וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות קריסת הגשר: איטליה הכריזה מצב חירום באזור גנואה

ראש הממשלה סייר בזירת האסון, שבו נספו 39 איש, ואמר כי הממשלה המרכזית נענתה לבקשת הרשויות המחוזיות שיקבלו סיוע של 5 מיליון אירו. הוא הבטיח: לא נמתין להשלמת החקירה כדי לפעול נגד החברה שתפעלה את הגשר

צילום: CNN, עריכה: ניר חן

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה הכריז הערב (רביעי) על מצב חירום למשך שנה במחוז ליגוריה שבצפון המדינה, בעקבות קריסת הגשר בעיר גנואה. במסיבת עיתונאים שכינס באזור האסון הוסיף קונטה כי הממשלה המרכזית תעביר חמישה מיליון אירו למחוז, לבקשת הרשויות המחוזיות. לפחות 39 בני אדם נהרגו בהתמוטטות גשר מורנדי. עוד 15 איש עדיין מאושפזים בבתי חולים, בהם תשעה במצב קשה.

ביממה שאחרי האסון, התקשו באיטליה לעכל את העובדה שמבנה כה חיוני יכול לקרוס בצורה כזאת. הסיבה הברורה להתמוטטות הגשר טרם ברורה, אך בממשלה קראו לראשי החברה המנהלת אותו להתפטר והבטיחו להטיל עליה קנסות כבדים. קונטה הבטיח כי לא ימתין עד לסיום החקירה הרשמית עד שיפעל נגדה. במקביל, פתחה התביעה בגנואה בחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות שנגרמה כתוצאה מ"טעות אנוש".

קונטה הכריז על יום אבל לאומי, שיצוין במקביל להלוויות. "אלו טרגדיות בלתי מתקבלות על הדעת, שאסור שיקרו בחברה מודרנית. הממשלה הזאת תעשה הכול כדי למנוע מהישנותן של טרגדיות כאלו", אמר ראש הממשלה. לדבריו, תשתיות חיוניות אחרות ברחבי המדינה ייבדקו שוב.

לקריאה נוספת בנושא
קריסת הגשר באיטליה: הממשלה מטילה את האחריות על החברה האחראית

הגשר שקרס בגנואה, איטליה 15 באוגוסט 2018. רויטרס
מסוק חג בסמוך לשרידי הגשר, היום/רויטרס

החברה המתפעלת את הגשר, "אוטוסטרדה פר ל'איטליה", חלק מקבוצת "אטלנטיה", טוענת להגנתה כי היא ערכה את הבדיקות הנדרשות לפי חוק, שהעלו תוצאות חיוביות. לטענתה, תחזוקת הגשר הייתה על בסיס התוצאות החיוביות והיא אף אושרה על ידי משרד התחבורה.

עם זאת, ב-2011 הודיעה החברה כי הגשר סובל משחיקה בשל עומסי תנועה, וב-2016 אמר מהנדס מקומי כי יש "פגמים בגשר הזה".

הגשר, שנבנה בשנות ה-60, הוא חלק מהכביש המהיר A10, המשמש נתיב מרכזי להעברת סחורות מהנמלים המקומיים לריביירה האיטלקית ולדרום-מזרח צרפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הגשר שקרס בגנואה, איטליה 15 באוגוסט 2018. רויטרס
פינוי אחד הפצועים/רויטרס

בינתיים, צוותי החילוץ ממשיכים לחפש אחרי ניצולים בין חלקי הבטון העצומים שהתמוטטו במהירוץ, אך הם אינם אופטימיים שיצליחו לאתר שורדים מתחת לגשר, שממנו צנחו כמעט 40 כלי רכב 45 מטר. הרשויות בגנואה פינו כ-440 תושבים מהאזור, והכריזו על שני ימי אבל.

בין הקורבנות היו משפחות שיצאו לטייל, תושבים שהיו בדרכם לעבודה ואזרחים זרים. בין אלו שזוהו על ידי התקשורת המקומית היו שלושה בני משפחה אחת - רוברטו רוביאנו, ארסיליה פיצ'ינינו ובנם הצעיר סמואל.

התמוטטות הכביש המהיר באיטליה, 15 באוגוסט 2018. AP
התמוטטות הכביש המהיר באיטליה, 15 באוגוסט 2018/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully