וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן מת בגיל 80

סוכנויות הידיעות וטל שלו

18.8.2018 / 18:47

הדיפלומט יליד גאנה שכיהן בתפקיד בין השנים 1997-2006 הלך לעולמו בבית חולים בשוויץ. בשנת 2001 זכה בפרס נובל לשלום על מאמציו למניעת התפשטות מחלת האיידס באפריקה. מזכ"ל האו"ם הנוכחי: "הוביל את הארגון בכבוד ובנחישות"

קופי אנאן במסיבת עיתונאים בז'נבה בה הודיע על פרישתו מתפקיד השליח המיוחד של האו"ם לסוריה, 2 באוגוסט 2012. רויטרס
זכייה משותפת בפרס נובל לשלום יחד עם האו"ם. אנאן/רויטרס

מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן מת היום (שבת) בגיל 80. מקורביו מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא הלך לעולמו בבית חולים בעיר ברן שבשוויץ, שם אושפז בשל מחלה. אנאן, יליד קומאסי שבגאנה, כיהן כראש הארגון בין השנים 1997 ל-2006. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. מולדתו הכריזה על שבוע אבל על מותו.

בשנת 2001 הוענק לאנאן פרס נובל לשלום בזכייה משותפת יחד עם האו"ם עצמו. זאת, בשל הדגש ששם במהלך כהונתו על נושא זכויות האדם. ועדת הפרס אף ציינה לשבח את מאמציו למניעת התפשטות נגיף ה-HIV ומחלת האיידס באפריקה וכן את הצהרותיו לגבי ההתנגדות לטרור הבינלאומי.

בשנת 2012 מונה לשליח האו"ם לסוריה, כשנה לאחר תחילת מלחמת האזרחים במדינה. אולם, כחצי שנה לאחר המינוי התפטר וטען כי יש להתמקד בפתרון פוליטי, בנימוק ש"הנשיא אסד ייאלץ לעזוב במוקדם או במאוחר".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
קרובי הרוגי האסון באיטליה מחרימים את טקס ההלווייה הממלכתי: "מופע ראווה"
"הפצצה ששימשה את סעודיה להרג עשרות ילדים בתימן - מתוצרת ארה"ב"
"בדיחה לא מצחיקה": 11 טיסות עברו למצב חירום בגלל התרעת שווא

ההודעה על מותו של אנאן בחשבון הטוויטר של הקרן הקרויה על שמו:

בהודעה שפרסמה הקרן הקרויה על שמו - שהוקמה לקידום מדינות מתפתחות - נמסר כי הודעה על סידורי הלווייתו תפורסם בהמשך וכי בני משפחתו ביקשו לשמור על פרטיותם. "הוא יחסר מאוד לרבים ברחבי העולם וכן בקרב עובדי הקרן ועמיתיו לשעבר באו"ם", נמסר עוד. "הוא יישאר לנצח בלבבותינו".

משרד החוץ מסר היום כי "ישראל מביעה צער על מותו של אנאן, מעמודי התווך של הדיפלומטיה המולטילטרלית, זוכה פרס נובל ומדינאי אשר הקדיש את חייו להשגת שלום עולמי, צמצום העוני ומאבק בתמותת ילדים". במהלך כהונתו הוא התנגד לניסיונות של דה-לגיטימציה של ישראל, נאבק בנחישות בהכחשת השואה, ותמך בשנת 2006 ביוזמת האו"ם לכינון יום בינלאומי לזיכרון השואה.

מזכ"ל האו"ם הנוכחי, אנטוניו גוטרש, אמר כי הוא שמע בעצב על מותו של אנאן. "במובנים רבים, קופי אנאן היה האו"ם עצמו", הוסיף גוטרש. "הוא עלה בסולם הדרגות כדי להוביל את הארגון למילניום חדש בכבוד ובנחישות שאין כמותם".

(עדכון ראשון: 12:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully