וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי המודיעין בארה"ב נגד טראמפ: "מנסה לדכא את חופש הביטוי"

75 אנשי שירותי המודיעין האמריקני, ובהם שבעה ראשי CIA לשעבר חתמו על הצהרה שבה הם מגנים את החלטת נשיא ארה"ב לשלול את סיווגו הביטחוני של ראש הארגון לשעבר ג'ון ברנן בעקבות הביקורת שהטיח בנשיא. "מחוייבים להגיב לפעולה חסרת התקדים", כתבו

צילום:רויטרס עריכת וידאו: ניר חן

15 בכירים לשעבר בשירותי המודיעין האמריקני, ובהם שבעה ראשי CIA לשעבר, חתמו הלילה (שבת) על הצהרה בה הם מגנים את ההחלטה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשלול את הסיווג הביטחוני של ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנון השבוע. בעקבותם, 60 עובדי CIA לשעבר חתמו על מכתב גינוי נוסף למהלך.

רשימת הבכירים לשעבר שחתמו על ההצהרה כוללת את ג'יימס קלאפר, ראש המודיעין הלאומי, וראשי ה-CIA לשעבר בהם רוברט גייטס, וויליאם וובסטר, גורג' טנט, פורטר גוס, מייקל היידן, ליאון פאנטה ודיוויד פטראוס. "כגורמי מודיעין בכירים לשעבר אנחנו מרגישים מחויבים להגיב בעקבות דבריו ופעולותיו חסרות התקדים של הבית הלבן בנוגע לשלילת סיווגו הביטחוני של ג'ון ברנון", כתבו הבכירים.

"ההחלטה לבטל את הסיווג אינה מונעת מטעמי חשש ביטחוני, אלא ניסיון לדכא את חופש הביטוי", הוסיפו. את המהלך בכללותו הם כינו "בלתי הולם". במכתב נוסף, עליו חתמו 60 עובדי ה-CIA לשעבר נכתב, בין היתר, כי "המדינה תחלש אם השקפותיהם הפוליטיות של מומחים ייבדקו, לפני שיוכלו להביע את דעתם".

ג'ון ברנן. רויטרס
ברנן/רויטרס

ההודעה על שלילת סיווגו הביטחוני של ברנן הגיעה השבוע מהבית הלבן, בהודעה רשמית של הדוברת שרה האקבי-סנדרס. בנוסף לכך, סנדרס אף הודיעה כי הבית הלבן יבחן את הסיווג הביטחוני של מבקרים אחרים של הנשיא, ששימשו בעבר בתפקידים בכירים, כמו ראש קהילת המודיעין לשעבר ג'יימס קלאפר החתום גם הוא על ההצהרה, ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי ואחרים.

ההחלטה לשלול את סיווגו הביטחוני של ברנן הגיעה לאחר שהביע ביקורת חריפה כלפי הנשיא טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. ברנן התייחס לדבריו של הנשיא נגד יועצת הבית הלבן לשעבר אומרוסה מניגולט-ניומן, שפרסמה לאחרונה ספר ביקורתי נגד הנשיא. "זה מדהים לראות באיזו תדירות אתה נכשל בלעמוד בסטנדרטיים מינימליים של הגינות, נימוס ויושר. נראה שלעולם לא תבין מה זה להיות נשיא או מה זה להיות אדם טוב, הגון וישר. כל כך מייאש, כל כך מסוכן עבור ארצנו", כתב ברנן השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully