וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: בית המשפט דחה את בקשת השחרור של הכומר האמריקני

בקשתו של אנדרו ברונסון לשחרור ממעצר בית נדחתה, זאת בעוד הוא עומד משפט בחשד לעבירות טרור. החזקתו במעצר הובילה למשבר דיפלומטי בין וושינגטון ואנקרה. טראמפ איים: "לא מתכוונים להישאר בחיבוק ידיים". דירוג האשראי של טורקיה ירד ברקע הסנקציות נגדה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בית המשפט בטורקיה דחה את בקשתו של הכומר האמריקני אנדרו ברונסון לשחרור ממעצר בית - כך דווח היום (שישי) בתקשורת הטורקית. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי בתגובה "לא ראינו את המילה האחרונה בנושא" וכי "אנחנו לא הולכים לקבל זה בחיבוק ידיים".

ברונסון עומד למשפט בגין עבירות טרור והחזקתו במעצר הביאה לפרוץ משבר דיפלומטי בין ארצות הברית לבין טורקיה. הלילה תקף טראמפ את אנקרה על סירובה לשחרר את ברונסון וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "טורקיה ניצלה את ארצות הברית במשך שנים רבות. הם מחזיקים כומר נוצרי נפלא, שעליי כעת לבקש ממנו לייצג את המדינה שלו בתור פטריוט ובן ערובה". טראמפ הבהיר: "לא נשלם דבר עבור שחרורו של אדם חף מפשע, אבל אנחנו מתרחקים מטורקיה".

הכומר האמריקני אנדרו ברונסון משוחרר מבית הכלא במערב טורקיה, יולי 2018. רויטרס
ברונסון בבית המשפט באיזמיר, בחודש שעבר/רויטרס

בתגובה אמר שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושולו כי "ארצות הברית לא מצליחה לראות מי חבריה האמיתיים" וכי "אנחנו יכולים לפתור את הבעיה מולה בקלות, אך לא עם הלך הרוח הנוכחי". בדברים שנשא בכנס באנקרה הוסיף שר החוץ הטורקי כי "טורקיה לא עשתה שום דבר רע נגד ארצות הברית. אפילו לא פעם אחת. כשמישהו עומד בפני האשמות, לא משנה מה האזרחות שלו, הוא נדרש לעמוד בהליך משפטי".

השבוע התקיימו מגעים בין היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון ובין שגריר טורקיה בארצות הברית, סרדר קיליק. הייתה זו הפגישה הראשונה בין גורמים רשמיים משני הצדדים מאז הודיע טראמפ על מכסים על ייבוא סחורות מטורקיה. בסוכנות הידיעות בלומברג דווח כי בולטון הזהיר את קיליק כי וושינגטון לא תמשיך לנהל מגעים עם אנקרה כל עוד הכומר לא ישוחרר.

עוד באותו נושא

טראמפ נגד טורקיה: "לא נשלם דבר על שחרור אדם חף מפשע"

לכתבה המלאה
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נואם בפני שגרירים ב-13 באוגוסט 2018. רויטרס
דירוג האשראי של טורקיה ירד בצל צניחת הלירה. ארדואן/רויטרס

טראמפ הודיע ביום שישי שעבר על הטלת מכסים כצעד ענישה על סירובה של טורקיה לשחרר את ברונסון, הנאשם בניסיון ההפיכה הכושל במדינה ב-2016. בחודש שעבר הוא שוחרר למעצר לבית לאחר שנתיים של מאסר. הסנקציות האמריקניות הובילו לצניחה בערך הלירה, שאיבדה יותר מ-40% ערכה מול הדולר השנה.

בתגובה להטלת המכסים, טורקיה הכפילה בעצמה ביום רביעי מכסים על כמה מוצרים אמריקניים, כמו מכוניות, אלכוהול וטבק, בתגובה למה שתיארה אנקרה "מתקפות אמריקניות מכוונות" נגד כלכלת המדינה. בתוך כך, טורקיה הודיעה כי תגיב במידה שארצות הברית תטיל עליה סנקציות נוספות.

בתוך כך, חברת סטנדרד אנד פורס הודיעה אמש על הורדת דירוג האשראי של טורקיה מדרגת B+ לדרגת BB- על רקע צניחת המטבע המקומי. "הורדת הדירוג משקפת את התחזיות שלנו לתנודתיות קיצונית בלירה הטורקית ולמאזן התשלומים שיערערו את כלכלת טורקיה. אנחנו צופים מיתון בשנה הבאה", מסרה החברה.

(עדכון ראשון: 16:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully