגרתה המדינה תעביר כסף לתשלום משכורות לפקידי הממשלה בעזה, במקום שימומן מכספי הרשות הפלסטינית שמסרבים להעביר את התקציב בחודשים האחרונים.

(עדכון ראשון: 06:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully