וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי ההרוגים באיטליה החרימו ההלווייה הממלכתית: "מופע ראווה"

נשיא איטליה וראש הממשלה קיימו טקס בגנואה הסמוכה לגשר שקריסתו הביאה למותם של 42 בני אדם. חלק מהמשפחות העדיפו להתאבל באופן פרטי - וחלקן האשימו את הממשלה במצב התשתיות במדינה. "הילדים שלנו לא יהיו כלים במצעדי פוליטיקאים"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בעוד מניין ההרוגים מקריסת הגשר ליד גנואה מוסיף לעלות, נשיא איטליה סרג'יו מטראלה וראש הממשלה ג'וזפה קונטה קיימו היום (שבת) הלווייה ממלכתית ל-18 מקורבנות האסון. למרות זאת, חלק ממשפחות ההרוגים - שמספרם המעודכן עומד על 42 - החרימו את האירוע בשל זעם כלפי השלטון.

בטקס, שנערך ביום אבל לאומי, השתתף גם הארכיבישוף של העיר קרדינל אנג'לו בניאסקו. אתמול התאספו קרוביהם של הרוגים נוספים בעיר גנואה, אז הוצבו ארונות הקבורה לקראת ההלוויה. חלק מהמשפחות הניחו על הארונות תמונות ופרחים של יקיריהם.

לקריאה נוספת:
בעקבות קריסת הגשר: איטליה הכריזה מצב חירום באזור גנואה

נשיא איטליה סרג'יו מטראלה בטקס הלווית הרוגי קריסת הגשר ליד גנואה שבאיטליה ב-18 באוגוסט 2018. רויטרס
נשיא איטליה בטקס ההלווייה הממלכתי, היום/רויטרס

בעוד שחלק מהמשפחות האחרות העדיפו לקיים הלוויות באופן פרטי, יש מי שהאשימו את הממשלה באחריות לרשלנות שהייתה עשויה להוביל לאסון או בניצול ציני של המוות. מאורו ברצו, כומר בבית החולים סן מרטינו שבגנואה, אמר בתקשורת האיטלקית כי "רבים מהם לא רוצים לקחת חלק במופע ראווה ואני מבין אותם".

אחת האימהות האבלות הטילה את האחריות על המקרה על המדינה והוסיפה כי "מצעד הפוליטיקאים היה מביש". נונציה, אימו של ג'רארדו אספוסיטו בן ה-26, טענה כי על גורמי הממשלה לא להשתתף בהלוויות. אביו של רוברטו בטילורו, שהיה יחד עם אספוסיטו ברכבו וניצל, הוסיף: "הילדים שלנו לא יהיו כלים במצעדים ציבוריים... מי שאהבו אותם יזכו להיפרד מהם".

עוד באותו נושא

משפחה בדרך לטיול וכדורגלן חובב: קורבנות קריסת הגשר באיטליה

לכתבה המלאה
טקס הלווית הרוגי קריסת הגשר ליד גנואה שבאיטליה ב-18 באוגוסט 2018. רויטרס
יום אבל לאומי. טקס ההלווייה הממלכתי, היום/רויטרס

קריסת גשר מורדני היכתה גלים בשיח הציבורי באיטליה סביב מצב התשתיות במדינה. הממשלה הודיעה על הקמת ועדה לבחינת גורמי האירוע, שלפי ההערכות נגרם בשל תקלה באחד ממוטות הגשר שנבנה בשנות ה-60. בנוסף לכך, שר התחבורה האיטלקי דנינו טונינלי קרא לחברה המפעילה את הכביש המהיר, "אוטוסטרדה פר ל'איטליה", להתפטר מתפקידם.

אתמול עלו החיפושים מדרגה עם הפעלתם של כלים הנדסיים כבדים לפינוי גושי הבטון שנותרו באזור ההתמוטטות. דובר הכבאים סטפנו זנוט אמר כי "אנחנו מתקדמים בקצב איטי ובזהירות רבה". לפי שעה לא צפויים להתגלות נעדרים נוספים שטרם נמצאו, לאחר שגבר קשיש הודיע לרשויות כי הוא אינו נמנה עם ההרוגים.

(עדכון ראשון: 13:25)

אסון הגשר בעיר גנואה שבאיטליה. רויטרס
גשר מורדני שקרס, אתמול/רויטרס
התהום באזור התמוטטות הגשר בגנואה שבאיטליה. AP
תצפית על הגשר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully